Nogen der har forstand på hakkekød og holdbarhed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

885 visninger
8 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. oktober 2016

Anonym trådstarter

Købte to pakker hakket oksekød i går, det var hakket og pakket kl 8.00 i går morges. Kom så desværre i tanke om kl 6 i morges at jeg havde glemt at fryse det jeg smed det i fryseren,  men er i tvivl om jeg tør spise det. Det hedder jo sidste anvendelsesdag i går, men der er gået under et døgn inden det røg i fryseren. Det kom direkte i køleskabet da vi kom hjem  

Det skal siges at vi har et barn der går i bh og jeg er gravid. 

Ville l turde spise det? Og er der evt en slagter eller anden der har forstand på sådan noget, som kan komme med et kvalificeret bud? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2016

migmigher

Anonym skriver:

Købte to pakker hakket oksekød i går, det var hakket og pakket kl 8.00 i går morges. Kom så desværre i tanke om kl 6 i morges at jeg havde glemt at fryse det jeg smed det i fryseren,  men er i tvivl om jeg tør spise det. Det hedder jo sidste anvendelsesdag i går, men der er gået under et døgn inden det røg i fryseren. Det kom direkte i køleskabet da vi kom hjem  

Det skal siges at vi har et barn der går i bh og jeg er gravid. 

Ville l turde spise det? Og er der evt en slagter eller anden der har forstand på sådan noget, som kan komme med et kvalificeret bud? 

Hvis det ikke lugter, og farven er fin, så ville jeg uden tvivl spise det. 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

du er ikke i tvivl når du åbner og det er dårligt... det lugter alla honningmelon/gærlugt...

anvendelsesdatoen er sidste salgsdato...

hvis du bare havdeladet det være i køleskabet ville det også stadig være fint :)

bare sørg for at gennemvarme det ordentligt så er der ingen fare :)

lav f.eks. bøffer af det fremfor kødsovs...

hvis du laver bøffer, så steg på panden til de er brune i kanten, dernæst ovn på 180° C i ca. 5-10 minutter alt efter hvor spredt du kan sætte dem :)

husk endelig at tage det ud af pakken du har købt det i da denne ikke kan tåle frys...

venlig hilsen

detailslagterlærlingen ;)

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Anonym

Måske jeg er fat dum, så bær lige over med mig men i går købte et to saks kød, som var hakket og pakket i går kl 8? 

Hvordan kan sidste anvendelses dato være i går, hvis det var hakket og pakket i går?

men hvis du købte det i går, og sidste anvendelses dato var i går, men at det har stået på køl fra i går til i dag, så sker der altså intet ved at fryse det ned i dag, og så bruge de på et senere tidspunkt. 

Så frys du det bare ned og spis det om nogle dage, uger, måneder, det sker det intet ved, 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

du er ikke i tvivl når du åbner og det er dårligt... det lugter alla honningmelon/gærlugt...

anvendelsesdatoen er sidste salgsdato...

hvis du bare havdeladet det være i køleskabet ville det også stadig være fint :)

bare sørg for at gennemvarme det ordentligt så er der ingen fare :)

lav f.eks. bøffer af det fremfor kødsovs...

hvis du laver bøffer, så steg på panden til de er brune i kanten, dernæst ovn på 180° C i ca. 5-10 minutter alt efter hvor spredt du kan sætte dem :)

husk endelig at tage det ud af pakken du har købt det i da denne ikke kan tåle frys...

venlig hilsen

detailslagterlærlingen ;)

Det lugtede ikke og havde ikke en mærkelig farve

sjovt, jeg ville netop lave kødsovs, da vi plejer at lade det boble i et par timer og hos os er hakkebøffer ikke helt gennemstegt

tak for hjælpen

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Anonym trådstarter

migmigher skriver:

Hvis det ikke lugter, og farven er fin, så ville jeg uden tvivl spise det. 

Det bliver vist også det vi gør tak

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Måske jeg er fat dum, så bær lige over med mig men i går købte et to saks kød, som var hakket og pakket i går kl 8? 

Hvordan kan sidste anvendelses dato være i går, hvis det var hakket og pakket i går?

men hvis du købte det i går, og sidste anvendelses dato var i går, men at det har stået på køl fra i går til i dag, så sker der altså intet ved at fryse det ned i dag, og så bruge de på et senere tidspunkt. 

Så frys du det bare ned og spis det om nogle dage, uger, måneder, det sker det intet ved, 

Det er fordi det er friskhakket fra slagteren i meny, det er ikke gaspakket

tak for hjælpen

Anmeld Citér

24. oktober 2016

FruK

Anonym skriver:

Det lugtede ikke og havde ikke en mærkelig farve

sjovt, jeg ville netop lave kødsovs, da vi plejer at lade det boble i et par timer og hos os er hakkebøffer ikke helt gennemstegt

tak for hjælpen

Det virker også mere logisk for mig med kødsovs

Jeg ville ikke have problemer med at spise det.

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Det virker også mere logisk for mig med kødsovs

Jeg ville ikke have problemer med at spise det.

Tak for dit svar. Jeg tænker det bliver en omgang bolo eller lasagne

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.