Det klør!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

868 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. oktober 2009

FrKLA

Hjælp, nu kan jeg simpelthen ikke holde det ud længere..
Min mave klør som sindsyg, og kun min mave.. Lige ved alle de dejlige strækmærker.. Jeg kan ikke sove for det, og hvis jeg jeg lige får kørt hånden hen over det, så begynder det nærmest at svie..

Jeg tror det er graviditets kløe, men hvad gør jeg for at få det til at stoppe? 
Eller bare lindre det?? 

HjÆLP!!! 

Kirsten 37+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2009

Henriette72

Køb noget "Mave creme". Det har de i Matas og det fungerede fantastisk for mig sidst

Anmeld

2. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Faktisk - ikke for at male fanden på væggen - så vil jeg lige sige at du skal kigge op til din læge eller ringe til fødeafdelingen...

Jeg havde en veninde, der fik svangreskabsforgiftning i den sidste del af graviditeten og det startede som sindsyg kløe...

BARE lige for at være sikker ik?

KRAM

Anmeld

2. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Zafir skriver:

Faktisk - ikke for at male fanden på væggen - så vil jeg lige sige at du skal kigge op til din læge eller ringe til fødeafdelingen...

Jeg havde en veninde, der fik svangreskabsforgiftning i den sidste del af graviditeten og det startede som sindsyg kløe...

BARE lige for at være sikker ik?

KRAM

Enig, det kan være tegn på leverpåvirkning eller svangerskabsforgiftning...
Det er sikkert bare graviditetskløe, men det er altid bedre at være på den sikre side De kan sikkert også give dig en mild lidokain salve på hospitalet som kan lokalbedøve lidt..

knus Caroline

Anmeld

2. oktober 2009

Mira0911

Et smut til din læge og få det tjekket... Graviditets kløe er modbydeligt...

Jeg havde det selv, og JM var bekymret for både mig og barnet, og at der skulle gøres noget hurtigt, og hun sagde at jeg skulle gå til tjek og måske blev indlagt...

Det viste sig at jeg ikke havde det alligevel...

Anmeld

2. oktober 2009

Halbschön

Kirsteen skriver:

Hjælp, nu kan jeg simpelthen ikke holde det ud længere..
Min mave klør som sindsyg, og kun min mave.. Lige ved alle de dejlige strækmærker.. Jeg kan ikke sove for det, og hvis jeg jeg lige får kørt hånden hen over det, så begynder det nærmest at svie..

Jeg tror det er graviditets kløe, men hvad gør jeg for at få det til at stoppe? 
Eller bare lindre det?? 

HjÆLP!!! 

Kirsten 37+6

Som de andre skriver er det højest sandsynligt "bare" graviditetskløe, hvilket i den grad også kan være belastende nok.... Men få det tjekket ved lægen, så du er på den sikre side....

Held og lykke med det....

Knus Renée, 40+0.

Anmeld

2. oktober 2009

tumle81

Renée88 skriver:

Som de andre skriver er det højest sandsynligt "bare" graviditetskløe, hvilket i den grad også kan være belastende nok.... Men få det tjekket ved lægen, så du er på den sikre side....

Held og lykke med det....

Knus Renée, 40+0.

Uhh så blev det terminsdato!!
Spændende hvornår der sker noget

Knus Kathrina 36+3

Anmeld

2. oktober 2009

Halbschön

tumle81 skriver:

Uhh så blev det terminsdato!!
Spændende hvornår der sker noget

Knus Kathrina 36+3

MEGET spændende...

Jeg så helst at der snart skete noget...

Anmeld

3. oktober 2009

Hjaltesmor

Jeg kløede helt vildt de sidste 5 uger af min graviditet. Jeg sov med frostelementer på maven om natten for at bedøve huden, sprøjtede med zinkspray, som man bruger til børn med skoldkopper, smurte med noget salve fra lægen og tog nogle piller, men intet af det hjalp. Jeg fik også taget flere prøver for leverpåvirkning, men det var ingenting.
Det blev ved efter jeg havde født og til sidst ringede jeg stortudende til lægen og sagde, at nu havde jeg ikke sovet i mere end 1 time i træk i 6 uger og med et lille barn, der også kunne holde mig vågen, skulle der altså ske noget nu. Jeg fik så en akuthenvisning til en hudlæge, som sagde, at det var atopisk eksem, som det er meget almindeligt, bryder ud i forbindelse med graviditet. Jeg havde ikke haft det sidst siden jeg var 3-4 år og havde faktisk glemt, jeg havde haft det.

Min hudlæge sagde, at mange læger ikke ved, hvad det er, og forbinder det sjældent med graviditet. Derfor ville jeg lige sætte tanken i hovedet på dig, så du kan blive undersøgt for det hos en hudlæge, hvis det ikke er leverpåvirkning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.