Jeg kløede helt vildt de sidste 5 uger af min graviditet. Jeg sov med frostelementer på maven om natten for at bedøve huden, sprøjtede med zinkspray, som man bruger til børn med skoldkopper, smurte med noget salve fra lægen og tog nogle piller, men intet af det hjalp. Jeg fik også taget flere prøver for leverpåvirkning, men det var ingenting.
Det blev ved efter jeg havde født og til sidst ringede jeg stortudende til lægen og sagde, at nu havde jeg ikke sovet i mere end 1 time i træk i 6 uger og med et lille barn, der også kunne holde mig vågen, skulle der altså ske noget nu. Jeg fik så en akuthenvisning til en hudlæge, som sagde, at det var atopisk eksem, som det er meget almindeligt, bryder ud i forbindelse med graviditet. Jeg havde ikke haft det sidst siden jeg var 3-4 år og havde faktisk glemt, jeg havde haft det.
Min hudlæge sagde, at mange læger ikke ved, hvad det er, og forbinder det sjældent med graviditet. Derfor ville jeg lige sætte tanken i hovedet på dig, så du kan blive undersøgt for det hos en hudlæge, hvis det ikke er leverpåvirkning
Anmeld