Jeres hverdags-livret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.364 visninger
18 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. oktober 2016

A. Nonymsen

Vi kører lidt død i lasagne, kødsovs, boller i karry osv. Altså vi får også andet mad, 'en det er meget det samme

så jeg ville høre, hvad er jeres aller bedste hverdagsret?

den må meget gerne være nem, hurtig, billig og nogenlunde sund. 

Og meget gerne opskrifter ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2016

An&Jo

Fiskedeller med kartofler og persillesovs samt gnavegrønt  

Anmeld Citér

16. oktober 2016

Anonym

A. Nonymsen skriver:

Vi kører lidt død i lasagne, kødsovs, boller i karry osv. Altså vi får også andet mad, 'en det er meget det samme

så jeg ville høre, hvad er jeres aller bedste hverdagsret?

den må meget gerne være nem, hurtig, billig og nogenlunde sund. 

Og meget gerne opskrifter ��

Vi spiser ikke rigtig kartofler og pasta, og det der ellers ville spare os tid  Så det jeg ret ofte laver er grøntsager i ovnen. F.eks. broccoli, blomkål, squash og gulerødder (eller andet ) skåret i større stykker, smidt i et fad og blandet med olie, krydderier og en smule balsamico, og så i ovnen i ca en halv time. Frikadeller,steg, kylling til..

Noget andet der ofte laves er: kyllingefars eller kyllinge stykker stegt med løg, 1-2 glas champignon, samt hvad man ellers har - en porre,småtskåret pastinak eller selleri.. Når det er stegt lidt med krydderier osv, kommer jeg en bøtte creme fraiche i, så det bliver til en dejlig cremet ret. Propper det i et fad, med skiver tomater ovenpå, med oregano og ost ovenpå. I ovnen til osten er smeltet...

Anmeld Citér

16. oktober 2016

karisima

Pita med tun og grøntsager 

Tortilla med bønnemos, kylling og div. grøntsager

Linsesuppe

- alt er lavet relativt hurtigt 

Anmeld Citér

16. oktober 2016

Frk.S

Jeg kender det alt for godt. 

Og når jeg er gravid kan jeg ikke lide hakket kød... det stiller lidt krav til opfindsomheden når man er glad for kødsovs og lasagne. 

Herhjemme er hele familien vild med kartoffel/porre suppe med bacondrys 

Vi laver også ofte æggekage i ovn (man kan jo putte i lige hvad man har lyst til, men fx pølser, champignon, peberfrugt og spinat)

Pitabrød med salat og så fx tun eller fallafel. 

Når det skal gå rigtig hurtigt: minipizzaer med gnavegrønt (små flutes smurt med tomatsauce, fyld efter smag og lidt ost og så i ovnen)

Tortillas med det hele

Tortellini-fad  (Tortellini og grøntsager i tomatsauce, lidt mornaysauce og ost på og så i ovnen). Med  minder i smag meget om lasagne. 

Bulgursalat med noget kød til (fx mørbrad)

Anmeld Citér

16. oktober 2016

Aristocats

Burritos/madpandekager - eller risengrød 

Anmeld Citér

16. oktober 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Herhjemme elsker vi alle chili con carne med kidneybønner og majs serveret med guacamole og ris.

Ellers hakkebøffer hvor farsen er rørt med fintskåret peberfrugt, hakket løg, hvidløg, lidt sennep, feta samt salt/peber.

Andre forslag:

Porre/kartoffelsuppe med bacon, salat med stegte (varme grøntsager) kalkun og kold sprød salat, risotto med svampe og citrongræs, wokretter med mssser af sprøde grøntsager, hel stegt kylling med avocadosalat 

Anmeld Citér

16. oktober 2016

A. Nonymsen

Fedt!! Tak for alle jeres gode forslag, der er klart noget at gå igang med..

Anmeld Citér

16. oktober 2016

Carina:-)

Den er ikke sund men den hitter her i huset og så er den hurtig .

Brun kyllingefilet sammen med bacon ,champignoner og cocktailpølser put 2 flasker jensen favoritsovs og ½ l fløde i smag til og boble boble imens du laver kartoffelmos og salat for ikke at dø af dårlig samvittighed. 

1-2-3 spis 

(hvidløgsflute er også godt til) 

Anmeld Citér

16. oktober 2016

A. Nonymsen

Carina:-) skriver:

Den er ikke sund men den hitter her i huset og så er den hurtig .

Brun kyllingefilet sammen med bacon ,champignoner og cocktailpølser put 2 flasker jensen favoritsovs og ½ l fløde i smag til og boble boble imens du laver kartoffelmos og salat for ikke at dø af dårlig samvittighed. 

1-2-3 spis 

(hvidløgsflute er også godt til) 

Haha der er da champignon i 

det behøver heller ikke alt være for sundt jo, så længe det smager 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.