Hjælp til information, bøger og andet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

461 visninger
5 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. oktober 2016

Daddyokbh

Hej derude!

Jeg håber I kan hjælpe mig, da jeg står i en underlig situation, som jeg for bare fire måneder siden aldrig havde forestillet mig, men nu engang må forholde mig til. Den korte historie er, at før min tidligere kæreste og jeg af forskellige grunde endte med at gå fra hinanden nåede hun at blive gravid og vi skal derfor have en lille i slutningen af februar, som uanset situation bliver det største i både hendes og mit liv.

Men, da hun er uddannet pædagog og derigennem har en masse erfaring med børn, så virker det altid som om man er bagefter, hvilket hun ofte formår at påpege, hvilket selvfølgelig irriterer mig vanvittigt, da jeg bestemt gør hvad der er muligt for at læse, se videoer og ellers bare forberede mig, men som I sikkert ved, bliver man ikke ”ekspert” på én måned.

Derfor håber jeg I måse kan hjælpe med en liste over emner over de mange områder, så læsning osv. kan gøres med en form for formål i stedet for at læse lidt det ene sted og lidt det andet.

Skulle nogle have anbefalingsværdige bøger, videoer eller youtube kanaler, så skriv endelig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2016

Michael healer

Daddyokbh skriver:

Hej derude!

Jeg håber I kan hjælpe mig, da jeg står i en underlig situation, som jeg for bare fire måneder siden aldrig havde forestillet mig, men nu engang må forholde mig til. Den korte historie er, at før min tidligere kæreste og jeg af forskellige grunde endte med at gå fra hinanden nåede hun at blive gravid og vi skal derfor have en lille i slutningen af februar, som uanset situation bliver det største i både hendes og mit liv.

Men, da hun er uddannet pædagog og derigennem har en masse erfaring med børn, så virker det altid som om man er bagefter, hvilket hun ofte formår at påpege, hvilket selvfølgelig irriterer mig vanvittigt, da jeg bestemt gør hvad der er muligt for at læse, se videoer og ellers bare forberede mig, men som I sikkert ved, bliver man ikke ”ekspert” på én måned.

Derfor håber jeg I måse kan hjælpe med en liste over emner over de mange områder, så læsning osv. kan gøres med en form for formål i stedet for at læse lidt det ene sted og lidt det andet.

Skulle nogle have anbefalingsværdige bøger, videoer eller youtube kanaler, så skriv endelig.

http://www.babybusiness.dk/far-boeger-til-ny-eller-kommende-far-paa-fars-dag.html 

Anmeld Citér

16. oktober 2016

Falk43

eller denne her som er lidt humoristisk 

www.bog-ide.dk/krop-og-sind/paedagogik,-boern-og-foraeldre/thomas-oldrup/du-skal-vaere-far/p-209467/?gclid=ci-5o9d7388cfud5cgodi08mow#!209468

og så den af Lars Daneskov 

http://www.arnoldbusck.dk/boeger/paedagogik-boern-foraeldre/far-paa-faerde-1 

Anmeld Citér

16. oktober 2016

Babilooo

Jeg kan glæde dig med at ingen er eksperter når de får er barn. Hun vil være lige så "grøn" mht. jeres barn som dig. Ja .. hun ved måske noget mere omkring kost og udviklingstrin - teoretisk. Men tro mig man starter fra scratch med børn. De er alle forskellige og sp lærer man dem at kende. Hvil i at du bliver en god far og lad være med at det bliver en konkurrence om teoretisk viden. Det er ikke det der gør en god forældre.

og giv igen hvis hun hele tiden forsøger at nedgøre dig

Anmeld Citér

16. oktober 2016

Mortilah

Ja, og som pædagog er det langt fra sikkert hun har nogen erfaring med helt helt små børn. Selv hvis- det er HELT andet at blive mor/far. (Jeg har passet mange børn inden jeg fik egne.. ) hun har sikkert en masse ideer og retningslinier som hun alligevel ændte bagefter.. det tror jeg de fleste har.  

Du skal nok blive expert i eget barn! Ville nok bare sætte mig ind i amning (ja selvfølgelig kan du ikke amme men det et godt at vide noget pm for at kunne forstå moren) kosten 6-12 mdr og de forskellige udviklingstrin..(tigerspring) så er du godt med i starten.. når barnet et bare 1/2 år giver de så meget igen og er nemmere at aflæse.. 

Anmeld Citér

17. oktober 2016

Daddyokbh

Tak for alle svarene  Det hjælper at høre, og jeg vil lige tage et kig på nogle af de anbefalede bøger.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.