Mad/snacks til fryseren

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.781 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. oktober 2016

hautecouture

halløøøøj 

Jeg går på barsel på fredag (wuhuuu ) Men der er en masse uger der skal slås ihjel inden fødslen; OG kom så i tanke om, at med den første havde jeg på forhånd sørget for, at der lå noget mad i fryseren ... så nu søger jeg ideer til hvad jeg kan smide derned  - både stort og småt. Her lidt af, hvad jeg selv tænker:

Franskbrød

Rugbrød

Boller

Pølsehorn

Pizzasnegle

Kage (hvilke slags??)

Høns i asparges

Boller i karry

Kylling i karry

Frikadeller

... og hvad mere? ELSKEDE ved sidste barsel at vi bare kunne hente sager i fryseren 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Det var en god ide med at fylde let mad i fryseren 

Kødsovs (kan bruges til spaghetti og lasagne)

suppe (kan laves i mange gode variationer)

jeg bliver meget inspireret af youtube, hvis man søger på freezer meals, så der folk der gør det til flere uger og det billigt, har set en del gode da vi forsøger at spare på madbudgettet og det en god måde at gøre det på

ud over det er vi begyndt at lave vores søns madpakke på frys, så jeg smører en hel pakke rugbrød med smør og leverpostej og skær dem i de stykker jeg vil have i hans madpakke og pakker dem i madpapir og så kan vi bare lige hurtigt tage op af fryseren hver morgen, så det tøet op til han skal spise den i børnehaven. Og vores dreng er super glad for leverpostejsmadder. Men det kan nok også gøres med anden pålæg

Anmeld Citér

16. oktober 2016

God-mor

hautecouture skriver:

halløøøøj 

Jeg går på barsel på fredag (wuhuuu ) Men der er en masse uger der skal slås ihjel inden fødslen; OG kom så i tanke om, at med den første havde jeg på forhånd sørget for, at der lå noget mad i fryseren ... så nu søger jeg ideer til hvad jeg kan smide derned  - både stort og småt. Her lidt af, hvad jeg selv tænker:

Franskbrød

Rugbrød

Boller

Pølsehorn

Pizzasnegle

Kage (hvilke slags??)

Høns i asparges

Boller i karry

Kylling i karry

Frikadeller

... og hvad mere? ELSKEDE ved sidste barsel at vi bare kunne hente sager i fryseren 

Gryderetter, kødsovs, tærter, burgerboller, hjemmelavet pizza, supper, muffins, banankage, kanelkage, bagels GOD barsel

Anmeld Citér

16. oktober 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
hautecouture skriver:

halløøøøj 

Franskbrød

Rugbrød

Boller

Pølsehorn

Pizzasnegle

Kage (hvilke slags??)

Høns i asparges

Boller i karry

Kylling i karry

Frikadeller

I barselsgave fik vi af min mor 24 retter frosset ned. Der i blandt boller i karry og frikadeller, men også fadkoteletter i tomatsovs, kamsteg/skiveskåret med sovs til, kødsovs og andre retter jeg ikke kan huske nu. 

Det var dejligt at kunne tage op og ikke spekulere på andet end lidt tilbehør

gulerodskage/squashkage, kanelkage, banankage

hvad med nogle hjemmelavede supper? Bruge nogle dage på at koge nogle gode supper af kraftben osv

Anmeld Citér

16. oktober 2016

Leneur

Pirogger

Fyldte pandekager.

Kødboller både til boller i karry og boller i tomatsovs 

Forloren hare

Kogte suppehorn i poser, til diverse supper

Mac 'n cheese med skinke

Anmeld Citér

16. oktober 2016

Carina:-)

Kager kunne være kanelkage/tykmælkskage

Banankage

Chokoladekage

Sandkage

Muffins der bare lige skal have frosting

Krydderkage

Og ellers småkagedej i ruller så er de lige til at skære smide på plader og bum der er nybagte småkager til gæster.

Anmeld Citér

16. oktober 2016

EnGodMor

Der er jo en laaaaaaaang liste for hvad man kan fryse men ville komme med lidt eksempler.

æblemos og pæremos til fx grød med mælk eller æblekage.

jordbærgrød

Muffins 

mini pizza

Grove pizza snegle

Grov pølsehorn

gulerodskage, æblekage, chokoladekage, squashkage,

osv.

grovbrød,

grovboller,

alm boller,

rugbrød

Pitabrød

burgerboller

Hotdogbrød

skolerugbrød

småkagedej, som selvfølgelig er rullet til en aflang pølse, og derefter kan tages op af fryseren, hvis man lige vil have lidt nybagte småkager.

kærnemælkhorn 

kanelsnegle

tebirkes

Grovbirkes

grovbrød

Ubagte linser (små kager )

Is

suppe

lasagne

Mørbradgryde

kødsovs

kyllingefrikadeller

tartelet fyld med ærter, gulerødder, skinke

koteletter i fad 

Millionbøf 

Wook med nudler Kyllingestykker og grøntsager

Blot lidt forslag herfra

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.