Hej du
Var godt nok ikke førstegangsfødende da jeg fik ks, men der er da lidt input jeg håber du kan bruge alligevel:
Mht det praktiske kommer det an på den region du bor i. Jegkommer selv fra region hovedstaden, og har født på Hvidovre.
1) Hvornår fik jeg datoen?
Fik ks dato til min MD scanning, begge gange (2 og 3 fødsel)
2) Hvor lang tid før termin fik jeg ks?
38+6 (2 fødsel) og 39+6 (3 fødsel). Jeg tror desværre ikke du får lov at styre datoen så langt tid før termin. 1 gang jeg fik ks lagde de datoerne i uge 38, men 2. gang havde de fundet ud af hvor meget den ene uge betød, og nu lægger de dem så tæt på termin som overhovedet muligt, medmindre der er lægelig grund til andet. Jeg fik dog lov at vælge at det var 39+6 fremfor 39+4 da den dag var første skoledag, og jeg ville følge min datter i skole. Men to dage, ikke flere uger..
3) Baby op på maven?
Den første gang gjorde jeg ikke (2011) , men de laver det der hedder hud mod hud de fleste steder nu, og ved 2 ks (3 fødsel) kom baby op til mig. De ved hvor meget det betyder, både for mor, baby og amningen..
4) Ved første ks var det far der fik baby 
5) hvordan hade i det efter? Kunne i gå og sidde op?
Det var da hårdt, men for mit vedkommende nemmere end min første "almindelige" fødsel, så jeg synes jeg havde det fantastisk. Gik i shoppingcenteret 4 dage efter fødsel, bare for at prøve om jeg kunne... Jeg kunne godt gå, og sagtens sidde. Det er en operation, og man passer selvfølgelig på kroppen. Men jeg synes ikke man er afskåret fra at bevæge sig overhovedet.
6) hvor længe var i indlagt?
2 dage begge gange (det er vist normalen, hvis alt er fint, at man kommer hjem efter to dage)
7) hvorfor valgte i kejsersnit frem for en almindelig fødsel?
Det valgte lægerne for mig.
8) hvad tænkte i da i skulle have planlagt kejsersnit?
Jeg glædede mig. Det var en god oplevelse 1 gang, så 2 gang var jeg bare så glad og glædede mig helt vildt 
Håber det kan bruges