Gode råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

492 visninger
2 svar
0 synes godt om
15. oktober 2016

Anonym trådstarter

Hej tøser
Af forskellige grunde bliver jeg måske nød til at få planlagt kejsersnit istedet for en almindelig fødsel og jeg har virkelig mange forskellige følelser omkring det, derfor vil jeg høre jer andre som evt fødte via kejsersnit og var første gangs fødende ved det er tidligt at tænke over det da jeg kun lige er gået ind i 13 uge men kan godt lide at planlægge ting og være forberedt så ting ikk kommer som en overraskelse og ved planlagt kejsersnit kan man så få lov til at føde 37+1-6? Står nemlig og har termin omkring den 28 april men vil gerne føde omkring midten af april men da den 15 er en lørdag og den 14 er Langfredag og den 13 er skærtorsdag kan jeg vel ikk få kejsersnit der? Så ville jeg godt ku få kejsersnit den 12 april vis de self laver kejsersnit den dag selvom jeg kun er 37+4 henne? 

1) hvor længe før vidste i datoen for kejsersnittet?
2) hvor længe før termin fik i kejsersnit?
3) fik i baby op til jer med det samme efter den var ude? Har det svært ved tanken om at jeg ikk får ham/hende med det samme.
4) hvis ikke det var jer der fik baby op til jer med det samme hvem fik så og hvorfor?
5) hvordan hade i det efter? Kunne i gå og sidde op?
6) hvor længe var i indlagt?
7) hvorfor valgte i kejsersnit frem for en almindelig fødsel?
8) hvad tænkte i da i skulle have planlagt kejsersnit?

Håber i vil svare
Knus og kram her fra 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

Hej tøser
Af forskellige grunde bliver jeg måske nød til at få planlagt kejsersnit istedet for en almindelig fødsel og jeg har virkelig mange forskellige følelser omkring det, derfor vil jeg høre jer andre som evt fødte via kejsersnit og var første gangs fødende ved det er tidligt at tænke over det da jeg kun lige er gået ind i 13 uge men kan godt lide at planlægge ting og være forberedt så ting ikk kommer som en overraskelse og ved planlagt kejsersnit kan man så få lov til at føde 37+1-6? Står nemlig og har termin omkring den 28 april men vil gerne føde omkring midten af april men da den 15 er en lørdag og den 14 er Langfredag og den 13 er skærtorsdag kan jeg vel ikk få kejsersnit der? Så ville jeg godt ku få kejsersnit den 12 april vis de self laver kejsersnit den dag selvom jeg kun er 37+4 henne? 

1) hvor længe før vidste i datoen for kejsersnittet?
2) hvor længe før termin fik i kejsersnit?
3) fik i baby op til jer med det samme efter den var ude? Har det svært ved tanken om at jeg ikk får ham/hende med det samme.
4) hvis ikke det var jer der fik baby op til jer med det samme hvem fik så og hvorfor?

Håber i vil svare
Knus og kram her fra 

Planlagte kejsersnit er på bestemte dage i ugen, så du kan ikke selv få lov til at vælge. 

Anmeld Citér

15. oktober 2016

GrønStjerne

Hej du

Var godt nok ikke førstegangsfødende da jeg fik ks, men der er da lidt input jeg håber du kan bruge alligevel:

Mht det praktiske kommer det an på den region du bor i. Jegkommer selv fra region hovedstaden, og har født på Hvidovre.

1) Hvornår fik jeg datoen?

Fik ks dato til min MD scanning, begge gange (2 og 3 fødsel)

2) Hvor lang tid før termin fik jeg ks?

38+6 (2 fødsel) og 39+6 (3 fødsel). Jeg tror desværre ikke du får lov at styre datoen så langt tid før termin. 1 gang jeg fik ks lagde de datoerne i uge 38, men 2. gang havde de fundet ud af hvor meget den ene uge betød, og nu lægger de dem så tæt på termin som overhovedet muligt, medmindre der er lægelig grund til andet. Jeg fik dog lov at vælge at det var 39+6 fremfor 39+4 da den dag var første skoledag, og jeg ville følge min datter i skole. Men to dage, ikke flere uger..

3) Baby op på maven?

Den første gang gjorde jeg ikke (2011) , men de laver det der hedder hud mod hud de fleste steder nu, og ved 2 ks (3 fødsel) kom baby op til mig. De ved hvor meget det betyder, både for mor, baby og amningen..

4) Ved første ks var det far der fik baby

Det var da hårdt, men for mit vedkommende nemmere end min første "almindelige" fødsel, så jeg synes jeg havde det fantastisk. Gik i shoppingcenteret 4 dage efter fødsel, bare for at prøve om jeg kunne... Jeg kunne godt gå, og sagtens sidde. Det er en operation, og man passer selvfølgelig på kroppen. Men jeg synes ikke man er afskåret fra at bevæge sig overhovedet.

2 dage begge gange (det er vist normalen, hvis alt er fint, at man kommer hjem efter to dage)

Det valgte lægerne for mig.

Jeg glædede mig. Det var en god oplevelse 1 gang, så 2 gang var jeg bare så glad og glædede mig helt vildt

Håber det kan bruges

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.