Lillebror (3,5 år) har den sidste uges tid tisset på toilettet og kun haft ble på til middagslur og nat. Det går rigtig fint med at få tisset. Vi minder han selvfølgelig om det ofte og det samme gør de i børnehaven. 
Problemet er så nu, at han ikke vil lave stort på toilettet. Ved ikke lige hvad problemet er, men det er jo også meget nyt at han er uden ble. Jeg er meget opmærksom på at han ikke skal gå og holde sig, for en forstoppelse vil næppe fremme lysten til at gå på toilettet. Igår fik han ble på og kort tid efter lavede han stort i den. Gav ham den på fordi han ikke havde haft afføring i 2 dage, så vidste han var presset og han bad selv om at få den på
Hvordan skal jeg forholde mig til det? Jeg syntes i bund og grund det er en dårlig ide at vende ham til, at han skal have ble på for at lave bummelum, men som sagt, skal han bare heller ikke gå og holde sig. I morges sagde han faktisk også, at han ville have ble på i børnehave og der skal vi slet ikke hen. Han skal på ingen måde presses så han slet ikke vil på toilettet, men hvordan griber jeg det an?
Hvad tænker i? Alle råd modtages med kyshånd 
Anmeld
Citér