1 års fødselsdag - gæster?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.889 visninger
12 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. oktober 2016

Anonym trådstarter

Hej,

Jeg skriver fordi jeg simpelthen bliver nød til at få luft til mine tanker og et godt råd hvis nogle skulle have lyst!

Det er sådan at min nummer to skønne datter snart bliver 1 år (selvom jeg ikke forstår hvor tiden dog blev af...) 

For at gøre en meget lang historie kort, har jeg ikke kontakt til særlig meget tæt familie og på min mands side har han faktisk en stor familie forholdsvis tæt på hvor vi bor, men som vi ikke ser, kun få få gange, (vi har en del kedelige oplevelser med begge sider, ingen deltagelse i vores familie, ingen rigtig interesse, mange skæve og pinlige oplevelser, ingen rigtig accept på den måde vi gør tingene på osv osv selvom vi ihærdigt har prøvet at invitere til jul og middag gåture osv, det svært at forklare fordi det kræver et laaangt indlæg) 

Derfor har vi prøvet at dyrke vores venner lidt mere og har inviteret fem vennerpar men meget uheldigt, så har alle meldt afbud, virkelig uheldigt.

Planen var at det ligesom var vores venner som skulle "fylde" mest til hendes fødselsdag (udover pigerne selvf) da det ikke skulle opstå for mange pinlige øjeblikke med familien. 

Jeg har rigtig svært ved at tage et valg kan jeg mærke, vi har jo selvf tænkt at fejre hende alle fire i vores lille familie, så det bliver rigtig hyggeligt, men vi havde da regnet med at vi skulle holde en lille begivenhed for nogle gæster med kage, sang og godt humør.

Skal vi bare stramme os an og så invitere de alle nærmeste familie, for at have nogle at invitere eller..? Det ender tit i snak om deres arbejde hvor ingen rigtig kigger hinanden i øjnene og ikke noget fokus på pigerne.. vil jo bare ikke have de skal opføre sig sådan på hendes fødselsdag så man står tilbage med en tom fornemmelse (som vi har gjort mange gange før...)

Det blev et lidt lang indlæg alligevel.. håber nogle har lyst at svare.

Jeg har desværre mistet en del veninder da jeg blev gravid første gang, jeg var en af de første i min omgangskreds og hurtigt havde vi forskellige interesser. Jeg er hjemmegående med begge piger og har brug for at få luftet  mine tanker...

God aften til jer

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej,

Jeg skriver fordi jeg simpelthen bliver nød til at få luft til mine tanker og et godt råd hvis nogle skulle have lyst!

Det er sådan at min nummer to skønne datter snart bliver 1 år (selvom jeg ikke forstår hvor tiden dog blev af...) 

For at gøre en meget lang historie kort, har jeg ikke kontakt til særlig meget tæt familie og på min mands side har han faktisk en stor familie forholdsvis tæt på hvor vi bor, men som vi ikke ser, kun få få gange, (vi har en del kedelige oplevelser med begge sider, ingen deltagelse i vores familie, ingen rigtig interesse, mange skæve og pinlige oplevelser, ingen rigtig accept på den måde vi gør tingene på osv osv selvom vi ihærdigt har prøvet at invitere til jul og middag gåture osv, det svært at forklare fordi det kræver et laaangt indlæg) 

Derfor har vi prøvet at dyrke vores venner lidt mere og har inviteret fem vennerpar men meget uheldigt, så har alle meldt afbud, virkelig uheldigt.

Planen var at det ligesom var vores venner som skulle "fylde" mest til hendes fødselsdag (udover pigerne selvf) da det ikke skulle opstå for mange pinlige øjeblikke med familien. 

Jeg har rigtig svært ved at tage et valg kan jeg mærke, vi har jo selvf tænkt at fejre hende alle fire i vores lille familie, så det bliver rigtig hyggeligt, men vi havde da regnet med at vi skulle holde en lille begivenhed for nogle gæster med kage, sang og godt humør.

Skal vi bare stramme os an og så invitere de alle nærmeste familie, for at have nogle at invitere eller..? Det ender tit i snak om deres arbejde hvor ingen rigtig kigger hinanden i øjnene og ikke noget fokus på pigerne.. vil jo bare ikke have de skal opføre sig sådan på hendes fødselsdag så man står tilbage med en tom fornemmelse (som vi har gjort mange gange før...)

Det blev et lidt lang indlæg alligevel.. håber nogle har lyst at svare.

Jeg har desværre mistet en del veninder da jeg blev gravid første gang, jeg var en af de første i min omgangskreds og hurtigt havde vi forskellige interesser. Jeg er hjemmegående med begge piger og har brug for at få luftet  mine tanker...

God aften til jer

Jeg synes kun I skal invitere folk der lader hende være midtpunkt på sin fødselsdag. Vi har selv et vanskeligt forhold til en del af den nærmeste familie, og valgte ikke at invitere dem da vores havde sin første fødselsdag, netop for ikke at få ødelagt dagen.

Anmeld Citér

12. oktober 2016

Anonym

Jeg har en lignende familie historie. Det jeg ville gøre er, at jeg ville forsøge at rykke fødselsdagen til en anden weekend, hvor vennerne kunne deltage. 

Hvis ikke, så ville jeg simpelthen fejre med min mand og mine døtre. 

Jeg har ikke behov for familie som skaber splid og dårlig stemning. Så hellere fejre sammen med de tætteste og få en god oplevelse. 

Anmeld Citér

13. oktober 2016

Anonym

Står i næsten samme situation- blot at alle mine venner/veninder er uden børn og mildt sagt ustabile- (da single dates/mænd bare et federe end venindens børn) 

Fødselsdagen har jeg tænkt mig at holde mor, far, søskende og et sæt bedsteforældre. - faktisk mener jeg slet ik det gavner den 1 årige at have en masse extra mennesker på besøg. Plus du som mor jo sikkert hellere vil varte børnene op den dag istedet for en masse gaester.. 

Anmeld Citér

13. oktober 2016

tarkoflen

Jeg ville prøve at se om dagen kunne flyttes så vennerne kunne komme med, hvis ikke, så ville jeg holde verdens hyggeligste familiedag i stedet for. Jeg ville bestemt ikke invitere nogle der ikke er interesseret i at give mit barn den bedste dag, og som ville stresse mig som mor. Nix så kunne de blive hjemme  

jeg håber l får en skøn dag <3

Anmeld Citér

13. oktober 2016

Guldlok88

I skal ikk inviterer folk bare for at inviterer nogle.. I skal inviterer dem der betyder noget for jer og for jeres barn.. 

Jeg har i flere år kun haft 4 per med til min søns fødselsdag, fordi at det var de 4 vigtigste i min søns liv, og han havde en fantastisk dag, fordi at det var mennesker der betød/betyder noget for ham, også selv vi i alt "kun" var 6 mennesker.. Nu har vi heldigvis fået kontakt til min fætter igen så nu er der 6 per flere med til hans fødselsdag �� ❤️ 

Anmeld Citér

13. oktober 2016

ErDetSnartNU

Jeg har kun én ting at sige: Kvalitet fremfor kvantitet 

Anmeld Citér

13. oktober 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg synes kun I skal invitere folk der lader hende være midtpunkt på sin fødselsdag. Vi har selv et vanskeligt forhold til en del af den nærmeste familie, og valgte ikke at invitere dem da vores havde sin første fødselsdag, netop for ikke at få ødelagt dagen.

ja lige præcis, ellers er det jo ligegyldigt.. Det er jo de små poder som det handler om

Tak for dit svar - det er rart at høre der også er andre som også har samme måde at tænke på i forhold til situationen. 

Anmeld Citér

13. oktober 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har en lignende familie historie. Det jeg ville gøre er, at jeg ville forsøge at rykke fødselsdagen til en anden weekend, hvor vennerne kunne deltage. 

Hvis ikke, så ville jeg simpelthen fejre med min mand og mine døtre. 

Jeg har ikke behov for familie som skaber splid og dårlig stemning. Så hellere fejre sammen med de tætteste og få en god oplevelse. 

Ja det kunne man godt, men egentlig vil jeg ikke gøre en hel masse, altså ændre datoen og spørge alle om de kan der, de kan fejre hende hvis de kommer forbi en anden dag for jeg mener aller helst at fødselsdagen skal foregå helt stille og roligt men rigtig hyggeligt, og jo, det ville da være rigtig skønt at der var et par rigtig kærlige bedsteforældre helt generelt også når det ikke er fødselsdag, men har bare den bedste følelse at det skal være mor og far og storesøster som fejre hende på hendes dag, jeg irkerikke spilde min tid på de andre. Rart at blive bekræftet i at det helt fint at tænke sådan Det er jo bare dem som går glip af en masse.

Anmeld Citér

13. oktober 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Står i næsten samme situation- blot at alle mine venner/veninder er uden børn og mildt sagt ustabile- (da single dates/mænd bare et federe end venindens børn) 

Fødselsdagen har jeg tænkt mig at holde mor, far, søskende og et sæt bedsteforældre. - faktisk mener jeg slet ik det gavner den 1 årige at have en masse extra mennesker på besøg. Plus du som mor jo sikkert hellere vil varte børnene op den dag istedet for en masse gaester.. 

Er helt enig, det er også min holdning. Vi inviteret også vennerne allermest fordi vi jo ikke har lyst til kun at invitere familien og da de så ikke kunne begyndte jeg at overveje fsmilien, men er kommet frem til a t det er ligegyldigt med dem, det bliver os fire <3 Og er også kommet frem til at det er det jeg aller helst vil, der skulle bare gå lidt tid før jeg rigtig kunne mærke det.

Helt generelt også når det ikke er fødselsdag ville det jo være skønt med et sæt bedsteforældre som kunne træde til i ny og næ, så dejligt i har den mulighed! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.