Totalt ide forladt med mad til en på 6 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

928 visninger
4 svar
1 synes godt om
11. oktober 2016

Mortil2drenge<3

Hej håber nogle kan komme med gode råd til mad der indeholder kød til en på 6 måneder da jeg ved de skal introduceres for kød ved den her tid -  kom gerne med gode opskrifter ideer på en evt madplan osv på forhånd tak  han er vant til kartoffelmos med forskellige slags grøntsager men hvor må det dog være kedeligt at få det serveret hver dag 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2016

Kattha

Molly90 skriver:

Hej håber nogle kan komme med gode råd til mad der indeholder kød til en på 6 måneder da jeg ved de skal introduceres for kød ved den her tid -  kom gerne med gode opskrifter ideer på en evt madplan osv på forhånd tak  han er vant til kartoffelmos med forskellige slags grøntsager men hvor må det dog være kedeligt at få det serveret hver dag 

Kan huske vi startede med at give lidt fisk, f.eks noget torsk, lavet i ovnen, det er dejlig nemt at mose lidt med gaflen. Og nogle frikadeller af kyllingefars, de bliver også rigtig bløde. Måske det kunne være noget? Lidt æggeblomme most med avokado har også altid været og stadig er et hit her. Kan ikke lige huske andet lige nu  

Anmeld Citér

12. oktober 2016

anonym12

Lasagne, sphagetti med kødsovs, en stang steg at sutte/gnakse på (det var og er et kæmpe hit herhjemme), fisk o.s.v

Anmeld Citér

12. oktober 2016

Becks

Molly90 skriver:

Han må i princippet, få alt det I spiser.. Dog ikke kød som er stegt..

Lav en stor omgang kødboller (som til boller i karry) de skal være en skefuld af str. Da de minimum skal have 30 gr. kød.. Og så i fryseren med dem, så har du altid kød til ham, til de dage I får noget han ikke må få..

Anmeld Citér

12. oktober 2016

tarkoflen

Vores datter fik stort set lov til at smage det vi fik, med mindre det var steak. Vi skar det bare fint ud. Og ellers havde jeg en omgang deller og fiskedeller i fryseren lige til at tage op. Vi spiste en del hakkekød, kylling og fisk da hun var lille, da det jo er ret nemt at give hende også.

der ud over lavede jeg forskellige slags mos. Så det var kartofler og en anden grøntsag i stedet for at alt var blandet sammen, så havde jeg en følelse af at det ikke bare var det samme jeg gav hende

en fra min MG lavede mos af ovnbagte rodfrugter og det var også ret lækkert og får en anden smag en kogte grøntsager

torskerogn var også et hit herhjemme og nemt!  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.