Meget tynd mave - hva kan jeg gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

619 visninger
7 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. oktober 2016

Anonym trådstarter

Min søn på 14 mdr har i nogle dage nu haft tynd mave. Eller meget lind vil jeg nærmere kalde det med normal farve. I og med han er ved at få sine kindtænder har jeg tænkt det bare er derfor. Men da jeg henter ham fra hans far her til aften fortæller far mig at han har haft tynd mave hele dagen. Tænker igen det bare er tænderne indtil han kommer hjem og han har afføring igen som er helt vandet med slimede klumper i. Farven er ovre i det mørkebrune/sorte lige bortset fra den sidste som var hvid skummende. 

Det ser meget mystisk ud og han har nu leveret 3 fyldte bleer på 45 minutter og 1 lille. Dvs i alt i dag 6 bleer med tynd afføring. 

han har ingen feber og han er heller ikke pyldret. Men han kan selvfølgelig ikke sove da han vågner hele tiden pga at han skal lave stort. 

Så kan jeg gøre noget? 

Skal jeg ringe 1813 eller kan jeg vente og ringe til lægen i morgen? 

Hvad ville i gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min søn på 14 mdr har i nogle dage nu haft tynd mave. Eller meget lind vil jeg nærmere kalde det med normal farve. I og med han er ved at få sine kindtænder har jeg tænkt det bare er derfor. Men da jeg henter ham fra hans far her til aften fortæller far mig at han har haft tynd mave hele dagen. Tænker igen det bare er tænderne indtil han kommer hjem og han har afføring igen som er helt vandet med slimede klumper i. Farven er ovre i det mørkebrune/sorte lige bortset fra den sidste som var hvid skummende. 

Det ser meget mystisk ud og han har nu leveret 3 fyldte bleer på 45 minutter og 1 lille. Dvs i alt i dag 6 bleer med tynd afføring. 

han har ingen feber og han er heller ikke pyldret. Men han kan selvfølgelig ikke sove da han vågner hele tiden pga at han skal lave stort. 

Så kan jeg gøre noget? 

Skal jeg ringe 1813 eller kan jeg vente og ringe til lægen i morgen? 

Hvad ville i gøre?

Ligemeget. !! 

Efter endnu 8 bleer på 3 timer hvor det kun er blevet til gullig slim og mild feber er 1813 kontaktet og der er tale om kraftig maveinfektion.  

Så har fået de svar og den hjælp jeg havde beug for

Anmeld Citér

10. oktober 2016

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

God bedring

Anmeld Citér

10. oktober 2016

Anonym trådstarter

Mor-til-Alfred skriver:

God bedring

Tak 

Anmeld Citér

10. oktober 2016

Clisolka

Ligemeget. !! 

Efter endnu 8 bleer på 3 timer hvor det kun er blevet til gullig slim og mild feber er 1813 kontaktet og der er tale om kraftig maveinfektion.  

Så har fået de svar og den hjælp jeg havde beug for

Sorry men jeg sidder altså ikke oppe mellem 00-05, det tidspunkt hvor du spurgte om hjælp Rigtig god bedring med ham

Gem

Anmeld Citér

10. oktober 2016

Anonym

Den tur har vi også haft i weekenden. Tynd mave og så to gange opkast en flad mor her.. samt er helt udmattet barn. God bedring!!!

Anmeld Citér

10. oktober 2016

Anonym trådstarter

Clisolka skriver:

Sorry men jeg sidder altså ikke oppe mellem 00-05, det tidspunkt hvor du spurgte om hjælp Rigtig god bedring med ham

Gem

Det skal du da ikke undskylde? Jeg siger bare det er ligemeget med råd da jeg har fået dem. Så der jointen grund til at lade tråden stå urørt og folk så skriver en masse råd og vejledning jeg allerede har fået. Kan jo ikke slette det :-)

Anmeld Citér

10. oktober 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Den tur har vi også haft i weekenden. Tynd mave og så to gange opkast en flad mor her.. samt er helt udmattet barn. God bedring!!!

Mange tak. Har skiftet 22 blevet på 24 timer :-( 

heldigvis ingen opkastninger her. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.