Gravid efter MA?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2016

Falk43

havde 2  MA'er  , hvor embryomet var gået til i ca uge 7-8  . Efteråret  2014 og samme i  sommer 2015. vi ventede ikke, men  er  først nu gravid i uge 19+2 . 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2016

PB2013

En lidt længere historie.

Havde min 1. MA i jan 2014, hvor vi fik af vide af lægerne vi bare kunne gå i gang igen med det samme, fik en medicinsk abort. Det tog dog noget tid at få alt hcg ud, da jeg stadig testede positivt efter 1 måned. Blev gravid igen i juni måned, som desværre endte i en spontan abort, og blev så gravid inden min mens og fik vores dreng i april '15.

Vi er nu gået i gang med PB nr 2, og blev gravid i 1. hug, som desværre endte i en ny MA. Igen langt tid om at få hcg ned, og blev scannet i sidste uge, hvor han sagde at der muligvis var et æg klar. Fik et skud med Pregnyl for at få ægløsning, og nu venter jeg spændt på at se om jeg får mens i næste uge.

Alle de læger jeg har været ved, som er både gynækologer på sygehuset og speciallæge i infertilitet har sagt man bare kan gå i gang når ens hoved er klar. Resten af kroppen bliver ikke gravid, hvis det ikke er klar.

Ved ikke om det gav så meget svar, men det er i hvert i fald min erfaring.

Anmeld Citér

10. oktober 2016

Stivdie

FruK skriver:

Jeg blev gravid før jeg fik min mens - og fik en datter.

Jeg fik en terminsscanning, men ellers ikke noget ud over normalt. 

Pøj pøj til dig. 

Tak for svar 

Dejligt at høre, det kan lade sig gøre at blive gravid igen så hurtigt. Blev du anbefalet at vente til efter første mens eller fik du "go" med det samme? 

Anmeld Citér

10. oktober 2016

FruK

Stivdie skriver:

Tak for svar 

Dejligt at høre, det kan lade sig gøre at blive gravid igen så hurtigt. Blev du anbefalet at vente til efter første mens eller fik du "go" med det samme? 

Jeg blev anbefalet at vente - 3 mdr så vidt jeg husker. Da vi spurgte ind til det, var det udelukkende for at det ville være nemmere at fastsætte terminen. Det valgte vi at se stort på og gik igang igen med det samme. Da jeg var til kontrolscanning kunne de se at alt var fint og der var ægløsning på vej - og så gik vi til den. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.