Jeg er uddannet bioanalytiker - for snart 10 år siden. 
Jeg tænker det kommer meget an på praktikstedet hvordan det præcis er med mødetider.
Jeg er selv underviser i region midtjylland, og her forsøger man at tage lidt højde for dem med børn i forhold til det kliniske undervisningssted. Men ellers gælder det jo at der, når man er ude i klinikken, er 30 timers studieaktivitet i klinikken. Jeg plejer at planlægge med dage fra 7.30 til 15.00 fire dage om ugen og så en ugentlig studiedag. Jeg plejer at spørge den første dag til forventningasamtale om der er nogle praktiske forhold der gør dette problematisk, fx at man skal hente børn inden et bestemt tidspunkt eller lignende. Jeg vil gerne være fleksibel, så det hele kan gå op i en højere enhed, og så kan det være vi rykker lidt rundt på mødetider hvis der er problemer.
Mht. arbejde bagefter, så vil jeg sige at det svinger en del. Om det er let eller svært at få job nu kan du ikke bruge til det store. Det kan have ændret sig fuldstændig inden du er færdig. Da jeg blev færdig for snart 10 år siden, var det nemt, og jeg havde flere jobs at vælge i mellem. Siden da har der været perioder med ansættelsesstop, hvor det har været sværere at få job. Men jeg skulle nu mene at det selv nu ikke er SVÆRT at få job og at arbejdsløsheden blandt bioanalytikere er ret lav.
Dertil kommer, at der over det næste år er en stor del af bioanalytikere der er på vej på pension.
Jeg kan i hvert fald sige god for uddannelsen, jeg har været super glad for mit valg og elsker mit job.
Anmeld
Citér