bioanalytiker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.998 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. oktober 2016

Anonym trådstarter

hej allesammen 

er der nogle herinde der har studeret som bioanalytiker? jeg synes det lyder rigtig spændende men kunne godt tænke mig at vide lidt mere om mødetider og især praktik. Det eneste jeg kan finde på nettet er en, forholdsvis, gammel tråd og der er egentlig kun eksempler på folk der har været tvunget til at flytte i forbindelse med praktik. 

så er der en eller to af jer der har erfaringer som i vil dele? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2016

Bshizzle

Anonym skriver:

hej allesammen 

er der nogle herinde der har studeret som bioanalytiker? jeg synes det lyder rigtig spændende men kunne godt tænke mig at vide lidt mere om mødetider og især praktik. Det eneste jeg kan finde på nettet er en, forholdsvis, gammel tråd og der er egentlig kun eksempler på folk der har været tvunget til at flytte i forbindelse med praktik. 

så er der en eller to af jer der har erfaringer som i vil dele? 

Jeg har desværre ingen erfaring selv. 

Men har en veninde som er igang med uddannelsen (snart færdig vist).. Dog har hun ingen børn endnu. 

Men det kræver en del arbejde og tid hjemme med lektier. 

Hun brugte en del på sygehuset (OUH) og nu i noget job/praktik..

Og ja.. Det er svært at finde job inden for det, så hun har måtte ta imod noget i Sdr Jylland til trods for hun bor inde i København. 

Men hun kæmper for at holde fast.. 

Men ja.. Hun har som sagt ikke nogen børn. 

Men hun er SÅ glad for den uddannelse. 

Anmeld Citér

7. oktober 2016

Anonym

Jeg blev færdiguddanet bioanalytiker januar sidste år  

Jeg har haft alle praktik perioder i midtjylland, hvor jeg også bor og er opvokset. Hvor i landet kommer du fra og hvilket uddannelsessted vil du gerne studere? 

Har du flere spørgsmål, så sig endelig til  Det er en så fed uddannelse og der er mange muligheder bagefter, men jobbene hænger på træerne - men det er slet ikke umuligt at få et 

Anmeld Citér

7. oktober 2016

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Jeg har desværre ingen erfaring selv. 

Men har en veninde som er igang med uddannelsen (snart færdig vist).. Dog har hun ingen børn endnu. 

Men det kræver en del arbejde og tid hjemme med lektier. 

Hun brugte en del på sygehuset (OUH) og nu i noget job/praktik..

Og ja.. Det er svært at finde job inden for det, så hun har måtte ta imod noget i Sdr Jylland til trods for hun bor inde i København. 

Men hun kæmper for at holde fast.. 

Men ja.. Hun har som sagt ikke nogen børn. 

Men hun er SÅ glad for den uddannelse. 

tusind tak for svaret  jeg er nemlig også lidt bekymret for praktikperioden da en flytning absolut ikke bliver aktuelt. 

Anmeld Citér

7. oktober 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg blev færdiguddanet bioanalytiker januar sidste år  

Jeg har haft alle praktik perioder i midtjylland, hvor jeg også bor og er opvokset. Hvor i landet kommer du fra og hvilket uddannelsessted vil du gerne studere? 

Har du flere spørgsmål, så sig endelig til  Det er en så fed uddannelse og der er mange muligheder bagefter, men jobbene hænger på træerne - men det er slet ikke umuligt at få et 

super fedt svar, tusind tak! 

jeg bor i storkøbenhavn så skal læse på metropol på nørrebro. jeg tænker at det umiddelbart bliver okay at komme i praktik i området.

jeg synes virkelig det er en sindssygt interessant uddannelse   hvordan er undervisningen sådan generelt, jeg tænker mht hvor ofte der er grupperarbejde, individuelt arbejde og hvor mange timer om ugen 

Anmeld Citér

7. oktober 2016

Frk.S

Jeg er uddannet bioanalytiker - for snart 10 år siden. 

Jeg tænker det kommer meget an på praktikstedet hvordan det præcis er med mødetider. 

Jeg er selv  underviser i region midtjylland, og her forsøger man at tage lidt højde for dem med børn i forhold til det kliniske undervisningssted. Men ellers gælder det jo at der, når man er ude i klinikken, er 30 timers studieaktivitet i klinikken. Jeg plejer at planlægge med dage fra 7.30 til 15.00 fire dage om ugen og så en ugentlig studiedag. Jeg plejer at spørge den første dag til forventningasamtale om der er nogle praktiske forhold der gør dette problematisk, fx at man skal hente børn inden et bestemt tidspunkt eller lignende. Jeg vil gerne være fleksibel, så det hele kan gå op i en højere enhed, og så kan det være vi rykker lidt rundt på mødetider hvis der er problemer. 

Mht. arbejde bagefter, så vil jeg sige at det svinger en del. Om det er let eller svært at få job nu kan du ikke bruge til det store. Det kan have ændret sig fuldstændig inden du er færdig. Da jeg blev færdig for snart 10 år siden, var det nemt, og jeg havde flere jobs at vælge i mellem. Siden da har der været perioder med ansættelsesstop, hvor det har været sværere at få job. Men jeg skulle nu mene at det selv nu ikke er SVÆRT at få job og at arbejdsløsheden blandt bioanalytikere er ret lav.

Dertil kommer, at der over det næste år er en stor del af bioanalytikere der er på vej på pension.

Jeg kan i hvert fald sige god for uddannelsen, jeg har været super glad for mit valg og elsker mit job. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.