billig billig fødselsdag!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.038 visninger
11 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. oktober 2016

Anonym trådstarter

Min store piges fødselsdag står for døren, og vi skal have gæster.

Pengene er lidt små, så jeg søger inspiration til billig mad - et aftensmåltid for ca 10 personer.

Skal være ok sundt også  

Håber at i kan hjælpe  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2016

Sommerblomst21

Anonym skriver:

Pengene er lidt små, så jeg søger inspiration til billig mad - et aftensmåltid for ca 10 personer.

Skal være ok sundt også  

Håber at i kan hjælpe  

Jeg har desværre ikke nogen ideer til billig aftensmad til 10 personer, men har du overvejet at invitere gæsterne til eftermiddag i stedet, så der bliver serveret boller og kage? Det synes jeg tit er en billigere løsning end aftensmad 

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Anonym

Hvorfor inviterer gæster, hvis pengene er små? Hvorfor så ikke vente til i har råd? Og som en anden siger, hvorfor lige til aftensmad? 

Men ellers, så ville mit råd være, at købe kød der er ved at gå på datoen/nedsat, svinekød til at lave små frikadeller af, koge pasta og køle ned  og komme olie oregano salt og peber på dem  og så lave en salat af iceBerg salat, ærter, majs, agurk ponyer forholdsvis billigt at købe. 

Et andet råd ville være at lave en lasagne og lave salat til, og selv bage flutes til.

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Anonym

Anonym skriver:

Skal være ok sundt også  

Håber at i kan hjælpe  

Det er kød der er dyrt, når det skal være til 10 og til aftensmad. 

Jeg tænker at der er mange billige og gode grøntsager i sæson lige nu. 

Forslag kunne være: 

• En lækker suppe, der har fået lov at simre i flere timer. Den kan være på grøntsager uden kød. Der er også penge at spare, hvis du fx køber et oksespidsbryst og selv pudser det af og skærer i tern, fx til gullashsuppe. Det rækker længere og det er ikke så dyrt som at købe færdigskåret tern. 

Dette kan der også laves sammenkogt ret ud af.

• Vegetarlasagne og så med et lækkert flute til
  • Hjemmelavet forårsruller. Det er selvfølgelig lidt omstændigt, men det er billigt. Og så evt. stegte nudler med grøntsager eller stegte ris med grøntsager til. 

Til dessert, hvis I skal have det, tænker jeg en evt. gammeldags æblekage, bagt æblekage eller æblecrumble. Der er æbler i sæson lige nu og der er mange lækre muligheder med æbler 

God fornøjelse med fødselsdag! 

Anmeld Citér

6. oktober 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Skal være ok sundt også  

Håber at i kan hjælpe  

Hvad med en ordentlig omgang chili con carne? 2 kg Oksehak, 3 løg, 3 fed hvidløg, 6-8 revne gulerødder, 2 dåser kidneybønner, 2 dåser majs, 2 dåser hakkede tomater, 2 bouillonterninger, salt, peber, og chili efter smag. Dertil ris og creme fraiche, samt nachos og guacamole.Evt revet cheddar!

Det kan laves for under 200 kr. 

Anmeld Citér

6. oktober 2016

modesty

Anonym skriver:

Skal være ok sundt også  

Håber at i kan hjælpe  

Suppe :-) Det er også nemt - du kan lave det dagen før så det bare skal varmes op. Evt kartoffel/porre eller græskar.

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Anonym trådstarter

Sommerblomst21 skriver:

Jeg har desværre ikke nogen ideer til billig aftensmad til 10 personer, men har du overvejet at invitere gæsterne til eftermiddag i stedet, så der bliver serveret boller og kage? Det synes jeg tit er en billigere løsning end aftensmad 

Tak  

Det har vi, men med bedsteforældre der arbejder på skæve tidspunkter så er det bare nemmest til aftensmad hvis vi gerne vil se alle. Og det vil vi gerne  

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvorfor inviterer gæster, hvis pengene er små? Hvorfor så ikke vente til i har råd? Og som en anden siger, hvorfor lige til aftensmad? 

Men ellers, så ville mit råd være, at købe kød der er ved at gå på datoen/nedsat, svinekød til at lave små frikadeller af, koge pasta og køle ned  og komme olie oregano salt og peber på dem  og så lave en salat af iceBerg salat, ærter, majs, agurk ponyer forholdsvis billigt at købe. 

Et andet råd ville være at lave en lasagne og lave salat til, og selv bage flutes til.

Se ovenfor.

Vi venter ikke - det er lige skidt hele året rundt Og med det sagt, så er det altså ikke fordi vi går fallit af at have familien til aftensmad. Men tak  

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er kød der er dyrt, når det skal være til 10 og til aftensmad. 

Jeg tænker at der er mange billige og gode grøntsager i sæson lige nu. 

Forslag kunne være: 

• En lækker suppe, der har fået lov at simre i flere timer. Den kan være på grøntsager uden kød. Der er også penge at spare, hvis du fx køber et oksespidsbryst og selv pudser det af og skærer i tern, fx til gullashsuppe. Det rækker længere og det er ikke så dyrt som at købe færdigskåret tern. 

Dette kan der også laves sammenkogt ret ud af.

• Vegetarlasagne og så med et lækkert flute til
  • Hjemmelavet forårsruller. Det er selvfølgelig lidt omstændigt, men det er billigt. Og så evt. stegte nudler med grøntsager eller stegte ris med grøntsager til. 

Til dessert, hvis I skal have det, tænker jeg en evt. gammeldags æblekage, bagt æblekage eller æblecrumble. Der er æbler i sæson lige nu og der er mange lækre muligheder med æbler 

God fornøjelse med fødselsdag! 

1000 tak for nogle rigtig gode forslag!  

Æbler har vi i haven, så jeg havde også tænkt på æblekage  

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Anonym trådstarter

SØS skriver:

Hvad med en ordentlig omgang chili con carne? 2 kg Oksehak, 3 løg, 3 fed hvidløg, 6-8 revne gulerødder, 2 dåser kidneybønner, 2 dåser majs, 2 dåser hakkede tomater, 2 bouillonterninger, salt, peber, og chili efter smag. Dertil ris og creme fraiche, samt nachos og guacamole.Evt revet cheddar!

Det kan laves for under 200 kr. 

Det lyder også rigtig lækkert!  

Tak for dit indlæg  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.