Hvad er det her? (Billede)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.813 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. oktober 2016

Anonym trådstarter

Hej piger 

Min dreng har fået noget udslet på benene. Det kunne ligne noget eksem, men jeg er usikker?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2016

Anonym trådstarter

102 visninger g ingen hjælp?

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Falk43

Bedste bud ? Noget eksem ... 

Anmeld Citér

6. oktober 2016

B&J

Eksem tør hud måske men en smit til lægen 

Anmeld Citér

6. oktober 2016

moar34

Min datter får til tider også sådanne udslette.  Det er tør hud og skal have en god fed creme . ( mor til 2 børn med børneeksem ) 

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Maem

Det kunne godt ligne børnesår... Det starter som rødt udslet og små meget kløende knopper. Det kom på min søn på hænder, arme fødder og ben - og i plamager som hos her.

Så bliver det lidt væskende agtigt og til sidst kommer der står på. Sårene er en fast/blank sårhinde som falder af. Når de falder af er området meget rødt - dette forsvinder med tiden. 

Hvis du kan genkende beskrivelsen skal du gå til lægen - det er meget smitsomt. 

Ellers så prøv med bad hver dag og fedtcreme efterfølgende. Hvis det er eksem er han ekstra sårbar for børnesår og infektioner i eksemen

luge gyldigt hvad ville jeg tage forbi lægen

mvh mor til barn med børneeksen. 

Anmeld Citér

7. oktober 2016

Fremad

Børne sår, som du skal en smut forbi lægen med.. Det smitter ret kraftigt...

Eller også børneeksamen der skal smørres med en god fed creme....

Anmeld Citér

7. oktober 2016

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar alle. 

Jeg har set billeder af børnesår og det kommer slet ikke i nærheden af det. Så jeg regner med at det er eksem, som jeg formodede. 

Jeg smører ham med eksem crem og ser hvordan det går. Ellers kommer han til lægen. 

Tak for jeres tid. 

Anmeld Citér

7. oktober 2016

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Hej !

Når jegser på det tænker jeg på svamp, i gamle dage kaldet ringorm. Men godt med en fed creme. God week end.

Anmeld Citér

7. oktober 2016

"Anarkisten"

Anonym skriver:

Tak for jeres svar alle. 

Jeg har set billeder af børnesår og det kommer slet ikke i nærheden af det. Så jeg regner med at det er eksem, som jeg formodede. 

Jeg smører ham med eksem crem og ser hvordan det går. Ellers kommer han til lægen. 

Tak for jeres tid. 

Jeg er helt enig  Tror ikke det har ikke noget med børnesår at gøre.

Tør hud med en anelse eksem, er også mit bud, så fortsæt du bare med at smøre  Husk også at bruge en god vask, uden sæbe. Det gør nemlig halvdelen af arbejdet  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.