Tid ved gynækolog - Usikker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

908 visninger
12 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. oktober 2016

Anonym trådstarter

Godmorgen i dejlige baby-brugere 

Lidt for historie:

Vi har et fælles barn på ca. 2 år (Det lykkedes i 5 cyklus). Da han var ca. 1 år gik vi igang med PB nr. 2. Vi tænkte, at der nok, som minimum ville gå 5. cykluser igen, og ville derfor ikke vente for længe, da vi gerne ville have dem tæt på hinanden. 

Det lykkedes igen i 5. cyklus. Jeg mistede dog i uge 11. 

På lørdag er det præcist et år siden graviditeten. Og det er først de sidste 2-3 måneder, at min cyklus er nogenlunde stabil. Den er dog på ca. 36-37 dage. 

For to måneders tid siden blev vi så henvist til en gynækolog grundet ustabil cyklus (svingede fra 10-65 dage).

Sidste måned skulle manden lave sædprøve på dagen, hvor ægløsning lå. (Så der var ikke så meget lagengymnastik).

I denne måned har jeg så 1. aftale ved gynækologen, hvor jeg bør have ægløsning.

Nu ved jeg så ikke om, jeg skal aflyse tiden hos gynækologen eller om, jeg skal holde ved tiden, og få tjekket om alt er, som det skal være? 

På en måde kunne det jo være fedt, hvis det lykkedes i netop dette forsøg, da det jo så er præcist et år efter, det gik galt. Altså lidt symbolsk (Jeg ved godt, at man aldrig kan være 100 på, at det lykkedes). 

Jeg er også lidt usikker på, hvad der overhovedet sker ved en gynækolog første gang? Er der nogen, der kan hjælpe med det?

Puha - Beklager, at det blev lidt langt. Men håber, at der er nogen, der kan svare på ovenstående. 

God dag. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2016

Anonym trådstarter

Ingen der ved hvad der sker ved førstebehandling ved en gynækolog? :/

Anmeld Citér

9. oktober 2016

Anonym trådstarter

9. oktober 2016

quindelist

Anonym skriver:

Lidt for historie:

Vi har et fælles barn på ca. 2 år (Det lykkedes i 5 cyklus). Da han var ca. 1 år gik vi igang med PB nr. 2. Vi tænkte, at der nok, som minimum ville gå 5. cykluser igen, og ville derfor ikke vente for længe, da vi gerne ville have dem tæt på hinanden. 

På lørdag er det præcist et år siden graviditeten. Og det er først de sidste 2-3 måneder, at min cyklus er nogenlunde stabil. Den er dog på ca. 36-37 dage. 

For to måneders tid siden blev vi så henvist til en gynækolog grundet ustabil cyklus (svingede fra 10-65 dage).

Sidste måned skulle manden lave sædprøve på dagen, hvor ægløsning lå. (Så der var ikke så meget lagengymnastik).

I denne måned har jeg så 1. aftale ved gynækologen, hvor jeg bør have ægløsning.

Nu ved jeg så ikke om, jeg skal aflyse tiden hos gynækologen eller om, jeg skal holde ved tiden, og få tjekket om alt er, som det skal være? 

På en måde kunne det jo være fedt, hvis det lykkedes i netop dette forsøg, da det jo så er præcist et år efter, det gik galt. Altså lidt symbolsk (Jeg ved godt, at man aldrig kan være 100 på, at det lykkedes). 

Jeg er også lidt usikker på, hvad der overhovedet sker ved en gynækolog første gang? Er der nogen, der kan hjælpe med det?

Puha - Beklager, at det blev lidt langt. Men håber, at der er nogen, der kan svare på ovenstående. 

God dag. 

Du fortæller ham din historie og han undersøger dig, GU og en scanning er rimelig standard. Formentlig sender han dig også til blodprøver når du kommer pga manglende graviditet.

Jeg synes ikke du skal aflyse tiden, hvis du er blevet gravid i mellemtiden bliver du jo bare afsluttet igen, hvis ikke så ville det være lrgerligt at skulle til at vente på en ny tid

Anmeld Citér

9. oktober 2016

Anonym

Selvom din tid hos gynækologen er i din ægløsning, kan i jo sagtens prøve alligevel? 

Der sker ikke noget ved første gyn besøg andet end at i snakker og han måske kigger på dig. 

Anmeld Citér

9. oktober 2016

Anonym trådstarter

quindelist skriver:

Du fortæller ham din historie og han undersøger dig, GU og en scanning er rimelig standard. Formentlig sender han dig også til blodprøver når du kommer pga manglende graviditet.

Jeg synes ikke du skal aflyse tiden, hvis du er blevet gravid i mellemtiden bliver du jo bare afsluttet igen, hvis ikke så ville det være lrgerligt at skulle til at vente på en ny tid

Tak for svar

Okay. Har du selv været igennem det eller er det bare et gæt? 

Tænker du at de scanner allerede første gang?

Jeg har allerede fået taget blodprøve hos lægen i den forbindelse. 

Tænker du at de vil have en ekstra? 

Når ikke at blive gravid inden. Tænker jeg kommer derhen omkring hvor jeg bør have ægløsning.  

Anmeld Citér

9. oktober 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Selvom din tid hos gynækologen er i din ægløsning, kan i jo sagtens prøve alligevel? 

Der sker ikke noget ved første gyn besøg andet end at i snakker og han måske kigger på dig. 

Tak for svar.

Ja det har du ret i.

Tænker mere om det kan påvirke vores chancer i dette forsøg negativt.

Anmeld Citér

9. oktober 2016

Anonym

Anonym skriver:

Tak for svar.

Ja det har du ret i.

Tænker mere om det kan påvirke vores chancer i dette forsøg negativt.

Nej det har jeg ihvertfald aldrig hørt om. 

Og hvis det skulle være tilfældet, så skal i jo i behandling. 

Så slap af og nyd at i måske bliver øko gravide inden i kommer i behandling, og ellers, så nyd at det snart er  jeres tur 

Anmeld Citér

9. oktober 2016

Lykkelig-Kvinde

Anonym skriver:

Lidt for historie:

God dag. 

Hvad gynogologen gør ved jeg ikke.. 

men hvad skulle der være i vejen for sex selv om du har været ved gyn.. ? 

Måske du er lidt øm men så må i huske at varme godt op og være forsigtige.. og så sex dagene op til og efter også.  

Det ville jeg gøre.. 

Anmeld Citér

16. oktober 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej det har jeg ihvertfald aldrig hørt om. 

Og hvis det skulle være tilfældet, så skal i jo i behandling. 

Så slap af og nyd at i måske bliver øko gravide inden i kommer i behandling, og ellers, så nyd at det snart er  jeres tur 

Tak for dit svar. Det gav stof til eftertanke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.