Vikar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.035 visninger
7 svar
1 synes godt om
4. oktober 2016

Anonym trådstarter

Jeg er i den situation, at jeg tidsbegrænset er ansat i en stilling som kontorassistent, rettere sagt jeg er vikar, for at hjælpe den afdeling, (der nu søger en fast,) til at lappe de hænge partier, de er kommet bagud med.

Nu er der så en stillingen ledig i den afdeling - og den skal jo selvfølgelig søges !! - jeg har været vikar her i en måned. men startet i praktik for 3mdr siden hvor jeg varetog en anden opgave.

Jeg er så nervøs, da mine ansøgninger aldrig har bagt frugt har helt kvalme, da jeg virkelig brændende ønsker en fast stilling hos dem.   

sidst jeg søgt hos dem, inden jeg kom i praktik, blev jeg ikke valgt. min selvtillid vedr. ansøgninger er meget lille

tænker allerede hvorfor de skulle vælge mig den her gang osv osv, fordi jeg er van til at få afslag, i de år jeg har været ledig nu, eller så min ansøgning bare rigtig dårlig.

Arghhhh... hjælp!! Jeg er gået helt kold hvordan jeg skal bære mig ad.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2016

L-Lotte

Jeg kan fortælle min historie. 

Jeg fik tilbage i 2011 et 2 1/2 måneds vikariat på min nuværende arbejdsplads. Jeg blev rigtig glad der at være der, men der var desværre ikke mere efterfølgende. Et par måneder senere blev der en stilling i afdelingen. Jeg vidste godt at jeg ikke var kvalificeret til stillingen, men ville lige gøre opmærksom på at jeg stadig var interesseret. Et par dage senere blev jeg ringet op og blev tilbudt et barselsvikariat. Fik senere forlænget vikariatet og har nu været fastansat i nogle år.

Hvis du gør dit arbejde godt og din arbejdsgiver og kollegaer er glade for dig tror jeg du har en god chance, med mindre det kræver nogle kvalifikationer du mangler. 

Held og lykke

Anmeld Citér

5. oktober 2016

Anonym trådstarter

Jeg kan fortælle min historie. 

Jeg fik tilbage i 2011 et 2 1/2 måneds vikariat på min nuværende arbejdsplads. Jeg blev rigtig glad der at være der, men der var desværre ikke mere efterfølgende. Et par måneder senere blev der en stilling i afdelingen. Jeg vidste godt at jeg ikke var kvalificeret til stillingen, men ville lige gøre opmærksom på at jeg stadig var interesseret. Et par dage senere blev jeg ringet op og blev tilbudt et barselsvikariat. Fik senere forlænget vikariatet og har nu været fastansat i nogle år.

Hvis du gør dit arbejde godt og din arbejdsgiver og kollegaer er glade for dig tror jeg du har en god chance, med mindre det kræver nogle kvalifikationer du mangler. 

Held og lykke

sikke da en go og positiv drejning det tog .. det handler ligeså meget om at man selv skal tro på det og at man selvfølgelig er god, ligesom andre, man kan vel lærer tingene, det har de jo også skulle 

men hvorfor slå stillingen op, nå de har en vikar

Anmeld Citér

5. oktober 2016

Kay

Anonym skriver:

sikke da en go og positiv drejning det tog .. det handler ligeså meget om at man selv skal tro på det og at man selvfølgelig er god, ligesom andre, man kan vel lærer tingene, det har de jo også skulle 

Nogle steder fx komunen et underlagt nogle regler om at man skal slå en stilling op

Men også flere private firmaer har et "codex" eller andet som bestyrelsen eller ejeren har bestemt og derfor skal stillingen slås op 

Så det er bare at søge den 

Anmeld Citér

5. oktober 2016

L-Lotte

Anonym skriver:

Hvis det er inde for det offentlige eller kommunale må man ikke bare besætte en stilling med en vikar, den skal slås op.

Anmeld Citér

5. oktober 2016

Anonym trådstarter

Kay skriver:

Nogle steder fx komunen et underlagt nogle regler om at man skal slå en stilling op

Men også flere private firmaer har et "codex" eller andet som bestyrelsen eller ejeren har bestemt og derfor skal stillingen slås op 

Så det er bare at søge den 

Vil jeg helt sikkert også gøre, men synes bare det svært at skal få smækket en ansøgning sammen 

Anmeld Citér

5. oktober 2016

Anonym trådstarter

L-Lotte skriver:

Hvis det er inde for det offentlige eller kommunale må man ikke bare besætte en stilling med en vikar, den skal slås op.

Os selvom de måske sku ha en ved hånden eller ?

Anmeld Citér

7. oktober 2016

L-Lotte

Anonym skriver:

Os selvom de måske sku ha en ved hånden eller ?

Ja også selv om men har en kandidat. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.