Kan han bruge mit fradrag ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.387 visninger
13 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. oktober 2016

Anonym trådstarter

Er der nogen herinde som evt går hjemme hvor jeres mand/kone gør brug af jeres fradrag og som kan fortælle mig lidt om det ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2016

Anonym trådstarter

Slet ingen ?

Anmeld Citér

4. oktober 2016

God-mor

Anonym skriver:

Er der nogen herinde som evt går hjemme hvor jeres mand/kone gør brug af jeres fradrag og som kan fortælle mig lidt om det ? 

Han kan bruge det hvis i er gift og du ingen indkomst har Men i skal være gift

Anmeld Citér

4. oktober 2016

MorTil3+

Anonym skriver:

Dengang jeg var sammen med min x mand brugte jeg hans fradrag da han sad i fængsel og derfor ingen indkomst havde.  

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Han kan bruge det hvis i er gift og du ingen indkomst har Men i skal være gift

Vi er gift 

jamen hvis mit fradrag er på 8000,- og hans fradrag er på 8000,- bliver hans fradrag så 16.000?

Anmeld Citér

4. oktober 2016

God-mor

Anonym skriver:

Vi er gift 

jamen hvis mit fradrag er på 8000,- og hans fradrag er på 8000,- bliver hans fradrag så 16.000?

Nej sådan tror jeg ikke det fungerere. Det er ikke voldsomt mange penge man får ud af det, det kommer an på hvad din mand tjener. Har selv været hjemmegående, men vi er ikke gift så er desværre ikke helt inde i det. 

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Anonym trådstarter

MorTil3+ skriver:

Dengang jeg var sammen med min x mand brugte jeg hans fradrag da han sad i fængsel og derfor ingen indkomst havde.  

Anmeld Citér

4. oktober 2016

alenemor42

Anonym skriver:

Du burde kunne finde noget info på skat.dk.

Mener kun det er dit personlige fradrag han kan bruge

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Panther

Profilbillede for Panther

Han kan bruge dit personfradrag (DKK44.000) samt evt bundfradrag fra aktieindkomst. Derudover er der nogle yderligere muligheder, som jeg ikke tænker er relevante for Jer. SKAT beregner det i øvrigt som udgangspunkt automatisk ved årsopgørelsen (det er dog ALTID en god ide at tjekke sin årsopgørelse efter - i alle sammenhæng).

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Anonym trådstarter

PUHK skriver:

Han kan bruge dit personfradrag (DKK44.000) samt evt bundfradrag fra aktieindkomst. Derudover er der nogle yderligere muligheder, som jeg ikke tænker er relevante for Jer. SKAT beregner det i øvrigt som udgangspunkt automatisk ved årsopgørelsen (det er dog ALTID en god ide at tjekke sin årsopgørelse efter - i alle sammenhæng).

44.000kr om året før skat? 

Hvordan ved man at det er 44.000?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.