Mangler lidt opmuntring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

958 visninger
7 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. oktober 2016

Venterpålillesøster

Jeg fødte en lille pige for en uge siden, og hun er selvfølgelig helt fantastisk. Bortset fra at hun har lavet dybe sår i mine brystvorter  og synes ikke noget hjælper.. Har prøvet lansinohl og multimam og bruger uld ammeindlæg. Hvad gør i andre? Har derudover alt for meget mælk som gør at jeg har sindssygt ømme bryster konstant. Hvilket gør at min lille pige også har svært ved at få ordentlig ved brystvorten. Det kan nemt tage op til en halv time, især om natten hvor der er ekstra meget mælk, og kræver at jeg har gang i brystpumpe osv flere gange. Så generelt er amningen bare rigtig surt lige nu 

sundhedsplejersken har bekræftet at hun sutter rigtigt osv, så er åbenbart bare uheldig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Venterpålillesøster skriver:

Jeg fødte en lille pige for en uge siden, og hun er selvfølgelig helt fantastisk. Bortset fra at hun har lavet dybe sår i mine brystvorter  og synes ikke noget hjælper.. Har prøvet lansinohl og multimam og bruger uld ammeindlæg. Hvad gør i andre? Har derudover alt for meget mælk som gør at jeg har sindssygt ømme bryster konstant. Hvilket gør at min lille pige også har svært ved at få ordentlig ved brystvorten. Det kan nemt tage op til en halv time, især om natten hvor der er ekstra meget mælk, og kræver at jeg har gang i brystpumpe osv flere gange. Så generelt er amningen bare rigtig surt lige nu 

sundhedsplejersken har bekræftet at hun sutter rigtigt osv, så er åbenbart bare uheldig 

Mange siger at man skal lufttørre efter amning. 

Jeg personligt havde også samme problem. Fik gentagne gange både hvide og røde vabler og sår/revner. Det gik stille og roligt over efter en måneds tid tror jeg nok. Det var det hele værd efter det blev amning bare såå(!) nemt

Er du blevet godt "instrueret" i ammestillinger og sådan? Så hun har godt fat? 

Stort tillykke med hende  er sikker på at det nok skal gå

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Anonym

For kort tunge bånd (den der sidder under tungen)  kan være skyld i det..  Det ses ved at de kan have svært ved at række tunge, at midten af tungen bliver hjerte formet mm... Har var det 2 mm det drejede sig om, desværre var skaden alt for stor da den endelig blev klippet (det taget et split sekund, og gør ikke ondt på den lille) så amningen var ødelagt og det samme var mine bryster.... Du skal kontakte læge, eller øre/hals læge og få det tjekket 

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Anonym

Jeg havde samme problem. Amning gjorde SÅ ondt!! Græd og stivnede mange gange dagligt de første 4 uger. Brugte ogsaa Lansinoh osv. - av av av.. pludselig gik det væk og jeg ammer stadig her 10 mdr senere. Jeg er SÅ glad for jeg fortsatte og troede på det lykkedes. 

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

smerten kan også skyldes en svampeinfektion som kræver behandling - få evt udelukket det ved lægen. der kan gå op til 8 uge før en amning er veletableret og det er sindsygt hårdt og smertefuldt i starten. det kan være nødvendigt at bide tænderne sammen i en periode men det er for det meste godt givet ud i det lange løb.

lufttør så vidt muligt og brug forskellige stillinger og ellers kontakt lægen hvis det forsætter

pøj pøj

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Venterpålillesøster

Tak for svar alle sammen. Havde bare lidt brug for at vide det nok skal blive godt igen  er instrueret i ammestillinger og sundhedsplejersken har tjekket for kort tungebånd. Sover også med brysterne fri om natten. Har fået pencilin for begyndende brystbetændelse idag, og har købt et lager af diverse hos apoteket der gerne skulle hjælpe på de dumme sår. Må bare hænge i, ammede den første i et år uden problemer og vil gerne det samme den her gang  

Anmeld Citér

4. oktober 2016

NasimG

Og du må endelig ikke malke ud med bryst pump fordi du kommer bare til at producere mere mælk :-o hold ud,  mælke produktionen indstiller sig efter din babys behov snart og såret skal nok heles :-) kram 

Anmeld Citér

4. oktober 2016

BABYby

Som de andre også skriver så heler det bedre når det får luft. Ellers prøv at bruge ammebrikker til at det wr helet, de kan være en god hjælp.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.