Nej, det kun du (heller) ikke regne med. Din søde svigermor kan heller ikke bruge vejrudsigten, undfangelsestidspunktet, kvalmeniveauet eller naboens mavefornemmelse til noget. Selvfølgelig ikke - heller ikke selvom hun selvsagt stadig har 50% chance for at få ret.
Få områder i vores liv er omgærdet af så meget overtro, som fertilitetsområdet. Det vil du opleve igennem graviditet og fødsel - der er næsten ingen grænser for hvad folk kommer med af "påfund" for at gætte køn, sætte fødsel i gang, sikre barnets ve og vel, osv.
Du kan sikkert høre hvor jeg holdningsmæssigt placerer mig i forhold til den slags ukrudt
Efter mange års kamp og fertilitetsområdet, sidder det stadig dybt i mig hvor mange gange jeg er blevet overrendt med "gode råd" for at blive/forblive gravid. Vi styrtede rundt og forsøgte at efterkomme dem alle og bebrejdede os selv når det gik galt, at vi sikkert ikke havde gjort det godt nok. Måske skulle jeg have spist anderledes, tænkt anderledes, fået mere akupunktur, troet mere på det, danset i månelys, osv. Til sidst viste der sig tale om et helt konkret fysiologisk problem, som heldigvis kunne løses af lægerne!
Hvor ville jeg ønske at jeg havde brugt mindre energi på alle "ammestuehistorierne" - men de er desværre svære at komme til livs på de områder, hvor folk er meget usikre.
Tillykke med graviditeten!
Anmeld
Citér