Hvor meget tror i på myter osv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.426 visninger
17 svar
24 synes godt om
1. oktober 2016

Anonym trådstarter

Hej jeg ville lige høre jeres affaring  jeg ved ikk selv helt om jeg skal tro på alle de myter men ja 

min kæreste er overbevist på vi venter en pige, jeg er lidt i tvivl, min svigermor troede en dreng indtil hun lavede den berømte ring test på mig  den snorrede virkelig rundt i cirkler som min kæreste sagde den ville hvilket jo er er tegn på en pige, alle dem min svigermor har lavet dem på har fået det køn som ringen sagde  igår var vi så til en tryghedsscanning som sagde fosters hjerte slag lå på 178 slag i minutter og da vi kom hjem for at fortælle det til hans mor sagde hun at med så højt et hjerteslag kan det kun være en pige  og lige siden da har min kæreste omtalt vores baby som en pige  han har hele tiden haft en fornemmelse af det blev en pige men hvor meget kan man regne med det  er 10+0 idag 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2016

Musen91

Altså ved os pegede alle test og myter osv på FET blev en pige. 

Det var kun mig der havde en fornemmelse SF det blev en dreng. 

Og jeg har en dreng i maven så jeg tror ikke på nogle af de myter. Tror simpelthen det er held når man laver dem og det er rigtigt.

Anmeld Citér

1. oktober 2016

Anonym trådstarter

Musen91 skriver:

Altså ved os pegede alle test og myter osv på FET blev en pige. 

Det var kun mig der havde en fornemmelse SF det blev en dreng. 

Og jeg har en dreng i maven så jeg tror ikke på nogle af de myter. Tror simpelthen det er held når man laver dem og det er rigtigt.

Oka Taak  

kæresten har ihvertfald fornemmelsen af en pige og jeg har ingen endnu  er det normalt 

Anmeld Citér

1. oktober 2016

ErDuHerIkkeSnart

Nej, det kun du (heller) ikke regne med. Din søde svigermor kan heller ikke bruge vejrudsigten, undfangelsestidspunktet, kvalmeniveauet eller naboens mavefornemmelse til noget. Selvfølgelig ikke - heller ikke selvom hun selvsagt stadig har 50% chance for at få ret.

Få områder i vores liv er omgærdet af så meget overtro, som fertilitetsområdet. Det vil du opleve igennem graviditet og fødsel - der er næsten ingen grænser for hvad folk kommer med af "påfund" for at gætte køn, sætte fødsel i gang, sikre barnets ve og vel, osv.

Du kan sikkert høre hvor jeg holdningsmæssigt placerer mig i forhold til den slags ukrudt Efter mange års kamp og fertilitetsområdet, sidder det stadig dybt i mig hvor mange gange jeg er blevet overrendt med "gode råd" for at blive/forblive gravid. Vi styrtede rundt og forsøgte at efterkomme dem alle og bebrejdede os selv når det gik galt, at vi sikkert ikke havde gjort det godt nok. Måske skulle jeg have spist anderledes, tænkt anderledes, fået mere akupunktur, troet mere på det, danset i månelys, osv. Til sidst viste der sig tale om et helt konkret fysiologisk problem, som heldigvis kunne løses af lægerne!

Hvor ville jeg ønske at jeg havde brugt mindre energi på alle "ammestuehistorierne" - men de er desværre svære at komme til livs på de områder, hvor folk er meget usikre.

Tillykke med graviditeten!

Anmeld Citér

1. oktober 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Nej, det kun du (heller) ikke regne med. Din søde svigermor kan heller ikke bruge vejrudsigten, undfangelsestidspunktet, kvalmeniveauet eller naboens mavefornemmelse til noget. Selvfølgelig ikke - heller ikke selvom hun selvsagt stadig har 50% chance for at få ret.

Få områder i vores liv er omgærdet af så meget overtro, som fertilitetsområdet. Det vil du opleve igennem graviditet og fødsel - der er næsten ingen grænser for hvad folk kommer med af "påfund" for at gætte køn, sætte fødsel i gang, sikre barnets ve og vel, osv.

Du kan sikkert høre hvor jeg holdningsmæssigt placerer mig i forhold til den slags ukrudt Efter mange års kamp og fertilitetsområdet, sidder det stadig dybt i mig hvor mange gange jeg er blevet overrendt med "gode råd" for at blive/forblive gravid. Vi styrtede rundt og forsøgte at efterkomme dem alle og bebrejdede os selv når det gik galt, at vi sikkert ikke havde gjort det godt nok. Måske skulle jeg have spist anderledes, tænkt anderledes, fået mere akupunktur, troet mere på det, danset i månelys, osv. Til sidst viste der sig tale om et helt konkret fysiologisk problem, som heldigvis kunne løses af lægerne!

Hvor ville jeg ønske at jeg havde brugt mindre energi på alle "ammestuehistorierne" - men de er desværre svære at komme til livs på de områder, hvor folk er meget usikre.

Tillykke med graviditeten!

Ja tror heller ikk en dyt på det men alle tegnene peger mod en pige og kæresten fornemmelse har været en pige fra starten Af så vi må jo se om han får ret 

mange taaak 

Anmeld Citér

1. oktober 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Hej jeg ville lige høre jeres affaring  jeg ved ikk selv helt om jeg skal tro på alle de myter men ja 

min kæreste er overbevist på vi venter en pige, jeg er lidt i tvivl, min svigermor troede en dreng indtil hun lavede den berømte ring test på mig  den snorrede virkelig rundt i cirkler som min kæreste sagde den ville hvilket jo er er tegn på en pige, alle dem min svigermor har lavet dem på har fået det køn som ringen sagde  igår var vi så til en tryghedsscanning som sagde fosters hjerte slag lå på 178 slag i minutter og da vi kom hjem for at fortælle det til hans mor sagde hun at med så højt et hjerteslag kan det kun være en pige  og lige siden da har min kæreste omtalt vores baby som en pige  han har hele tiden haft en fornemmelse af det blev en pige men hvor meget kan man regne med det  er 10+0 idag 

Jeg tror på det.

Den med ringen har virket på mit 3 gange. Og på min mor samt hendes 3 søstre. Og min egen søster.

Den med natron kendte jeg først i sidste graviditet men den passede også på vores yngste.

Så her tror vi meget på at det virker

Anmeld Citér

1. oktober 2016

lineog4

Har haft drengemaver, lav hjerterytme, ingen kvalme, alle skrøner der pegede mod en dreng og fik to piger  selv jordemoderen under fødslen skød på en deeng pga hjerterytme og størrelser og ud kom en pige.... 

Det er jo så heldig så man har 50% chance for succes når man gætter køn og nogle er mere heldige end andre. 

Anmeld Citér

1. oktober 2016

Troldemommi

Tror ikke på noget af det volapyk, jeg tror på scanningsmaskiner, kompetencer og dygtig sundhedspersonale, det er jo egentlig ret nemt at gætte rigtigt, jeg ville ihvertfald gerne købe en lottokupon hvis jeg havde 50 procent chance for at vinde 

Anmeld Citér

1. oktober 2016

Lykkelig-Kvinde

Anonym skriver:

Altså min far lavede ring testen på mig 3 gange og hver gang sagde den pige, jeg fik en pige.. Men min egen fornemmelse var os helt klar, jeg var selv helt sikker på en pige.. 

Min mor har fået 7 børn og har med alle 7 haft en drøm om babyen i maven hvor alt i drømmen var lyserød med pigerne og lyseblåt med drengene 

myte vil jeg ikke kalde det, men nogle gange ved kroppen og sindet det og prøver at fortælle en det 

Anmeld Citér

1. oktober 2016

modesty

Anonym skriver:

Vrøvl og overtro. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.