Pårørende til OCD. Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.097 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. september 2016

Anonym trådstarter

Min kæreste igennem 7 år har fået så voldsom ocd at han ingenting kan. Vi har været ved psykolog mange gange nu og er i søndags startet op på piller til ham. Vi har en datter, som han ikke engang kan røre. Det er så slemt at han bare ligger i sengen nu og ingenting kan selv (virkelig ingenting)!!! 

Er der overhovedet mulighed for at man kan blive indlagt for det?? Helst i Nordjylland!! 

Jeg kan ikke leve med det her mere, og slet ikke for vores datters skyld! ����

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2016

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Jeg ville ringe og tage en snak med psykiatrisk skadestue. Det der er jo uholdbart og kræver mere behandling end lidt piller og psykolog engang imellem. Google dig frem til den nærmeste af slagsen og god bedring med ham 

Anmeld Citér

30. september 2016

Englehår

Profilbillede for Englehår

http://www.psykiatri.rn.dk/Afsnit-og-ambulatorier/Her-findes-de-psykiatriske-sygehuse-sengeafsnit-og-ambulatorier/Aalborg-Universitetshospital---Psykiatrien/Psykiatrisk-Skadestue.aspx

Kan det være effekten af hans medicin der gør det? 

Jeg synes du skal kigge her, og evt kontakte dem. De kan helt sikkert rådgive dig.

Anmeld Citér

1. oktober 2016

Anonym trådstarter

jjuhl skriver:

Jeg ville ringe og tage en snak med psykiatrisk skadestue. Det der er jo uholdbart og kræver mere behandling end lidt piller og psykolog engang imellem. Google dig frem til den nærmeste af slagsen og god bedring med ham 

tak for svaret. Jeg fik ringet til dem i dag. De henviste til egen læge på mandag, så skal vi have en henvisning til noget ambulatorium i Aalborg. Håber virkelig bare snart der kan ske noget!! Især med en datter og et barn mere på vej ❤️��

Anmeld Citér

1. oktober 2016

Babyyyyy93

Puha det lyder bestemt ikke sjovt for jer alle 3. 

Jeg lider selv af ocd, og havde det så voldsomt at jeg ingengang kunne komme ud af døren! Det er en forfærdelig lidelse. I dag er jeg heldigvis HELT ocd fri

Har din kæreste været i noget kognitiv terapi inden han fik medicin? 

Anmeld Citér

1. oktober 2016

Anonym trådstarter

Keyla93 skriver:

Puha det lyder bestemt ikke sjovt for jer alle 3. 

Jeg lider selv af ocd, og havde det så voldsomt at jeg ingengang kunne komme ud af døren! Det er en forfærdelig lidelse. I dag er jeg heldigvis HELT ocd fri

Har din kæreste været i noget kognitiv terapi inden han fik medicin? 

Hvordan kom du ud af det? Får du stadig piller for det? Og kommer der aldrig noget du kan mærke? Undskyld jeg spørger så meget, men vi kender intet til området  

han har kun været til psykolog som bare dage "du skal arbejde imod trangen til at gøre tingene". Han får ingen redskaber til det. 

Har virkelig brug for alle de råd og hjælp på området til at klare os igennem det her!

hpber virkelig du vil hjælpe? 

Anmeld Citér

1. oktober 2016

Babyyyyy93

Jeg vil meget gerne hjælpe 

Jeg har aldrig fået medicin, da jeg ikke går ind for det! Og jo jeg kan mærke det nogen gange men det er så lidt at jeg sagtens kan kontrollere det! Så der er håb for fremtiden! 

Jeg gik i kognetiv terapi, i kan evt gå ind og læse om det. Man plejer nemlig kun at få medicin hvis man får terapi SAMTIDIG!  

Det eneste man kan gøre er at "gå i mod" sit ocd. Man kan se ocd som en djævel der er i kroppen, og jo mere man fodrer den med sit ocd jo mere vil den ha. 

Nu ved jeg ikke hvilken symptomer din kæreste har, men det er vigtigt at tage små skridt ellers kan man ende med at få et kæmpe tilbagefald. Jeg startede med en lille tvagnshandling, fx jeg kunne ikke røre ved jord. Så jeg sad og rørte ved jorden indtil "angsten" lagde sig. For så viser du hjernen at det kun er en midlertidigt følelse og angsten faktisk slet ikke er så slemt! Det husker hjernen og derfor vil det være nemmere næste gang 

Det er pisse hårdt men så snart man begynder at se fremskridt bliver det hele meget lettere 

Anmeld Citér

1. oktober 2016

Anonym trådstarter

Keyla93 skriver:

Jeg vil meget gerne hjælpe 

Jeg har aldrig fået medicin, da jeg ikke går ind for det! Og jo jeg kan mærke det nogen gange men det er så lidt at jeg sagtens kan kontrollere det! Så der er håb for fremtiden! 

Jeg gik i kognetiv terapi, i kan evt gå ind og læse om det. Man plejer nemlig kun at få medicin hvis man får terapi SAMTIDIG!  

Det eneste man kan gøre er at "gå i mod" sit ocd. Man kan se ocd som en djævel der er i kroppen, og jo mere man fodrer den med sit ocd jo mere vil den ha. 

Nu ved jeg ikke hvilken symptomer din kæreste har, men det er vigtigt at tage små skridt ellers kan man ende med at få et kæmpe tilbagefald. Jeg startede med en lille tvagnshandling, fx jeg kunne ikke røre ved jord. Så jeg sad og rørte ved jorden indtil "angsten" lagde sig. For så viser du hjernen at det kun er en midlertidigt følelse og angsten faktisk slet ikke er så slemt! Det husker hjernen og derfor vil det være nemmere næste gang 

Det er pisse hårdt men så snart man begynder at se fremskridt bliver det hele meget lettere 

Okay hvor vildt at du godt kunne kæmpe imod trangen. Det kan min kæreste ikke endnu. Det startede med at han var nervøs for om han fx huskede at slukke vandhanerne. Nu vasker han fingrer måske 40-50 gange på en dag, men føler sig stadig beskidt. Han kan ikke røre noget som helst. Spiser og drikker kun når jeg "tvinger" ham han kan tjekke alting mange mange gange. 

Så fedt at du kunne klare det uden piller!! Han er så langt nede at han ikke kan kæmpe imod for så bliver han nødt til at gå i seng igen

hjælp det terapi dig meget? 

Anmeld Citér

2. oktober 2016

Babyyyyy93

Puha det lyder præcis som jeg havde det! Og det måske meget godt han har fået nogle piller så han kan komme lidt ovenpå igen 

Jeg kunne kæmpe i mod fordi jeg fik redskaberne til det og gik i gruppeterapi hvor jeg fik en masse fantastisk støtte som man har brug for! 

Hvis jeg var jer, så ville jeg presse på hos lægen til kognetiv terapi. For det er vigtigt at man er inde i systemet når man har ocd, da det er en lidelse som desværre altid kan vende tilbage. 

Jeg har en masse papirer med info om ocd, som jeg med glæde vil sende til jer hvis i er intresseret? Det er noget jeg har fået igennem min behandling 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.