Dygtige Filuca....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

391 visninger
6 svar
0 synes godt om
1. oktober 2009

Tina2

Blev lidt imponeret af hende forleden..... Hun er jo supergod til bogstaver og skriver utrolig meget:-)

Forleden legede hun så at jeg havde fødselsdag   Så hun ville skrive et kort til mig... Spurgte mig så, hvordan man stavede til TILLYKKE.....

Jeg sagde til hende at hun skulle prøve at lytte til bogstaverne i ordet (vi øver meget bogstavernes lyde når hun skriver, for hun vil hele tiden kunne skrive nyt)
Troede faktisk ikke hun kunne, men hun kom med et kort hvor der stod "Teeløke mor", det synes jeg er ret godt gået  Hun har aldrig skrevet det ord før  

Skriver jeres meget? Vi har papir OVERALT der er skrevet på af Filuca  Total skrivemus, hvorimod hun ikke interesserer sig så meget for tal...... Helt som mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2009

tumle81

Hvor er det super flot af hende, jeg kan godt forstå du er stolt af hende

VIctoria er også meget interesseret i bogstaver og stavning samt hvordan de forskellige bogstaver lyder når man udtaler dem. Det er dejligt at hun gider det, og er så interesseret. Hun er også ret vild med tal og med at regne, så det er faktisk rigtig godt

Det er jo kun god træning inden de starter i skole...

Knus Kathrina

Anmeld

1. oktober 2009

Manne

Ja det er altså sjovt med de piger, som de øver sig og bliver interesseret i de bogstaver.
Lige nu klapper Trine stavelser og fortæller hvor mange stavelser der er i ordene. Nogle gange mere rigtig end andre. F.eks. BED-STE-MO-AR hihi. Det er hende og Bjarne der pludselig fik gang i det forleden.

Kh Marianne

Anmeld

5. oktober 2009

Susan1978

Ea elsker også at skrive...

jeg købte sådan nogle alfabet bordskånere i Netto og det er da de bedste penge jeg længe har givet ud.

spurgte hendes ellers om hun synes vi skulle have sådan nogen og hun svarede ej mor.

men når hun spør hvordan man staver til diverse ting og hun ikke kan huske bogstavet, så nævner jeg bare billedet på bordskåneren også er hun videre... 

Tal gør hun heller ik så meget i, men det er altså lige så meget min skyld, for jeg er bare ikke et tal menneske. Den må hun vist hellere ta med far eller Bedste.

Anmeld

5. oktober 2009

Heidimed lea

ja det er sørme flot tina... Rasmus skriver ikkke så meget men er mere til regning..

i mandags fortalte jeg ham at der var 3 uger til vi skulle på ferie.  så regnede han ud på fingrene at det blev til 21 dage 7+7+7.  dette gjorde han helt af sig selv.                    knus Heidi

Anmeld

6. oktober 2009

Susan1978

Heidimed lea skriver:

ja det er sørme flot tina... Rasmus skriver ikkke så meget men er mere til regning..

i mandags fortalte jeg ham at der var 3 uger til vi skulle på ferie.  så regnede han ud på fingrene at det blev til 21 dage 7+7+7.  dette gjorde han helt af sig selv.                   knus Heidi

Hold da op Heidi... det var alligevel flot.. du får dig vist et rigtigt matematik geni der..  

jeg har kun så småt snakkede med ea om at plusse du ved hvad der svarer til hvad vi kan på 10 fingre.

Anmeld

6. oktober 2009

Avi

Waw det var sørme flot Filuca - hende kan du godt være stolt af Tina
Naja startede sidste år med at stave til IKEA, min mor havde hende med derud og lege i deres legerum. Det var sjovt de tog kun derud for at lege - ikke handle haha...
Hun er så begyndt at stave selv nu, lige som Filuca. Hun lytter sig frem til bogstaverne i weekenden spillede vi BRATZ gemme-huske spil, hvor man deler figurene i to og putter tæpper over dem, derefter skal man finde frem til den rigtige over-underkrop. Hun fandt så et sæt og sagde "det er yasmin" jeg spurgte hende så hvordan hun vidste at det var hende der hed det hvor til hun svarede "det læste jeg". VILDT! udbrød jeg og hvor er du dygtig haha
Vi er også begyndt at lægge tal til og fra, det er dog kun 1-5. Men hun tæller meget og i weekenden har jeg lært hende at spille Kallaha, der har vi 6 i hvert "hul"
Knus Avi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.