Søvnproblemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

688 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. september 2016

Anonym trådstarter

Min søn på 4 måneder har næsten fra starten af sovet rigtig fint i hans lift som står ved siden af mig. Han spiser 2-3 gange om natten og når jeg har lagt ham tilbage i liften, så har han uden problemer sovet videre med sin sut.

For halvanden uge siden, så begynder han at blive lysvågen kl 3 om natten, når jeg ligger ham.

Han vågner også hyppigere, ca med en times mellemrum, hvor jeg ammer. Han sover fra kl 20 til kl 1, vågner igen lidt efter kl 2, hvor jeg ammer igen. Kl 3 vågner han igen, jeg ammer, men når jeg ligger ham, så bliver han rigtigt urolig og vågner. 

Når jeg tager ham op, så falder han i søvn hos mig stort set med det samme, men når jeg ligger ham, så starter uroen igen. Jeg har efter nogle forsøg endt med at tage ham med ind på sofaen, hvor han har sovet på mit bryst, uden problemer.

Men! Det er ikke voldsom god søvn til mig og selvfølgelig hellere ikke for ham.

I går prøvede vi at lave en flaske vælling til ham, han er ikke vant til sutteflaske og vi er kun ved at begynde at snuse til grød, efter aftale med SP. Så han spiste ikke specielt meget, men faldt i dyb søvn.... I en halv time, hvorefter vi rykkede ind op sofaen 

Min kæreste har ikke den store forståelse for hvor træt jeg er, fordi "Du har jo sovet et par timer" og jeg føler nærmest at natten er ren totur. 

Min kærestes forslag er at tage ham med ind i stuen, hvor der er lys og lade ham være oppe om natten, indtil han er træt igen og måske vil sove selv - men så finder han jo ikke ud af at det er nat og man sover om natten. 

Er der nogle der har nogle tips og ideer? Hvordan får vi vores gode søvnrytme tilbage? 

Hilsen en træt mor

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2016

Anonym trådstarter

Håber det giver mening.. Jeg er ekstremt træt og desperat 

Anmeld Citér

27. september 2016

FrkGranger

Anonym skriver:

Min søn på 4 måneder har næsten fra starten af sovet rigtig fint i hans lift som står ved siden af mig. Han spiser 2-3 gange om natten og når jeg har lagt ham tilbage i liften, så har han uden problemer sovet videre med sin sut.

For halvanden uge siden, så begynder han at blive lysvågen kl 3 om natten, når jeg ligger ham.

Han vågner også hyppigere, ca med en times mellemrum, hvor jeg ammer. Han sover fra kl 20 til kl 1, vågner igen lidt efter kl 2, hvor jeg ammer igen. Kl 3 vågner han igen, jeg ammer, men når jeg ligger ham, så bliver han rigtigt urolig og vågner. 

Når jeg tager ham op, så falder han i søvn hos mig stort set med det samme, men når jeg ligger ham, så starter uroen igen. Jeg har efter nogle forsøg endt med at tage ham med ind på sofaen, hvor han har sovet på mit bryst, uden problemer.

Men! Det er ikke voldsom god søvn til mig og selvfølgelig hellere ikke for ham.

I går prøvede vi at lave en flaske vælling til ham, han er ikke vant til sutteflaske og vi er kun ved at begynde at snuse til grød, efter aftale med SP. Så han spiste ikke specielt meget, men faldt i dyb søvn.... I en halv time, hvorefter vi rykkede ind op sofaen 

Min kæreste har ikke den store forståelse for hvor træt jeg er, fordi "Du har jo sovet et par timer" og jeg føler nærmest at natten er ren totur. 

Min kærestes forslag er at tage ham med ind i stuen, hvor der er lys og lade ham være oppe om natten, indtil han er træt igen og måske vil sove selv - men så finder han jo ikke ud af at det er nat og man sover om natten. 

Er der nogle der har nogle tips og ideer? Hvordan får vi vores gode søvnrytme tilbage? 

Hilsen en træt mor

Det er meget normalt at de spiser mere omkring 4 mdr alderen da mælkeproduktion skal sættes op..

Kan han ikke sove ved siden af dig? Min søn var ofte helt frisk om natten og det eneste der hjalp var at stå op de par timer, hvis han ikke fandt ro ved mig, men havde altid dæmpet lys og ikke meget leg og snak..

Anmeld Citér

27. september 2016

Anonym

Prøv at søge på 4 months sleep regression :-)

Det kan ikke undgås, at der sker hormonelle ting og nerveaktivtet i hjernen hos så små børn. Og det gør der "desværre" flere gange i løbet af deres første år Det bedste du kan gøre, er klag at holde fast i, at det er nat og I ikke skal lege. Ellers så får han en vane med, at det er sjovt at stå op. Men han kommer til at vågen og frisk om natten i perioder - det er helt normalt for de fleste. Så skal du bare ikke gøre det til en ekstra sjov ting, at I skal lege. Små børn køres ikke trætte som voksne. 

Vi har haft mange af de der perioder. Men vi har altid hold fast i, at det er nat. Det betyder også, at perioden har varet 1-2 uger(on OFF med vågen tid og appetitspring) også er det overstået, og vi har ikke givet en sjov vane med at stå op og lege oveni hatten. 

Så de der perioder, de skal bare overleves. Og om det så er på sofaen/ i skiftehold eller noget med dig og baby i samme seng - det er lige meget. For når springet/regressionen er overstået, så gør igen som i plejer - hvis I altså har holdt fast i samme vaner.

vi har eksempelvis altid puttet i egen seng (hendes seng står op af vores, så jeg kan tage hånden derned om natten). Og det betyder, at hun uanset hvad, bliver puttet der. Og har vi taget hende i sengen om natten, når hun er "stået" op osv i de der perioder. Men når så perioderne er overstået, så sover hun jo igen uden at vågne helt op, og dermed fastholder vi hendes rytme  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.