Min søn på 4 måneder har næsten fra starten af sovet rigtig fint i hans lift som står ved siden af mig. Han spiser 2-3 gange om natten og når jeg har lagt ham tilbage i liften, så har han uden problemer sovet videre med sin sut.
For halvanden uge siden, så begynder han at blive lysvågen kl 3 om natten, når jeg ligger ham.
Han vågner også hyppigere, ca med en times mellemrum, hvor jeg ammer. Han sover fra kl 20 til kl 1, vågner igen lidt efter kl 2, hvor jeg ammer igen. Kl 3 vågner han igen, jeg ammer, men når jeg ligger ham, så bliver han rigtigt urolig og vågner.
Når jeg tager ham op, så falder han i søvn hos mig stort set med det samme, men når jeg ligger ham, så starter uroen igen.
Jeg har efter nogle forsøg endt med at tage ham med ind på sofaen, hvor han har sovet på mit bryst, uden problemer.
Men! Det er ikke voldsom god søvn til mig og selvfølgelig hellere ikke for ham.
I går prøvede vi at lave en flaske vælling til ham, han er ikke vant til sutteflaske og vi er kun ved at begynde at snuse til grød, efter aftale med SP. Så han spiste ikke specielt meget, men faldt i dyb søvn.... I en halv time, hvorefter vi rykkede ind op sofaen
Min kæreste har ikke den store forståelse for hvor træt jeg er, fordi "Du har jo sovet et par timer" og jeg føler nærmest at natten er ren totur.
Min kærestes forslag er at tage ham med ind i stuen, hvor der er lys og lade ham være oppe om natten, indtil han er træt igen og måske vil sove selv - men så finder han jo ikke ud af at det er nat og man sover om natten.
Er der nogle der har nogle tips og ideer? Hvordan får vi vores gode søvnrytme tilbage? 
Hilsen en træt mor