Dreng har ADHD - massage ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

900 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. september 2016

Anonym trådstarter

Vores søn er blevet udredt for ADHD og hører flere der anbefaler massage for at lindre uroen. 

er der nogle der har erfaringer ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2016

alenemor42

Jep lidt har jeg . Jeg brugte pædagogisk massage med vel duftende olier til især drengene jeg arbejdede med (anbragte på institution) flere af dem havde adhd diagnose. Jeg oplevede at mange af dem ikke brød sig om berøring og havde svært ved at mærke egen krop og grænser. Massage var tilladt berøring for dem og de slappede ofte helt af når de fik massage. Så kunne man i disse situationer ofte have rigtigt gode samtaler med dem om det der var svært osv. 

Anmeld Citér

26. september 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Min søn er endnu ikke udredt for ADHD, men han er under stærk mistanke for det, og vi har lært helt specifik massageteknik af fysioterapeut. 

Det har virket ret godt, men det tager tid at få lov af ham, da han i perioder har det meget svært med berøring.

Anmeld Citér

26. september 2016

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Min søn er endnu ikke udredt for ADHD, men han er under stærk mistanke for det, og vi har lært helt specifik massageteknik af fysioterapeut. 

Det har virket ret godt, men det tager tid at få lov af ham, da han i perioder har det meget svært med berøring.

Hvad var det for nogen teknikker ? 

Anmeld Citér

26. september 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Hvad var det for nogen teknikker ? 

Det er trykmassage hvor man "trykker" i stedet for kun at masserer. Det beroliger. 

Min dreng er sindssygt urolig og kan ofte nærmest ikke være i sin egen krop, fordi det hele kører på ham konstant.

det her hjælper ham med at finde ro lige før sengetid. 

Anmeld Citér

26. september 2016

dorthemus

Anonym skriver:

Vores søn er blevet udredt for ADHD og hører flere der anbefaler massage for at lindre uroen. 

er der nogle der har erfaringer ? 

Ja jeg giver min datter trykmassage hver aften inden sengetid. Det nyder hun i stor stil og beder selv om det. Hun har autisme og ADHD. 

Anmeld Citér

26. september 2016

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Ja jeg giver min datter trykmassage hver aften inden sengetid. Det nyder hun i stor stil og beder selv om det. Hun har autisme og ADHD. 

Hvordan trykmassage? På særlige punkter eller hvad ? 

Anmeld Citér

26. september 2016

dorthemus

Anonym skriver:

Hvordan trykmassage? På særlige punkter eller hvad ? 

I stedet for at lave masserende bevægelser så trykker jeg. Trykker/klemmer op og ned af fx arme og ben. Og hiver i hendes fingre og tæer. Trykker hende inder fødderne.

Hun kan godt lide når jeg trykker/klemmer til.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.