Hvornår med flaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.402 visninger
8 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. september 2016

xStinepigen

Hej alle sammen. 

Sidder i den situation jeg har en skøn dreng på 10 måneder. Han spiser fint mad til måltiderner, og hn spiser egentligt ret meget. Men kan jeg endnu ikke få ham til at sove middag uden flaske, og han vågner stadig mange gange om natten for t spise. Alle omkring mig kommentere reg meget på han stadig får flasker. Men kan. Ikke få hn til at sove ud? Vi skal til at strte indkøring i vuggestue, og nu er jeg i tcicl om det bliver et problem der eller hvad? Han får jo ikke en flaske for det skal været et måltid, udelukkende for t han finder roen til at sove .. Hvad har i gjort for at vende jeres til at falde i sævn uden flaske? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Nu er min søn godt nok 2 år lige om lidt, men da vi startede på grød og mos erstattede jeg en flaske med f.eks grød.

Så hvor han før fik 8 flasker i døgnet blev det til grød, flaske, mos, flaske osv., så det ene erstattede det andet. 

Da han var 10 måneder fik han ihvertfald kun godnat flaske inden han skulle sove om aftenen. 

Hvis dit barn stadig får flaske om natten, og du ønsker at det skal stoppe, så kan du fortynde den lidt hver nat med vand, så det til sidst er ren vand. Så er det pludselig ikke så spændende at vågne om natten for flaske mere. 

Ang. Vuggestue start kan du tage det helt roligt! Børn tilpasser sig lynhurtigt, og selv om du ikke kan få X til at sove uden at få flaske derhjemme, så kan de sikkert sagtens i vuggestuen.

Anmeld Citér

26. september 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Og til det med at afvænne dem med at få flaske inden middagslur.. Der er jo kun en der giver dem vanerne, og det er forældrene. Så hvis du beslutter, at nu skal han sove middagslur uden flaske, så er det sådan det er. 

Han protesterer helt sikkert, og du skal holde fast, så skal det nok gå over. 

Men det er bestemt ikke jordens undergang at han får en flaske inden han sover middagslur. Ammebørn får jo også ofte en tår inden de skal sove, og de bliver jo ikke ammet inden de sover i VS. 

Børn tilpasser sig det miljø de er i, så husk på at DU bestemmer om det skal være slut med hyggeflasken eller ej.

Anmeld Citér

26. september 2016

FrkGranger

Min søn var 1 år inden han slap flaskerne før lur og er først for 4 uger siden kommet af med den før nat, han er 2 år og 4 mdr...

Det var hans måde at finde ro på og dp gav ham den gerne og vi prøvede først at tynde dem med vand og derefter valgte han dem selv fra.. Han har aldrig brugt sut og kunne ikke finde ro uden flasken..

Jeg vil være helt rolig omkring opstart i vuggestuen og så lade dem give ham flaske inden han skal sove, han siger selv til når han er klar

Anmeld Citér

26. september 2016

xStinepigen

Okay tak for jeres svar. Jeg fortrækker mere at kalde det er behov han har fået, da det er sådan han finder roen. Jeg i forvejen tynder set ud, og når jeg lin prøver med vand bliver han godt gal. Men cil da blive ved at forsøge

Anmeld Citér

26. september 2016

AnoMom

xStinepigen skriver:

Hej alle sammen. 

Sidder i den situation jeg har en skøn dreng på 10 måneder. Han spiser fint mad til måltiderner, og hn spiser egentligt ret meget. Men kan jeg endnu ikke få ham til at sove middag uden flaske, og han vågner stadig mange gange om natten for t spise. Alle omkring mig kommentere reg meget på han stadig får flasker. Men kan. Ikke få hn til at sove ud? Vi skal til at strte indkøring i vuggestue, og nu er jeg i tcicl om det bliver et problem der eller hvad? Han får jo ikke en flaske for det skal været et måltid, udelukkende for t han finder roen til at sove .. Hvad har i gjort for at vende jeres til at falde i sævn uden flaske? 

Jeg havde samme problem med min søn. Min da han startede vuggestue så stoppede det af sig selv. De gav ham aldrig når han skulle sove til middag og jeg stoppede også herhjemme og så blev det bare en vane for ham. 

Nat flasken var det samme. Jeg tog en kold tyrker med ham. 

Anmeld Citér

26. september 2016

MorTil3+

xStinepigen skriver:

Hej alle sammen. 

Her med den sidste stoppede jeg med at give flaske til middagslur da han var 12 mdr og natflasken da han blev 13 mdr. Stoppede bare fra den ene dag til den anden og det gik fint. Havde forberedt mig selv på at nu skulle det være og så skal man bare holde fast i sin beslutning selvom de brokker sig. 1-3 dage så er det overstået. Med vores datter stoppede jeg natflasken da hun blev 12 mdr og der gav jeg hende lidt varm sødmælk i en kop inden hun skulle sove i en uges tid efter.

Anmeld Citér

26. september 2016

Anonym

Mit barn er 2,5 år og får stadig en flaske mælk inden middagsluren og natsøvnen. Jeg har ikke rigtig tænkt at der var noget galt med det. Nu er jeg så helt i tvivl...

Det er sådan en hyggelig del af at gøre sig klar til seng hos os. H*n hjælper med at lave flasken, og hygger med den.

Anmeld Citér

30. september 2016

Clisolka

Min den sidste stoppede med natflasken da han var 2 år, det var hans tryghed - og så bøvlede han meget med ørerne lige i den periode, så vi ventede til der var lidt ro omkring ørerne

Storesøsteren stoppede selv med flasken da hun var 9 mr., så gad hun ikke den længere

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.