Min søn bider de andre børn i vuggestuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

778 visninger
9 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. september 2016

Anonym trådstarter

Åh ved simpelthen ikk hvad jeg skal gøre. Min søn er 14 mdr og er begyndt at bide de andre børn i vuggestuen. Pædagogerne siger at han gør det i leg og ikke i nogen ond mening. Men hvordan pokker lærer jeg ham man ikke må. 

Han får at vide man ikke må hver gang men han griner bare. 

Vil så nødigt at han skal være det barn de andre børn ikke vil lege med pga sådan noget :-(

nogle gode råd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2016

Bebsen

Bare rolig, de fleste børn er igennem en periode hvor de bider andre børn - min bed en dreng i dp i kinden. Dagen efter bed han samme barn, samme sted  Min dreng var dog vist nærmere de 2 år da det skete. 

Vi snakkede selvf om det, dp og jeg, og som de fleste andre børn kom han over det og er bestemt ikke blevet et barn de andre ikke må/vil lege med  

Anmeld Citér

26. september 2016

Anja4321

Det skal nok gå over, bare rolig. Min nevø gjorde det samme da han var omkring 2år, det gjorde satans nas hvis han fik fat i dig. Men der er ikke andet at gøre udover at holder bedre øje med ham når han er sammen med andre børn og blive ved med at fortælle at det må man ikke 

Anmeld Citér

26. september 2016

Anonym trådstarter

Meget rart at høre at det ikke er unormalt. Blev så ked af det da vuggestuen sagde det til mig i morges. 

De siger så heldigvis også at han er stuens charmetrold og alle børnene slås næsten for at få lov at lege med ham. Lige indtil han bider en ag dem så vil de ikke mere og det gør da ondt at få at vide :-(

Anmeld Citér

26. september 2016

Vivienne

Min søn blev bidt af en pige to gange. En af gangene blødte det faktisk. 

Jeg tror at de fleste børn har den periode men det går over.

ikke noget at være bekymret over

Anmeld Citér

26. september 2016

migxher

Da vores dreng gjorde det i en periode(primært ved mig faktisk) sagde jeg til ham at det gjorde av på mig og jeg vil ikke have det, men at han gerne måtte ae mig eller give en krammer, og så ahh hvor dejligt at du aer mig, og viste ham hvordan man aer istedet.

Jeg sørger altid for at give et alternativ til det han ikker må  

Anmeld Citér

26. september 2016

modesty

Anonym skriver:

Åh ved simpelthen ikk hvad jeg skal gøre. Min søn er 14 mdr og er begyndt at bide de andre børn i vuggestuen. Pædagogerne siger at han gør det i leg og ikke i nogen ond mening. Men hvordan pokker lærer jeg ham man ikke må. 

Vil så nødigt at han skal være det barn de andre børn ikke vil lege med pga sådan noget :-(

nogle gode råd?

Det er altså helt normalt. 

Selvfølgelig skal han have at vide at det ikke er okay - men som sagt, helt normal adfærd for et barn på den alder.

Anmeld Citér

26. september 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Det er helt normalt. Min søn gør det når han ikke kan sætte ord på sin frustration eller bliver overgearet. 

Det er forfærdeligt at få at vide som mor, men de fleste børn er igennem sådan en fase. Det går over i takt med at der kommer mere sprog.

Anmeld Citér

26. september 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

nogle gode råd?

Min datter gjorde det samme i den alder. Jeg lærte at hun måtte kysse i stedet for at bide. Det hjalp. Til sidst gik det dog helt over af sig selv.

Lige inden hun blev 2 begyndte hun at bide når hun blev vred. Der lærte jeg hende at hvis hun skulle bide måtte hun bide i sig selv. Det lærte hun hurtigt ikke var fedt, og stoppede helt med bide.

Anmeld Citér

26. september 2016

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar. Rart at høre at det er normal adfærd. :-) 

han får selvfølgelig at vide at det er forkert og det gør ondt. Og når han bider mig herhjemme så rejser jeg mig og sætter mig i sofaen og siger jeg ikke vil lege med ham. Det har virket meget godt. Men det kan og skal de selvfølgelig ikk i vs

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.