Tilskud, vitaminer, folsyre m.m

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

763 visninger
12 svar
2 synes godt om
25. september 2016

FrøMor

Hej alle 

Efter et lille setback er vi så småt tilbage på baby vognen.

Jeg læser mig til det meste, da jeg ikke har nogen omkring mig der er nybagt mor eller noget i den stil. Jeg har læst en masse omkring folsyre, B12 vitamin eller mulitivitamin uden A-vitamin. 

Jeg kan læse mig frem til at det ville være en god ide når jeg gerne vil blive gravid, at begynde med folsyre i god tid, da det måske kan øge chancen for at blive gravid. 

Er der nogen der kender til en god en som dækker tilskuddet eller hvor det er bedst at købe disse? Jeg har kigget på apotekets hjemmeside, matas og helsebixen, hvor der er en masse forskellige med stort set det samme navn. Er der stor forskel på dem, og er der nogen der er bedre end andre? 

Kort sagt er mit spørgsmål: Er der nogen I kan anbefale?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg tror det er hip som hap, hvilket mærke man vælger. 

Kan du ikke "bare" vælge gravitamin og B12 ved siden af? Så burde du være dækket godt ind også med folinsyre.

Det eneste jeg personligt oplevede problemer med, var jerntilskuddet da jeg var gravid. Der er stor forskel fra mærke til mærke.

Anmeld Citér

26. september 2016

FrøMor

EBK skriver:

Jeg tror det er hip som hap, hvilket mærke man vælger. 

Kan du ikke "bare" vælge gravitamin og B12 ved siden af? Så burde du være dækket godt ind også med folinsyre.

Det eneste jeg personligt oplevede problemer med, var jerntilskuddet da jeg var gravid. Der er stor forskel fra mærke til mærke.

Tak for dit svar :-)

Jeg kender ikke gravitamin men vil helt sikkert undersøge det.

Anmeld Citér

26. september 2016

Tascha26

MariaX2 skriver:

Tak for dit svar :-)

Jeg kender ikke gravitamin men vil helt sikkert undersøge det.

Gravitamin indeholder alt de anbefaler man tager i en graviditet inkl. Den mængde folsyre som anbefales. Så dem ville jeg bare starte på og så fortsætte når du er blevet gravid  

Anmeld Citér

26. september 2016

Vivienne

Jeg har brugt/bruger gravitamin i begge mine graviditeter. 

Jern tager jeg ikke da det gør min forstoppelse endnu værre 

Anmeld Citér

26. september 2016

FrøMor

Tak for jeres svar, det glæder mig at I vil hjælpe og give jeres erfaring videre 

Jeg vil finde gravitamin og begynde at tage det, det lyder som det bedste valg. Mange tak 

Anmeld Citér

28. september 2016

Sega15

Jeg vil bare lige anbefale dig at tage Solaray's baby-me-now. Der er alt i én pille, så du ikke skal tage ekstra jern eller andet ved siden af

Jeg tager dem selv og har tænkt jeg vil fortsætte i 3 måneder inden vi prøver, da det skulle være bedst

Anmeld Citér

28. september 2016

FrøMor

Sega15 skriver:

Jeg vil bare lige anbefale dig at tage Solaray's baby-me-now. Der er alt i én pille, så du ikke skal tage ekstra jern eller andet ved siden af

Jeg tager dem selv og har tænkt jeg vil fortsætte i 3 måneder inden vi prøver, da det skulle være bedst

Mange tak for dit svar 

Det eneste jeg er mere opmærksom på er at jeg har fået at vide man ikke må få for meget A vitamin. De mængder der der er i, er det sikkert at tage dem i graviditeten?

Da jeg ikke drikker eller spiser nogen form for mælkeprodukter burde jeg vist tage kalk ved siden af også. Men jeg ved selvfølgelig ikke om der er tilstrækkelig mængde af det i pillerne i anbefaler.

Anmeld Citér

28. september 2016

Sega15

MariaX2 skriver:

Mange tak for dit svar 

Det eneste jeg er mere opmærksom på er at jeg har fået at vide man ikke må få for meget A vitamin. De mængder der der er i, er det sikkert at tage dem i graviditeten?

Da jeg ikke drikker eller spiser nogen form for mælkeprodukter burde jeg vist tage kalk ved siden af også. Men jeg ved selvfølgelig ikke om der er tilstrækkelig mængde af det i pillerne i anbefaler.

Min mor går enormt meget op i alt det med tilskud og de rigtige mængder. Især nu  hvor det gælder hendes barnebarn

Hun anbefalede mig dem her, da der lige præcis er hvad der skal være i de rigtige mængder.

Jeg drikker heller ikke rigtig mælk, og jeg tager ikke ekstra kalk. Det burde ikke være nødvendigt, da det er i de her piller, men ellers kan du forhøre dig i Matas, hvor de sælger dem.

De kan også købes på nettet. De holder ca. 2,5 månede

Anmeld Citér

28. september 2016

Falk43

Så vidt jeg ved er folsyre/ folinsyre  ikke for at blive hurtigere gravid ? Men for at forbygge hjerne og rygmarvsskader hos fosteret 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.