To SA og hyppig mens?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.140 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. september 2016

Anonym trådstarter

Kære alle. 

Jeg havde en spontan abort den. 27 august, blødte indtil den. 2.september og mens kom to dage efter den 5. September, hvilket er min normale cyklus. Men nu her 16 dage efter, hvor jeg plejer at være omkring min ægløsning, kommer min menstruation igen meget kraftig. 

Jeg havde en SA sidste år, men der kom mens. I cyklus med det samme. Så derfor under det mig at jeg får mens. Allerede 16 dage efter igen? 

Er der nogen der har oplevet lignende situation? 

Derudover gør det mig lidt nervøs at jeg har haft to spontane aborter. Hvad er udsigten for at man får børn efter to spontane aborter? :/ 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2016

esioul

Anonym skriver:

Kære alle. 

Jeg havde en spontan abort den. 27 august, blødte indtil den. 2.september og mens kom to dage efter den 5. September, hvilket er min normale cyklus. Men nu her 16 dage efter, hvor jeg plejer at være omkring min ægløsning, kommer min menstruation igen meget kraftig. 

Jeg havde en SA sidste år, men der kom mens. I cyklus med det samme. Så derfor under det mig at jeg får mens. Allerede 16 dage efter igen? 

Derudover gør det mig lidt nervøs at jeg har haft to spontane aborter. Hvad er udsigten for at man får børn efter to spontane aborter? :/ 

Hvor langt har du været henne i de to graviditeter? 

Anmeld Citér

25. september 2016

Lea2787

Profilbillede for Lea2787
Anonym skriver:

Kære alle. 

Kan det ikke bare have været en restblødning, der kom to dage efter? Man kan sådan nogenlunde "regne med", at cyklus starter forfra ved en SA. Altså første dage i SA, er således første dag i en ny cyklus. Det værende sagt, så er hormonerne jo skubbet ud af balance, og der er derfor intet facit.

Jeg har været gravid og mistet tidligt tre gange, inden jeg fik min søn. Fjerde gang blev den altså siddende. Det var et helvede at gå igennem, så jeg forstår godt din bekymring. 

Anmeld Citér

25. september 2016

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Hvor langt har du været henne i de to graviditeter? 

Første gang var jeg omkring uge 6 + 2 hvor jeg spillede fodbold og fik voldsomme smerter og mistede så. 

Anden gang faldt det ud 7+ noget. Men kunne mærke det var gået til grunde allerede i 6 + 1. 

Anmeld Citér

25. september 2016

Anonym trådstarter

Lea2787 skriver:

Kan det ikke bare have været en restblødning, der kom to dage efter? Man kan sådan nogenlunde "regne med", at cyklus starter forfra ved en SA. Altså første dage i SA, er således første dag i en ny cyklus. Det værende sagt, så er hormonerne jo skubbet ud af balance, og der er derfor intet facit.

Jeg har været gravid og mistet tidligt tre gange, inden jeg fik min søn. Fjerde gang blev den altså siddende. Det var et helvede at gå igennem, så jeg forstår godt din bekymring. 

Hmm, det kan det sagtens være. Men jeg synes bare det virkede mest logisk at det var min rigtige mens, da den kom på det tidspunkt den plejer og varede også i 5 dage. Men ja der er nok rod i cyklus nu efter SA'en. Tænker der evt har siddet rester i (selvom jeg blev ultralyd scannet efter og de sagde der ikke var mere), da der er kommet lidt større klumper ud denne gang end der gør ved normal mens.  

det er virkelig betryggende at høre din historie, for man går virkelig ned af SA og tænker det ene og det andet. Fik du nogen siden svar fra lægen eller andre steder hvad det kunne skyldes? Eller er det bare tilfældigt? 

For tænker meget på livstil, stress osv. 

Anmeld Citér

25. september 2016

Elli

Først og fremmest er jeg ked af at høre at du har mistet.

Jeg vil bare fortælle om min mors veninde, der har mistet 3 gange, og idag har den dejligste dreng

Anmeld Citér

26. september 2016

Anonym trådstarter

Elli skriver:

Først og fremmest er jeg ked af at høre at du har mistet.

Jeg vil bare fortælle om min mors veninde, der har mistet 3 gange, og idag har den dejligste dreng

Tak for de søde tanker ❤️ 

Det er dejligt at høre om tilfælde hvor det har lykkes trods gentagende aborter ❤️ Fik hun aldrig at vide hvad aborterne kunne skyldes? 

Anmeld Citér

26. september 2016

Mo9ca

Anonym skriver:

Kære alle. 

Jeg kan desværre ikke svare dig på det med cyklus og menstruation men jeg har selv haft 3 sa. i træk og jeg fik at vide at der var 66 % chance for en levedygtig graviditet efter 3 sa. Jeg kender desværre ikke tallene når man har haft 2 men de er endnu højere end ved 3 aborter. 

Jeg kan suplere med, at jeg lykkeligvis tilhører de 66%. Jeg er 25+1 henne i denne graviditet med en sund og rask baby.

Så der er masser af håb endnu. Håber det kan trøste dig.

Jeg ved hvor hårdt det er  i mens det står på

Mvh. M

Anmeld Citér

26. september 2016

Anonym trådstarter

Mo9ca skriver:

Jeg kan desværre ikke svare dig på det med cyklus og menstruation men jeg har selv haft 3 sa. i træk og jeg fik at vide at der var 66 % chance for en levedygtig graviditet efter 3 sa. Jeg kender desværre ikke tallene når man har haft 2 men de er endnu højere end ved 3 aborter. 

Jeg kan suplere med, at jeg lykkeligvis tilhører de 66%. Jeg er 25+1 henne i denne graviditet med en sund og rask baby.

Så der er masser af håb endnu. Håber det kan trøste dig.

Jeg ved hvor hårdt det er  i mens det står på

Mvh. M

Det er skønt at høre historier som dine. De giver mig virkelig håbet igen ❤️

Kæmpe tillykke med graviditeten, er glad på dine vegne at det har lykkes jer ☺️❤️ 

Har du gjort noget anderledes end du plejer, da du blev gravid denne gang? For tænker meget på livstil og stress osv. Da vi lige pt bor i byggerod grundet renovering af huset ��

Tak for de varme tanker, det hjælper virkelig ❤️

Anmeld Citér

26. september 2016

Mo9ca

Anonym skriver:

Det er skønt at høre historier som dine. De giver mig virkelig håbet igen ❤️

Kæmpe tillykke med graviditeten, er glad på dine vegne at det har lykkes jer ☺️❤️ 

Har du gjort noget anderledes end du plejer, da du blev gravid denne gang? For tænker meget på livstil og stress osv. Da vi lige pt bor i byggerod grundet renovering af huset ��

Tak for de varme tanker, det hjælper virkelig ❤️

Jeg er bare glad for at kunne hjælpe dig. Det er så hård en situation at stå i indtil man står med en levedygtig graviditet. 

Nej, jeg har ikke gjort noget anderledes end jeg ellers plejer. Som f. eks. at tage gravitamin 2-3 mdr. før man planlægger graviditeten. 

Håber det meget snart vil lykkes jer at være gravid med den lækreste lille baby i maven.

Knus M

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.