Hvorfor er den amning så skide vigtig for mig?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.569 visninger
11 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. september 2016

Mynewlife

Min pige er 3 mdr.. Og skal (desværre) starte i skole lige om lidt, når hun er 4 mdr. Min mand går hjemme på barsel til januar. Planen var at jeg da bare vil pumpe ud, og give grød ved siden af. Men efter en hel del læsning og erfaring udefra, vil jeg hellere vente med mad til hun er minimum 6 mdr. Og det med at pumpe ud så meget, at hun har nok (er væk nok 8 timer), bliver jo svært, og rigtig hårdt på mig også. Så beslutningen faldt på mme.. Hver gang jeg tænker på det, gør det ondt i hjertet.. Men HVORFOR?! Jeg ved at en god mor ikke sidder i brysterne.. Jeg ved at riiiigtig mange børn er blevet opvokset med det, som lever i bedste velgående.. Men.. Shit det betyder bare så meget for mig.. Ih nå... Jeg trøster mig lidt med at hun stadig kommer til at få mælk ved mig efter skole. Nå, det skal jo nok gå.

Nå de damer!

Hun har en lidt sart mave, så kan i anbefale en til sarte maver? Gul allomin og baby and me har jeg hørt godt om?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2016

AnoMom

Mynewlife skriver:

Min pige er 3 mdr.. Og skal (desværre) starte i skole lige om lidt, når hun er 4 mdr. Min mand går hjemme på barsel til januar. Planen var at jeg da bare vil pumpe ud, og give grød ved siden af. Men efter en hel del læsning og erfaring udefra, vil jeg hellere vente med mad til hun er minimum 6 mdr. Og det med at pumpe ud så meget, at hun har nok (er væk nok 8 timer), bliver jo svært, og rigtig hårdt på mig også. Så beslutningen faldt på mme.. Hver gang jeg tænker på det, gør det ondt i hjertet.. Men HVORFOR?! Jeg ved at en god mor ikke sidder i brysterne.. Jeg ved at riiiigtig mange børn er blevet opvokset med det, som lever i bedste velgående.. Men.. Shit det betyder bare så meget for mig.. Ih nå... Jeg trøster mig lidt med at hun stadig kommer til at få mælk ved mig efter skole. Nå, det skal jo nok gå.

Nå de damer!

Hun har en lidt sart mave, så kan i anbefale en til sarte maver? Gul allomin og baby and me har jeg hørt godt om?

Hvorfor amningen er så vigtig for dig kan jeg ikke svarer på eller sætte mig ind i da jeg selv fravalgte amning.  

men angående anbefaling så fik min søn rigtig hård mave af både allomin (grøn) og baby and me. Men havde stor succes med nan ha

Anmeld Citér

25. september 2016

Anonym

Min søn måtte på mme fra han var 5 uger gammel.. kunne ikke mætre ham ordentligt, så tog en beslutning om at starte ham op på mme, det var den sværeste beslutning jeg nogensinde har måtte tage! Og bankede mig selv oven i hovedet at jeg var en dårlig mor. Men blev heldigvis klogere det var det bedste for både min søn og jeg. Når det blev en lang smøre min pointe er du er på ingen måder en dårlig mor over at tage det valg! 

Plus det giver også din mand muligheden for at få de hyggelige og intime tider ❤

Anmeld Citér

25. september 2016

Mynewlife

Anonym skriver:

Min søn måtte på mme fra han var 5 uger gammel.. kunne ikke mætre ham ordentligt, så tog en beslutning om at starte ham op på mme, det var den sværeste beslutning jeg nogensinde har måtte tage! Og bankede mig selv oven i hovedet at jeg var en dårlig mor. Men blev heldigvis klogere det var det bedste for både min søn og jeg. Når det blev en lang smøre min pointe er du er på ingen måder en dårlig mor over at tage det valg! 

Plus det giver også din mand muligheden for at få de hyggelige og intime tider ❤

Tak ❤️ Planen var jo at han skulle fodre med min mælk. 

Hvis det nu var en grund, som at ikke kunne mætte fx. Lettere vil det nok ikke være, men du forstår nok. Jeg har mælk nok til en hel hær, og føler mig skide egoistisk. Men min mand og jeg får lidt mere tid, istedet for jeg skal sidde og amme/pumpe ud konstant. 

Igen - tak ❤️

Anmeld Citér

25. september 2016

Mynewlife

AnoMom skriver:

Hvorfor amningen er så vigtig for dig kan jeg ikke svarer på eller sætte mig ind i da jeg selv fravalgte amning.  

men angående anbefaling så fik min søn rigtig hård mave af både allomin (grøn) og baby and me. Men havde stor succes med nan ha

Ja, har også hørt den der nan ha.. Var der problemer med de andre?

Anmeld Citér

25. september 2016

AnoMom

Mynewlife skriver:

Ja, har også hørt den der nan ha.. Var der problemer med de andre?

Ja grøn allomin og baby and me fik min søn ekstrem hård mave af. Han kæmpede en kamp hver gang han skulle lave afføring så han var blå violet i hovedet og måtte på lactulose kur flere gange. Så skiftede jeg som sagt til nan ha og har ingen problemer haft siden 

Anmeld Citér

25. september 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil

Nå de damer!

jeg forstår dig godt. ved min første blev jeg tvunget til flaske da han var knap 3 måneder fordi han tabte sig. han havde meget kolik og ikke kraft nok til at suge den fede mælk ud. det var dybt frustrerende da jeg havde masser af mælk.

For mig er det et dybt primalt instinkt, at kunne give føde til sin unge, det føltes bare rigtigst at give ham fra mig. måske er der bare nogle der har stærkere instinkter hvad angår yngelpleje..?

Anmeld Citér

25. september 2016

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg kan virkelig godt forstå dine tanker, men du skal gøre det, der fungerer for jer i jeres situation. Trøst dig med, at du stadig kan amme lidt på deltid. Amning er meget mere end mad, det er også tryghed og nærvær, og lidt amning er bedre end ingenting 

Anmeld Citér

25. september 2016

Loa

Min lille fik lidt bøvl med maven med alm NAN så vi bruger NAN sensilac og der er intet nu.

Anmeld Citér

29. september 2016

Mynewlife

Roselil skriver:

jeg forstår dig godt. ved min første blev jeg tvunget til flaske da han var knap 3 måneder fordi han tabte sig. han havde meget kolik og ikke kraft nok til at suge den fede mælk ud. det var dybt frustrerende da jeg havde masser af mælk.

For mig er det et dybt primalt instinkt, at kunne give føde til sin unge, det føltes bare rigtigst at give ham fra mig. måske er der bare nogle der har stærkere instinkter hvad angår yngelpleje..?

Ja måske.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.