Anonym skriver:
Vores søn blev udbredt som 5 årige og fik dengang diagnosen adhd. (På børne klinik)
Nu er han 8 og er udredt (på børne psyk) igen fordi det virkede somom noget ikke blev behandlet.
Han har adhd, er gennengribene infantil autist og er mental retarderet i lettere grad!
Mit hjerte gik i stå, jeg splintres inden i. Jeg ved ikke engang hvad det er ??? 
Nogle der kender til de diagnoser? Vi skal til sidste samtale på psyk den 3/10 men der er dælme længe til.
puha, sikke en omgang...
jeg har dog ikke siddet i fuldstændig samme situation, men har selv en dreng med ADHD og sidder også "på den anden side af bordet", hvor jeg arbejder som støttepædagog i en børnehave.
min erfaring med diagnoserne du beskriver er:
infantil autisme hedder sådan fordi der har været tegn på autismen før 3 års alderen.. Med andre ord, har din dreng autisme, som jo ligesom ADHD bæres forskelligt fra barn til barn og din dreng har sine "særlige" kendetegn som befinder sig under autismespektrumet, der ligesom ADHD har nogle gængse symptomer.
Den lettere mentale retardering, er en forvirrende måde at sige på, at jeres drengs udfordringer er så gennemgribende i hans udvikling samt mentale modning, at han er bagud i udvikling og er hæmmet i lettere grad i at udvikle sig "normalt"...
håber ikke jeg er for direkte og håber at I kan få lidt omsorg fra familie og venner, for det er da noget af en mundfuld at skulle fordøje selv!
Der findes bl.a ADHD foreningen, samme forening findes også indenfor autismespektrumet - begge foreninger har forældrerådgivning, samtalegrupper mm. hvor man kan spørge om alt, mødes med andre forældre i samme situation osv. måske det kan hjælpe jer lidt?
Google er ikke altid fantastisk, men måske kan det hjælpe jer til at få noget klarhed på diagnoserne mm. Hvis det er dér jeres behov er.
vh.