Vi har fået svar.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.097 visninger
10 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. september 2016

Anonym trådstarter

Vores søn blev udbredt som 5 årige og fik dengang diagnosen adhd. (På børne klinik) 

Nu er han 8 og er udredt (på børne psyk) igen fordi det virkede somom noget ikke blev behandlet.

Han har adhd, er gennengribene infantil autist og er mental retarderet i lettere grad! 

Mit hjerte gik i stå, jeg splintres inden i. Jeg ved ikke engang hvad det er ??? 

Nogle der kender til de diagnoser? Vi skal til sidste samtale på psyk den 3/10 men der er dælme længe til. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2016

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Vores søn blev udbredt som 5 årige og fik dengang diagnosen adhd. (På børne klinik) 

Nu er han 8 og er udredt (på børne psyk) igen fordi det virkede somom noget ikke blev behandlet.

Han har adhd, er gennengribene infantil autist og er mental retarderet i lettere grad! 

Mit hjerte gik i stå, jeg splintres inden i. Jeg ved ikke engang hvad det er ??? 

Nogle der kender til de diagnoser? Vi skal til sidste samtale på psyk den 3/10 men der er dælme længe til. 

Kære du

Jeg ved desværre intet om diagnoserne. Men jeg kan ikke lade være med at efterlade en tanke til dig - intet må være mere frygteligt end, at vide at ens elskede børn har udfordringer. Jeg håber at I får al den hjælp I behøver. Jeg er sikker på at du kæmper med næb og kløer for at være den allerbedste mor for jeres dreng og hjælpe ham med de problemer der måtte komme på hans vej. Tanker herfra!

Anmeld Citér

22. september 2016

Momselomse

Profilbillede for Momselomse
Anonym skriver:

Først: det gør mig ondt, at jeres dreng har det så svært i livet - det er mange svære diagnoser han har fået.

Du kan læse meget om bl.a. (infatil) autisme mange steder. Der er mange af de samme udfordringer når man taler om autisme: sociale vanskeligheder herunder relationelle udfordringer, mangel på empati, massive sprogvanskelighede. Husk dog at mennesker med autisme er meget forskellige og ikke alle har problemer med det sociale fx. Der er forskellige grader, I får sikkert en klar fornemmelse af i hvilken grad han lider af autisme - derud fra kan I arbejde målrettet med Jeres søn. Det er slet ikke sikkert at hans autisme vil hæmme ham resten af hans liv... Men jeg forstår jeres sorg! Det er en voldsom besked at få.

Ønsker Jer og Jeres søn det bedste.

Anmeld Citér

22. september 2016

lineog4

Jeg arbejder med elever der er lettere mentalt retarderet og en del af dem er også inden for autisme spektret. 

De er lige så forskellige som alle andre men har nogle fællesnævnere som at deres arbejdshukommelse er lille, at lære nyt tager gerne lidt længere tid, de fungerer bedst med tydelige voksne og en struktureret hverdag, gentagelser er godt og tålmodighed og rummelighed. Ofte er de motorisk også bagefter. 

Derudover er det en fornøjelse at arbejde med den gruppe børn for de er præcis lige så skønne som er børn er flest, de overrasker os hver dag og tager pludselig store læringsspring. Nogle har særinteresser alla 2. Verdenskrig. 

Anmeld Citér

22. september 2016

FrkGranger

Anonym skriver:

Jeg arbejder med unge mænd med infantil autisme, hvor de så er mentalt retarderet i middel/svær grad.. 

Svare gerne på spørgsmål? 

Et stort kram til dig.. Har en søn på 2 som vi har igennem ppr, grundet atypisk udvikling 

Anmeld Citér

22. september 2016

Rsa

Anonym skriver:

puha, sikke en omgang... 

jeg har dog ikke siddet i fuldstændig samme situation, men har selv en dreng med ADHD og sidder også "på den anden side af bordet", hvor jeg arbejder som støttepædagog i en børnehave.

min erfaring med diagnoserne du beskriver er:

infantil autisme hedder sådan fordi der har været tegn på autismen før 3 års alderen.. Med andre ord, har din dreng autisme, som jo ligesom ADHD bæres forskelligt fra barn til barn og din dreng har sine "særlige" kendetegn som befinder sig under autismespektrumet, der ligesom ADHD har nogle gængse symptomer.

Den lettere mentale retardering, er en forvirrende måde at sige på, at jeres drengs udfordringer er så gennemgribende i hans udvikling samt mentale modning, at han er bagud i udvikling og er hæmmet i lettere grad i at udvikle sig "normalt"...

håber ikke jeg er for direkte og håber at I kan få lidt omsorg fra familie og venner, for det er da noget af en mundfuld at skulle fordøje selv! 

Der findes bl.a ADHD foreningen, samme forening findes også indenfor autismespektrumet - begge foreninger har forældrerådgivning, samtalegrupper mm. hvor man kan spørge om alt, mødes med andre forældre i samme situation osv. måske det kan hjælpe jer lidt? 

Google er ikke altid fantastisk, men måske kan det hjælpe jer til at få noget klarhed på diagnoserne mm. Hvis det er dér jeres behov er.

vh.

Anmeld Citér

23. september 2016

Wheelybug

Kære Anonym

Hvor er jeg ked af at høre med din dreng. Jeg har ikke selv børn (endnu), men jeg har en lillebror med samme diagnose - infantil autist og lettere retarderet (hvilket ofte følger med diagnosen at være "infantil/barnlig"). Senere er han blevet meget syg med OCD, som er en af følgesygdommene, når man er autist og rammer puberteten.

Han er 14 år, snart 15 år. Da min mor er alene med ham, har jeg været en stor del af hans opvækst, fordi vi alle tre har boet alene sammen, og jeg har ageret som en "mor 2". Jeg har fulgt ham i alt fra skole (først normal skole, som han blev smidt ud af - senere autismeskole), det sociale, børnepsyk, medicin osv.

Min bror blev først diagnosticeret sent, og det er klart en fordel, at jeres dreng tidligt er blevet udredt i en alder af 8 år, således at I er på forkant med de udfordringer, der måtte komme i fremtiden med den diagnose. På den måde er han i systemerne, så I kan få hjælp fra det offentlige, rådgivning og tilbud om autismeskole, hjælp med venner, børnepsyk, støttepædagog osv. 

Du må endelig sige til, hvis du har nogle spørgsmål til en person, som selv har det inde på livet

Jeg håber alt det bedste for jer.

Anmeld Citér

23. september 2016

helle85

Anonym skriver:

Jeg har en dreng der snart er 10 

Han er letter mental retarderet ,  lider af seletiv mutisme og har letter autisme inden for alle spektrum (dog ikke som diagnose endnu) 

Han fik diagnosen letter mental retarderet  da han var 4 og kan godt huske hvordan det var at få det afvide fordi selve ordet lyder slemt (syntes jeg) og især hvis det ikke er det man regner med.

Du er velkommen til at skrive til mig hvis det er

Anmeld Citér

23. september 2016

Anonym trådstarter

FrkGranger skriver:

Jeg arbejder med unge mænd med infantil autisme, hvor de så er mentalt retarderet i middel/svær grad.. 

Svare gerne på spørgsmål? 

Et stort kram til dig.. Har en søn på 2 som vi har igennem ppr, grundet atypisk udvikling 

Hej og tak for dit svar! Vi har fået af vide idag at vi allerede på tirsdag har mulighed for at deltage i et kursus omkring tingene. Men det er egen betaling på knap 2000, er der nogle steder man  kan søge hjælp til det ? 

Anmeld Citér

23. september 2016

Anonym trådstarter

helle85 skriver:

Jeg har en dreng der snart er 10 

Han er letter mental retarderet ,  lider af seletiv mutisme og har letter autisme inden for alle spektrum (dog ikke som diagnose endnu) 

Han fik diagnosen letter mental retarderet  da han var 4 og kan godt huske hvordan det var at få det afvide fordi selve ordet lyder slemt (syntes jeg) og især hvis det ikke er det man regner med.

Du er velkommen til at skrive til mig hvis det er

Mange tak, og synd for jeres dreng også! Men samtidig rart ikke at vide man ikke er de eneste...  hvordan klare jeres sig ?

Vi har fået bevilliget et kursus med start allerede tirsdag. Men der er egen betaling på knap 2000 kan man søge hjælp til det ?? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.