Hej, jeg er en pige på 27 år, jeg har en datter 4 år, jeg har haft min kæreste i 8 måneder, en tid hvor vi stort set ingen problemer har haft eller uenigheder, og nu er vi ved at flytte sammen. Han er også 27 år.
Jeg er igang med en uddannelse inden for det pædagogiske som er færdig til december.
Han har fast fuldtids arbejde de sidste 10 år, et arbejde han er dygtig til og ikke har planer om at skifte ud.
Nå nu til mit dilemma:
jeg er meget skruk, det har jeg været de sidste 2 år.
Min kæreste er lige så skruk, det føles bare som det helt rigtige, vi ønsker brændende at få et barn sammen og gerne snart..
Hvis vi vælger at droppe pillerne nu, og forsøge at blive gravid tænker jeg det vil være rigtig svært at finde et job til januar når min uddannelse slutter..
Det er ik mange der ønsker at ansætte en de ved skal på barsel..
Dog kan min uddannelse forlænges op til et år hvis det er jeg ikke kan finde et job..
Hvis vi venter til januar og jeg forhåbentlig har fået et job så føler jeg lidt det er unfair for en evt arbejdsplads at jeg skal på barsel "kort tid efter" fordi vi netop planlægger barn..
Der er ingen tvivl om vi ønsker bare inden for kort tid, spørgsmålet er om det skal være nu eller om et par måneder..
Et andet spørgsmål er egentlig os hvad man kan få i evt kontanthjælp hvis nu jeg er gravid og der sker noget så min uddannelse ikke kan forlænges ind til jeg skal på barsel ?
Undskyld det lidt lange i dlæg, håber nogle vil give nogle gode råd