At få barn nu eller ikke ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.068 visninger
9 svar
29 synes godt om
22. september 2016

Anonym trådstarter

Hej, jeg er en pige på 27 år, jeg har en datter 4 år, jeg har haft min kæreste i 8 måneder, en tid hvor vi stort set ingen problemer har haft eller uenigheder, og nu er vi ved at flytte sammen. Han er også 27 år. 

Jeg er igang med en uddannelse inden for det pædagogiske som er færdig til december. 

Han har fast fuldtids arbejde de sidste 10 år, et arbejde han er dygtig til og ikke har planer om at skifte ud. 

Nå nu til mit dilemma: 

jeg er meget skruk, det har jeg været de sidste 2 år. 

Min kæreste er lige så skruk, det føles bare som det helt rigtige, vi ønsker brændende at få et barn sammen og gerne snart.. 

Hvis vi vælger at droppe pillerne nu, og forsøge at blive gravid tænker jeg det vil være rigtig svært at finde et job til januar når min uddannelse slutter.. 

Det er ik mange der ønsker at ansætte en de ved skal på barsel.. 

Dog kan min uddannelse forlænges op til et år hvis det er jeg ikke kan finde et job.. 

Hvis vi venter til januar og jeg forhåbentlig har fået et job så føler jeg lidt det er unfair for en evt arbejdsplads at jeg skal på barsel "kort tid efter" fordi vi netop planlægger barn.. 

Der er ingen tvivl om vi ønsker bare inden for kort tid, spørgsmålet er om det skal være nu eller om et par måneder.. 

Et andet spørgsmål er egentlig os hvad man kan få i evt kontanthjælp hvis nu jeg er gravid og der sker noget så min uddannelse ikke kan forlænges ind til jeg skal på barsel ? 

Undskyld det lidt lange i dlæg, håber nogle vil give nogle gode råd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

Mit bedste råd ville være at vente til i har boet sammen i et stykke tid, især når du i forvejen har en datter. Det er først i 'hverdagen' at man rigtig lærer hinanden at kende. Hvorfor ikke vente til du har færddiggjort din uddannelse og fået et job, så kan i prøve derefter? Arbjedspladsen ved jo hvad chancen er når man ansætter kvinder i den fødedygtige alder, og de kan ikke vide omstændingerne.

Dernæst, så meld dig ind i en a-kasse nu!  

Anmeld Citér

22. september 2016

Anonym trådstarter

Astoria skriver:

Mit bedste råd ville være at vente til i har boet sammen i et stykke tid, især når du i forvejen har en datter. Det er først i 'hverdagen' at man rigtig lærer hinanden at kende. Hvorfor ikke vente til du har færddiggjort din uddannelse og fået et job, så kan i prøve derefter? Arbjedspladsen ved jo hvad chancen er når man ansætter kvinder i den fødedygtige alder, og de kan ikke vide omstændingerne.

Dernæst, så meld dig ind i en a-kasse nu!  

Tak for dit svar.. Er i fagforeningen men vidst ik i akasse

Anmeld Citér

22. september 2016

Rauw

Vent med baby til i har boet sammen mindst 6 mdr. Især når du har en datter. 8 mdr er jo ingenting når man er forelsket. Når man bor sammen, så lære man hinanden at kende. Og indser måske nogle fejl og mangler man ikke har lyst til at leve med. Og hvis du så er gravid. Så blir det jo bare endnu sværere det hele. 

Anmeld Citér

22. september 2016

Abracadabra

Vent. Bare vent. 8 måneder, hvor I ikke har boet sammen er INGENTING.

Anmeld Citér

23. september 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Abracadabra skriver:

Vent. Bare vent. 8 måneder, hvor I ikke har boet sammen er INGENTING.

Helt enig! Nyd hinanden og din datter og lad det blive hverdag før I forøger familien.

Anmeld Citér

23. september 2016

A-1995

Jeg synes også inskal vente til i har boet sammen og ser hvordan i klarer hverdagen. 

Anmeld Citér

24. september 2016

Anja4321

Enig med Astoria..  

Anmeld Citér

24. september 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg ville foreslå lidt koldt vand i blodet, når I har kendt hinanden så kort og særligt når du har ansvar for din datter i forvejen, som også lige skal vende sig til at tingene går så stærkt.

Dernæst: En A-kasse og en fagforening er to vidt forskellige ting - sæt dig ind ind i forskellen, så du ikke ryger på røven økonomisk, hvis du står uden job. Din eventuelle kontanthjælpsberettigelse afhænger af din øvrige livssituation og økonomi - her kan du blive vejledt af en sagsbehandler hos kommunen (uanset hvad er det en rigtig dårlig forretning - så find en A-kasse med det samme!)

Anmeld Citér

28. september 2016

Sega15

Vil bare lige sende . Ved hvor svært det er, da vi står selv i næsten samme situation, (mange vil mene det er et dårligt tidspunkt) men vores ønske om barn er så højt at vi har valgt at gå i gang til december alligevel (samme måned som jeg starter på noget nyt) efter vi har vendt og drejet situationen herhjemme en del 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.