Hvornår begynder baby at fornemme højder/dybde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

849 visninger
7 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. september 2016

Mortilah

Ja, som skrevet ovenfor- hvornår begynder man at forstå at trapper fx er farlige hvis ikke man kan kravle korrekt ned af dem?

Vores lejlighed er så åndsvagt bygget at der er et repos på 1 meters højde i stuen. Det er ikke sikret da det desværre ikke er muligt- og der er en trappe derop.. Min datter (9 mdr nu) kravler konstant derop- så jeg kan ikke vende ryggen til i et eneste sekund:/ 

At kravle op går lynhurtigt og det er der helt styr på. Nedad øver vi.. Jeg har en fornemmelse af at hun er bange for højden, da hun ikke går helt til kanten. Tør dog ikke gå så meget som en halv meter fra hende. Jeg kan ikke finde svaret på google.. Måske i ved noget om det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Mortilah skriver:

Ja, som skrevet ovenfor- hvornår begynder man at forstå at trapper fx er farlige hvis ikke man kan kravle korrekt ned af dem?

Vores lejlighed er så åndsvagt bygget at der er et repos på 1 meters højde i stuen. Det er ikke sikret da det desværre ikke er muligt- og der er en trappe derop.. Min datter (9 mdr nu) kravler konstant derop- så jeg kan ikke vende ryggen til i et eneste sekund:/ 

At kravle op går lynhurtigt og det er der helt styr på. Nedad øver vi.. Jeg har en fornemmelse af at hun er bange for højden, da hun ikke går helt til kanten. Tør dog ikke gå så meget som en halv meter fra hende. Jeg kan ikke finde svaret på google.. Måske i ved noget om det?

Min datter var 9-10 mdr da jeg begyndte at træne at komme ned af ting som f.eks. sofaen, da hun selv kravlede op på den vha bobles fisken. 

Til at starte med viste jeg hende hvordan hun skulle sætte sine ben (vi trænede også på trappen i opgangen) ved at tage fat om hendes lår og ligesom føre dem. Når hun var ved at påbegynde "nedstigningen" sagde jeg altid "numsen først", og det har virket. 

Jeg viste hende måske 3-4 trin og så skulle hun selv lidt. Masser af ros var en god motivation til selv at klare det. Hun har helt selv kunne kravle op/ned fra anden sal siden hun var lidt over 1 år.

Anmeld Citér

19. september 2016

Panther

Profilbillede for Panther

Har I ikke mulighed for at gøre trappen aftagelig, så den kun bliver "sat på", når I skal bruge den?

Anmeld Citér

19. september 2016

Mortilah

PUHK skriver:

Har I ikke mulighed for at gøre trappen aftagelig, så den kun bliver "sat på", når I skal bruge den?

Desværre er det hele bygget fast- saa at sige niveauforskel på stue/spisestue/køkken:/ så trappen kan ikke afskærmes eller aftages:/ 

En rigtig single lejlighed- som vi glæder os til at flytte fra så snart vi finder en stor børnevenlig lejlighed istedet 

Anmeld Citér

19. september 2016

Mortilah

MummiT skriver:

Min datter var 9-10 mdr da jeg begyndte at træne at komme ned af ting som f.eks. sofaen, da hun selv kravlede op på den vha bobles fisken. 

Til at starte med viste jeg hende hvordan hun skulle sætte sine ben (vi trænede også på trappen i opgangen) ved at tage fat om hendes lår og ligesom føre dem. Når hun var ved at påbegynde "nedstigningen" sagde jeg altid "numsen først", og det har virket. 

Jeg viste hende måske 3-4 trin og så skulle hun selv lidt. Masser af ros var en god motivation til selv at klare det. Hun har helt selv kunne kravle op/ned fra anden sal siden hun var lidt over 1 år.

Det begyndte vi også at øve i dag! Håber hun så også fanger teknikken hurtigt 1 år lyder ok.. Der er trodsalt ikke såååååå længe til..

Anmeld Citér

19. september 2016

Panther

Profilbillede for Panther
Mortilah skriver:

Desværre er det hele bygget fast- saa at sige niveauforskel på stue/spisestue/køkken:/ så trappen kan ikke afskærmes eller aftages:/ 

En rigtig single lejlighed- som vi glæder os til at flytte fra så snart vi finder en stor børnevenlig lejlighed istedet 

Ah - ja, jeg kan godt forstå, det er irriterende ikke at kunne kigge væk et øjeblik. Altså.. Min er over knap 2, og jeg går for det meste stadig bag ham på trapperne bare for en sikkerheds skyld. Han kan udmærket selv, men nogle gange snubler de/mister koncentrationen, og så kan der være langt ned, hvis det er fra øverste trin og ned på et stengulv.

I har helle ikke mulighed for at afskærme selve trappen? Du ved med en slags tredelt kakkelovnsskærm el.l.?

Anmeld Citér

19. september 2016

migxher

MummiT skriver:

Sådan har vi også gjort. 

Anmeld Citér

20. september 2016

Bissen

Min datter kunne teknikken fra 1 år, men synes først det er nu (2 år) at hun rigtig forstår faren hvis hun ikke er forsigtig. Hun bliver nemlig ked af det, hvis hun fx var ved at snuble.

så selv om hun kunne komme op og ned selv fra 1 år så havde vi afskærmning på indtil ca. 20 mdr. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.