Meget kort tid i vuggestuen under indkøring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

424 visninger
1 svar
3 synes godt om
19. september 2016

Enheldigkartoffel

Vi begyndte indkøring til vuggestue sidste mandag og har været der alle dagene. Pædagogen har bestemt at vi skal være der i 45 minutter ad gangen - hver dag.

Så jeg er sammen med min datter i 45 hver dag på stuen, hvorefter vi er blevet bedt om at gå igen.

Sådan her har ugen set ud:

Mandag: 45 min

Tirsdag: 1 time

Onsdag: 45 min

Torsdag: 45 min

Fredag: 25 minutter, her prøvede jeg for første gang at gå i ti min. Hun var glad de første 5 men meget ulykkelig de sidste tre.

I dag var vi der så kun i 30 minutter! Jeg synes det er nogle alt for korte timer vi er i vuggestuen, og når jeg læser på nettet ser det ud som om at andre i hvertfald minimum er i vuggestuen et par timer med deres børn i starten.

Tænker at de er mere trygge når de kan nå mere end "bare lige at lande" på stuen?

Fredag og mandag fik jeg så min datter i armene ude på gangen med vores ting og pædagogen sagde "Hej hej"  - i dag måtte jeg så fortælle pædaogen, at jeg synes det måske var bedre vi lige blev fem minutter hvor min datter ikke græd så hun også lige kunne få en god afslutning på oplevelsen.

Hun vil gerne have vi fortsætter med 45 minutter ad gangen. Jeg synes ikke det er meget, men har ingen erfaring? Føler lidt at vi er "nemme at få ud af døren" så de kan tage sig af de andre 11 børn, som de har for få hænder til (normeringen) selvom de gør det kanon godt.

Er jeg helt skæv på den eller virker det ikke som meget kort tid ad gangen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2016

God-mor

Enheldigkartoffel skriver:

Vi begyndte indkøring til vuggestue sidste mandag og har været der alle dagene. Pædagogen har bestemt at vi skal være der i 45 minutter ad gangen - hver dag.

Så jeg er sammen med min datter i 45 hver dag på stuen, hvorefter vi er blevet bedt om at gå igen.

Sådan her har ugen set ud:

Mandag: 45 min

Tirsdag: 1 time

Onsdag: 45 min

Torsdag: 45 min

Fredag: 25 minutter, her prøvede jeg for første gang at gå i ti min. Hun var glad de første 5 men meget ulykkelig de sidste tre.

I dag var vi der så kun i 30 minutter! Jeg synes det er nogle alt for korte timer vi er i vuggestuen, og når jeg læser på nettet ser det ud som om at andre i hvertfald minimum er i vuggestuen et par timer med deres børn i starten.

Tænker at de er mere trygge når de kan nå mere end "bare lige at lande" på stuen?

Fredag og mandag fik jeg så min datter i armene ude på gangen med vores ting og pædagogen sagde "Hej hej"  - i dag måtte jeg så fortælle pædaogen, at jeg synes det måske var bedre vi lige blev fem minutter hvor min datter ikke græd så hun også lige kunne få en god afslutning på oplevelsen.

Hun vil gerne have vi fortsætter med 45 minutter ad gangen. Jeg synes ikke det er meget, men har ingen erfaring? Føler lidt at vi er "nemme at få ud af døren" så de kan tage sig af de andre 11 børn, som de har for få hænder til (normeringen) selvom de gør det kanon godt.

Er jeg helt skæv på den eller virker det ikke som meget kort tid ad gangen? 

Øh syntes det lyder underligt. Altså da min datter startede var vi der 2 dage sammen udover vi havde været på besøg inden. Efter de to dage gik jeg en time og den næste dag et par timer. Ugen efter blev det gradvist længere og længere dage. 45 min hver dag er alt for lidt og din datter skal vænne sig til at du går og også mere end 10 min. Det lyder som en indkøring som trækkes virkelig i langdrag. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.