6 måneder gammel, sengetid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.197 visninger
6 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. september 2016

Mine3drenge

Hej 

Står lidt i et dilemma med vores søn på 6 måneder. Her i varmen de sidste mange dage har det været småt med søvn i dagstimerne så han er gået kold ved 19-tiden om aftenen i stedet for. Normalt var det først 19:30, nogen gange kl 20. Vi er så begyndt at bøvle med at give ham den flaske vælling han får inden sengetid, han vil ikke spise den, vrider sig og skubber flasken ud af munden. Kæresten tror han gør det fordi han er overtræt hvor jeg tror det er fordi han ikke er klar til at sove. Han blev lagt i seng for et kvarter siden og sover nu - var han så overtræt siden han sover nu eller kan vi måske trække ham til halv 8? Ville det passe bedre til hans alder? Jeg synes den er svær den her, kom med jeres råd tak :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Mine3drenge skriver:

Hej 

Står lidt i et dilemma med vores søn på 6 måneder. Her i varmen de sidste mange dage har det været småt med søvn i dagstimerne så han er gået kold ved 19-tiden om aftenen i stedet for. Normalt var det først 19:30, nogen gange kl 20. Vi er så begyndt at bøvle med at give ham den flaske vælling han får inden sengetid, han vil ikke spise den, vrider sig og skubber flasken ud af munden. Kæresten tror han gør det fordi han er overtræt hvor jeg tror det er fordi han ikke er klar til at sove. Han blev lagt i seng for et kvarter siden og sover nu - var han så overtræt siden han sover nu eller kan vi måske trække ham til halv 8? Ville det passe bedre til hans alder? Jeg synes den er svær den her, kom med jeres råd tak :-) 

Altså min datter sov kl 18 i den alder, så kunne hun ikke mere. 
Så i mit hoved er kl 19:30 meget sent for sådan en størrelse at komme i seng. - Også senere end hvornår min datter sover nu hvor hun er 2 år. Hun ligger i sin seng kl 19, og sover efter 10 minutter. 

Til gengæld har hun også altid vågnet tidligt, og gør det stadig.

Kig på din søn og læg ham i seng når han har brug for det.

Hvis det har taget 15 minutter for ham at falde i søvn lyder det jo til at være det helt rigtige tidspunkt for ham.

Anmeld Citér

17. september 2016

Mullesmith

Mine3drenge skriver:

Hej 

kommer an på hvordan han sover om dagen. Min søn på 7mdr sover 2 gange i løbet af dagen og så i seng ved 19.30/20 tiden. Står op ved 7 tiden om morgenen, sover i barnevogn i Halvanden time et sted mellem 10.30 og 13. Sover igen en halv time i barnevognen ved 16 tiden og så i seng med godnat flaske ved 19.30 tiden. 

Anmeld Citér

17. september 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mine3drenge skriver:

Hej 

Han skal ligges når han er træt. Mine børn blev i perioder hvor de er vågnede tidligt eller sovet kor lur også lagt tidligt til natten. Nu bliver både den 2 årige og 5 årige lagt kl 19. 

Hvis han ikke vil have vælling er det vel bare fint eller hvorfor vil I gerne have han får vælling?

Anmeld Citér

17. september 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Lyt dog til jeres barn og glem klokken, jeres barn kan alligevel ikke klokken

vores børn sov vist mellem 18 og 19 i den alder men det ændrer sig konstant i den alder. Ang vælling ville jeg droppe den der er ingen evidens mellem den og søvn. Troede faktisk ikke rigtig det blev brugt mere. 

Anmeld Citér

17. september 2016

M&Ms

Børn er vidt forskellige og nogle har behov for at sove mere end andre.

Min søn er altid kommet i seng kl 19.30 og står op kl. 6.30. Han er nu 2,5 år og han sover inden for 5 minutter efter at være blevet puttet. Han går endda selv derind og lægger sig under dynen ��

Hans kammerat, som har samme alder, kommer i seng kl.18.30 og står op kl. 5.30 hver morgen. De sover lige meget til middag, men deres behov er bare forskelligt.

Kig på jeres barn og put ham, når han har behov for at sove. Det kan ikke betale sig at sætte et fast tidspunkt i den alder, hvis han på ingen måde er klar til at sove der. 

Anmeld Citér

18. september 2016

Mine3drenge

Tak for svarene :-) vi fortsætter nok bare med at putte ved 19-tiden - til dem der undrer sig over hvorfor han får vælling så er det noget han har fået længe i samråd med børneafdelingen fordi han har for tynde afføringer kun på mælk og han er ikke klar til grød endnu :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.