Kære baby.dk,
Så har jeg lige brug for et godt råd igen
Min datter på 9 måneder vil allerhelst ammes i søvn. Vi øver og øver at lægge hende ned EFTER amning men hun bliver helt hysterisk indtil hun får brystet igen.
Årsagen til at hun ammes i søvn var tilbage til da hun var 3-4 måneder og ikke fik nok mælk - der anbefalede min SP mig at amme så meget som muligt og derfor lagde jeg hende hele tiden til brystet. Det hjalp både på vægt og mælkeproduktion men er i dag blevet en 'dårlig vane' og det er synd for hende, at hun ikke kan få roen på en anden måde.
Hun kan dog falde i søvn fint uden bryst hvis man bruger en bæresele eller hvis hun lægges på det rigtige tidspunkt i barnevognen. Problemet er bare at hun i barnevognen gerne "vikler" sig rundt i barnevognsselen og om på maven mv.
Jeg tror også der er meget tryghed forbundet med brystet og det vil jeg fortsat lytte til. For mig er det ikke et problem at hun skal bruge brystet til at sove men jeg kunne forestille mig, at det bliver svært at putte hende for pædagogerne i vuggestuen.
Hvad kan jeg gøre for at lære min datter at falde i søvn uden bryst, sker der af sig selv når nu jeg ikke er der eller kan jeg hjælpe pædagogerne på anden vis ved at få nemmere ved at putte hende?
Hun er lige startet og har endnu ikke prøvet at skulle have en lur på stuen
Tak for svar
Anmeld
Citér