Giver jeg hende en dårlig vane?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
MummiT skriver:

Når hun er så lille ville jeg vugge lidt endnu.

Min datter blev vugget i søvn hver dag indtil hun blev 4 mdr. Der valgte jeg at "tage kampen", men det var egentlig ikke nogen kamp overhovedet, selvom hun virkede meget afhængig at at blive vugget i søvn. I løbet af en uge gik hun fra at skulle vugges i søvn og til at kunne falde i søvn selv i tremmesengen, uden at jeg overhovedet var i rummet. Uden at hun på noget tidspunkt havde grædt i sin seng. 

Jeg ville give hende den tryghed hun efterspørger når hun græder. 

- Vil også nævne at min datter først kunne sove selv om aftenen da hun begyndte at sove rigtig godt om dagen. - Jeg købte en voksi til hende da hun var 4 mdr og hun gik fra at sove flere små lure til 2 lure á 3 timer hver, fra den ene dag til den anden. Voksi'en gav hende nemlig også en masse tryghed, og hun sover stadig i den, når hun ikke er i vuggestue. Nu er hun dog snart for stor til den. 

Vil også lige tilføje at børn lever i faser

Nu har min datter haft en lang fase hvor hun uden problemer er faldet i søvn selv, og nu har hun igen fået et lidt større behov for tryghed. Så pt vikler jeg hende på min mave, og står og vugger i 10-15 minutter og så er hun klar til at komme ned i sengen og falde i søvn der.

Så altså; Lyt til dit barn og giv hende det hun har brug for.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2016

RGN

Profilbillede for RGN

Du giver din datter kærlighed og tryghed. Efter min mening det eneste rigtige at gøre.

Jeg vuggede selv min ældste søn i søvn længe, men det var det han havde behov for.

Jeg vil hellere risikere en dårlig vane end et utrygt barn.

OG.. Det varer ikke ved. 

Min yngste søn har aldrig haft det behov. Babyer er forskellige og jeg synes det er så vigtigt, at vi lytter til de små forsvarsløse mennesker, der er så afhængige af os.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.