pain is temporary. Quiting lasts forever.
MKBP skriver:
:-) Vi er 3 på stuen til 12 børn (med mindre vi har overbelægning...) 2 pædagoger og 1 medhjælper. Fra 07.00 til 08.00 eller 08.30 er vi én voksen til vuggebørnene, fra kl. 9.00 eller 10.00 er vi alle tre mødt ind :-) Kl. 13 går den første hjem, dvs vi er 2 mand til at spise frugt med ungerne. Og kl. 15 går den næste så...- så ja, fra kl. 15 er vi én mand på stuen...- hvor alle børn reelt stadig kan være - vi har dog en del forældre (heldigvis !!) der henter inden 15 eller lige deromkring ! Men ja - det er mange at ha' selv...- især når en laver... ;-) Mit eget barn går i dagpleje og ville aldrig vælge andet...:-)
Det virker underligt - er det fordi der ikke er så mange fuldtidsansatte?
Nu arbejder jeg i en børnehave, men der er to vuggestuer i huset og de er 4 fra 9.30 og to fra 14.(nogle dage 3)
Kl 15 begynder de fleste at blive hentet og kl 15.30 er der typisk 3-4 børn tilbage.
til ts:
jeg synes vi gør meget ud af at tage ordentligt imod, hilse på barnet og forældre. Det kan også være vi ved at de dagen før har været på stranden/biograf/legeaftale eller lignende og vi så lige spørge hvordan det var gået
der er plads til en hurtig snak med forældre. Når de bliver hentet fortæller vi typisk noget inden forældrene når at spørge - nogle gange er det bare noget barnet har sagt/gjort som har været sjovt
er der en dag jeg møder sent eller går tidligt - så overleverer jeg til en kollega og omvendt.
men fortæl stuen hvordan du har det - mon ikke det så vil ændre sig
Anmeld
Citér