Vuggestue ikke helt som forventet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2016

striber

MKBP skriver:

Selvfølgelig skal der være tid til snak vedr. dagen - men (og ja, der kommer desværre et men..) hvis du henter, når mange andre henter, ja så er der ikke altid den samme tid. Jeg er pædagog i en vuggestue og fra kl. 15 er jeg selv på stuen og har til tider op til 10 børn selv...- så der har jeg ikke tid til at snakke med alle. 

//Mette

Det lyder helt vildt! Vi er aldrig alene med så mange børn! Og kl 15.00, er jo ikke særlig sent. Vi er minimum 3 på arbejde der, og der er måske max 15 børn. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2016

Tvillingemor80

Lea2787 skriver:

Pyh, er det helt normalt, at der kun er en pædagog til 10 småbørn? Førstegangsmor bliver lidt svedt ved tanken...

Det er desværre ikke helt unormalt - vi står i hvert fald alene med 8 børn af og til. og er aldrig mere end 2 voksne efter 14.30. 

Dagtilbuddet er desværre ikke prioriteret særligt højt af vores politikkere. Vi kan desværre ikke være flere steder på en gang hvor end vi gerne ville...

Anmeld Citér

15. september 2016

MKBP

Profilbillede for MKBP
Lea2787 skriver:

Pyh, er det helt normalt, at der kun er en pædagog til 10 småbørn? Førstegangsmor bliver lidt svedt ved tanken...

:-) Vi er 3 på stuen til 12 børn (med mindre vi har overbelægning...) 2 pædagoger og 1 medhjælper. Fra 07.00 til 08.00 eller 08.30 er vi én voksen til vuggebørnene, fra kl. 9.00 eller 10.00 er vi alle tre mødt ind :-) Kl. 13 går den første hjem, dvs vi er 2 mand til at spise frugt med ungerne. Og kl. 15 går den næste så...- så ja, fra kl. 15 er vi én mand på stuen...- hvor alle børn reelt stadig kan være - vi har dog en del forældre (heldigvis !!) der henter inden 15 eller lige deromkring ! Men ja - det er mange at ha' selv...- især når en laver... ;-) Mit eget barn går i dagpleje og ville aldrig vælge andet...:-)

Anmeld Citér

15. september 2016

Lea2787

Profilbillede for Lea2787
Tvillingemor90 skriver:

Det er desværre ikke helt unormalt - vi står i hvert fald alene med 8 børn af og til. og er aldrig mere end 2 voksne efter 14.30. 

Dagtilbuddet er desværre ikke prioriteret særligt højt af vores politikkere. Vi kan desværre ikke være flere steder på en gang hvor end vi gerne ville...

Nej, selvfølgelig ikke. Man har jo kun to hænder! Og er også helt sikker på, at alle gør deres bedste, men 10 vuggebørn er sørme mange at have alene..

Anmeld Citér

15. september 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MKBP skriver:

:-) Vi er 3 på stuen til 12 børn (med mindre vi har overbelægning...) 2 pædagoger og 1 medhjælper. Fra 07.00 til 08.00 eller 08.30 er vi én voksen til vuggebørnene, fra kl. 9.00 eller 10.00 er vi alle tre mødt ind :-) Kl. 13 går den første hjem, dvs vi er 2 mand til at spise frugt med ungerne. Og kl. 15 går den næste så...- så ja, fra kl. 15 er vi én mand på stuen...- hvor alle børn reelt stadig kan være - vi har dog en del forældre (heldigvis !!) der henter inden 15 eller lige deromkring ! Men ja - det er mange at ha' selv...- især når en laver... ;-) Mit eget barn går i dagpleje og ville aldrig vælge andet...:-)

Det virker underligt - er det fordi der ikke er så mange fuldtidsansatte? 

Nu arbejder jeg i en børnehave, men der er to vuggestuer i huset og de er 4 fra 9.30 og to fra 14.(nogle dage 3)

Kl 15 begynder de fleste at blive hentet og kl 15.30 er der typisk 3-4 børn tilbage.

til ts: 

jeg synes vi gør meget ud af at tage ordentligt imod, hilse på barnet og forældre. Det kan også være vi ved at de dagen før har været på stranden/biograf/legeaftale eller lignende og vi så lige spørge hvordan det var gået  

der er plads til en hurtig snak med forældre. Når de bliver hentet fortæller vi typisk noget inden forældrene når at spørge - nogle gange er det bare noget barnet har sagt/gjort som har været sjovt 

er der en dag jeg møder sent eller går tidligt - så overleverer jeg til en kollega og omvendt. 

men fortæl stuen hvordan du har det - mon ikke det så vil ændre sig 

Anmeld Citér

16. september 2016

Molly23

Jeg har lige stået i samme situation. Min mand stod for vores datters indkøring og allerede på 2. dagen, havde de nærmest ikke tid til at tage ordenligt imod hende, da de var alt for få pædagoger til alt for mange børn. Min mand sagde det til vores kontaktpædagog. Hun gav ham ret og sagde, at det selvfølgelig ikke var i orden. Hun opfordrede os til at gå videre til ledelse med det, så der kunne komme endnu mere fokus på at de render for stærk og at det går ud over det vigtigste, nemlig børnene. 

Anmeld Citér

16. september 2016

Anonym

rebella skriver:

Vores datter B på 1 år er for ca. 14 dage siden startet i vuggestue efter et kortere forløb i dagpleje. Dagplejeren stoppede meget pludseligt, hvilket vi er rigtig kede af. Vi følte virkelig at der blev taget godt hånd om vores datter. Kontoret prøvede at finde en ny plads til os, men åbningstiderne passede os dårligt og derfor ansøgte vi om plads i den lokale vuggestue, som vi kun har hørt godt om. Men desværre kunne hun ikke starte før at jeg selv skulle starte op efter barsel og derfor blev det en meget hurtig indkøring. Vores datter er heldigvis en stærk pige og har taget det fint. Dog har hun de sidste par dage blevet lidt ked af det når jeg er gået. Ikke noget voldsomt og måske er det meget forventeligt. Måske er det pga den hurtige indkøring eller fordi det er far der har stået for indkøringen, men jeg føler at det er meget upersonligt når man kommer. Om morgen er der ikke tid til at man lige kan snakke med en af de ansatte om hvordan hun har sovet, spist om morgen osv. Og om eftermiddagen er det svært overhovedet at få afvide hvordan dagen  gået, hvordan B har sovet eller spist eller hvad de har lavet. Ofte ved personen jeg spørger det ikke fordi de først er mødt ind over middag eller også er der en der lige hurtigt siger at det er gået godt. Intet andet. Slet ikke som jeg er blevet vant til i dagplejen. Jeg ved godt at der er flere børn og man ikke lige kan sammenligne det.

Er det for meget forlangt?

Jeg må indrømme at jeg er skuffet over den måde det bliver kørt på. 

Det er ikke for meget at forlange, men jeg tror det er meget normalt at det er sådan i institutioner. Synes bestemt ikke det er ok.

Vores vuggestue har meldt ud at de fra nu vil nægte at skrive ned hvor meget børnene har sovet (ja, det blev kommunikeret PÅ PAPIR før). Jeg syns det er uanstændigt.

Anmeld Citér

16. september 2016

MKBP

Profilbillede for MKBP
mor:) skriver:

Det virker underligt - er det fordi der ikke er så mange fuldtidsansatte? 

Nu arbejder jeg i en børnehave, men der er to vuggestuer i huset og de er 4 fra 9.30 og to fra 14.(nogle dage 3)

Kl 15 begynder de fleste at blive hentet og kl 15.30 er der typisk 3-4 børn tilbage.

til ts: 

jeg synes vi gør meget ud af at tage ordentligt imod, hilse på barnet og forældre. Det kan også være vi ved at de dagen før har været på stranden/biograf/legeaftale eller lignende og vi så lige spørge hvordan det var gået  

der er plads til en hurtig snak med forældre. Når de bliver hentet fortæller vi typisk noget inden forældrene når at spørge - nogle gange er det bare noget barnet har sagt/gjort som har været sjovt 

er der en dag jeg møder sent eller går tidligt - så overleverer jeg til en kollega og omvendt. 

men fortæl stuen hvordan du har det - mon ikke det så vil ændre sig 

Af fast personale på stuen er vi 2 pæd på 37 timer og en medhjælper på 32 :-) Vi kan jo være heldige (uheldige) i perioder at have folk i løntilskud, egu elever, sprog praktikater osv - men de er jo reelt ikke med i normeringen. 

Anmeld Citér

16. september 2016

heaven

Vi er 1 fra 7.30-8, 2 fra 8-9 og 3 fra 9-12 og igen 2 fra 12-15.30.... Vi er et stort hus, 3 vuggegrupper og 3 børnehavegrupper.... Vi hjælper hinanden på tværs og er sammen f.eks i morgentimerne fra 6.30-7.30.... I vuggestuen går vi også sammen sidst på dagen... Men det går stærkt indimellem og det kan godt være svært at nå omkring alle som man gerne vil i afhentning. Men vi bruger systemet tabulex til daglig dokumentation af dagens indhold og billeder.... 

Anmeld Citér

16. september 2016

Tvillingemor80

Lea2787 skriver:

Nej, selvfølgelig ikke. Man har jo kun to hænder! Og er også helt sikker på, at alle gør deres bedste, men 10 vuggebørn er sørme mange at have alene..

Det er alt for mange .. Men desværre virkelighed engang imellem ! Og netop derfor mener jeg at man selvfølgelig skal gå i dialog med personalet, men så sandelig også råbe op andre steder - for så længe der ikke bliver råbt virkelig højt også fra forældrene, så tror jeg desværre kun det bliver værre.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.