Antidepressiv - urolig baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.236 visninger
4 svar
4 synes godt om
15. september 2016

Fru Ebied

Hej alle

Vores lille pige på 3 uger bliver ammet og er de sidste par dage blevet meget urolig og har svært ved at sove.

Jeg ved der kan være mange grunde, især varmen kan  spille ind - men da jeg dagligt tager 20 mg Sertralin, kan jeg ikke lade være med at tænke på om det kan være en bivirkning?!

Nogle der har ammet/ammer på Sertralin og har bemærket lignende, eller som kan afkræfte min bange anelse?

Mvh Ane (Fru Ebied)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2016

Vommen

Fru Ebied skriver:

Hej alle

Vores lille pige på 3 uger bliver ammet og er de sidste par dage blevet meget urolig og har svært ved at sove.

Jeg ved der kan være mange grunde, især varmen kan  spille ind - men da jeg dagligt tager 20 mg Sertralin, kan jeg ikke lade være med at tænke på om det kan være en bivirkning?!

Nogle der har ammet/ammer på Sertralin og har bemærket lignende, eller som kan afkræfte min bange anelse?

Mvh Ane (Fru Ebied)

Al medicin udskilles i modermælken, så der kan meget vel være en sammenhæng.

Anmeld Citér

17. september 2016

Snoopy77

Hvis baby bliver påvirket af medicinen på den måde, tvivler jeg på du må tage det mens du ammer  mon ikke det er noget andet der driller? 

Anmeld Citér

17. september 2016

Zelinasmor

Fru Ebied skriver:

Hej alle

Mvh Ane (Fru Ebied)

Troede ikke du måtte tage det mens du ammer. Min læge fraråder det under graviditet og amning. Jeg trappede ud da jeg blev gravid og må simpelthen undvære til jeg ikke længere er gravid og ammer selvom det er helvedes svært.

Anmeld Citér

18. september 2016

Bissen

Zelinasmor skriver:

Troede ikke du måtte tage det mens du ammer. Min læge fraråder det under graviditet og amning. Jeg trappede ud da jeg blev gravid og må simpelthen undvære til jeg ikke længere er gravid og ammer selvom det er helvedes svært.

Det bliver frarådet, men lige præcis setralin er en af de antidepressive, som kan tages om nødvendigt. - men kan være der er noget omkring mængderne. Jeg fik også at vide af min læge at jeg ikke kunne tage det imens jeg ammede men har senere fundet ud af at det kan man. Lægerne har nok forskellig holdning til det.

til ts: det er en meget lille dosis du får - tænker der kan være rigtig mange andre grunde til, at din datter er urolig  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.