Blodfortyndende og fødsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.808 visninger
6 svar
1 synes godt om
15. september 2016

valentinbaby

Jeg blev i tirsdags indlagt med en blodprop i lungerne og skal nu graviditeten ud være i blodfortyndede behandling, og det giver jo en masse spørgsmål i forbindelse med graviditeten og fødslen. 

Så vidt jeg har forstået får det ikke yderligere betydning for graviditeten, men det har betydning i forhold til fødslen. 

Er der nogen herinde der har været i blodfortyndende behandling frem til fødslen som kan fortælle mig lidt om hvordan det forløb osv. meget gerne nogle der fødte på Svendborg sygehus eller Odense 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2016

grinny

Jeg tager Innohep og har gjort det hele min graviditet pga. at jeg har mistet et barn i sidste graviditet grundet en blodprop (jeg har faktor V leiden) 

Jeg tager lige nu 10.000 IE og skal fra uge 37 dele det op så jeg tager 6000 IE om morgenen og 4.500 IE.

Efter fødslen skal jeg tage 4.500 IE i 6 uger og så er det slut.

I forhold til epiduralblokaden må jeg først få den lagt 10-12 timer efter sidste indsprøjtning.

Nu ved jeg ikke hvor langt du er? Men jeg tænker at du skal følges ved en tromboseafdeling? 

Jeg får taget blodprøver hver 3-4 uge hvor de tjekker størkningstiden på mit blod og ser hvor stor en belastning det kan tåle. 

Hvis du har andre spørgsmål er du velkommen til at skrive. Jeg kendte ikke til min sygdom før det var forsent så det var også en hel ny verden for mig 

Anmeld Citér

15. september 2016

valentinbaby

grinny skriver:

Jeg tager Innohep og har gjort det hele min graviditet pga. at jeg har mistet et barn i sidste graviditet grundet en blodprop (jeg har faktor V leiden) 

Jeg tager lige nu 10.000 IE og skal fra uge 37 dele det op så jeg tager 6000 IE om morgenen og 4.500 IE.

Efter fødslen skal jeg tage 4.500 IE i 6 uger og så er det slut.

I forhold til epiduralblokaden må jeg først få den lagt 10-12 timer efter sidste indsprøjtning.

Nu ved jeg ikke hvor langt du er? Men jeg tænker at du skal følges ved en tromboseafdeling? 

Jeg får taget blodprøver hver 3-4 uge hvor de tjekker størkningstiden på mit blod og ser hvor stor en belastning det kan tåle. 

Hvis du har andre spørgsmål er du velkommen til at skrive. Jeg kendte ikke til min sygdom før det var forsent så det var også en hel ny verden for mig 

Jeg er 18+2 og får fragmin 15000 IE, har ikke fået noget af vide om hvor vidt jeg skal følges af nogen afdeling, men det lød ikke umiddelbart til det. Har kun fået af vide at jeg skal have lavet en ultralydsscanning af mit hjerte inden fødslen.

Jeg ved faktisk ikke rigtigt andet end at jeg har en blodprop i lungerne og skal tage min medicin som sprøjte hver dag frem til fødslen og som pille hver dag i 6 uger herefter - føler lidt at jeg mangler en masse informationer 

Anmeld Citér

15. september 2016

grinny

valentinbaby skriver:

Jeg er 18+2 og får fragmin 15000 IE, har ikke fået noget af vide om hvor vidt jeg skal følges af nogen afdeling, men det lød ikke umiddelbart til det. Har kun fået af vide at jeg skal have lavet en ultralydsscanning af mit hjerte inden fødslen.

Jeg ved faktisk ikke rigtigt andet end at jeg har en blodprop i lungerne og skal tage min medicin som sprøjte hver dag frem til fødslen og som pille hver dag i 6 uger herefter - føler lidt at jeg mangler en masse informationer 

Kender ikke selv til fragmin og om det evt. gives ved en anden form for blodprop eller sygdom.

Jeg ville helt klart kontakte den afdeling du blev indlagt på for at få flere informationer for det lyder lidt som om du bare er sendt hjem! Og det er slet ikke godt hvis du sidder tilbage med en masse spørgsmål for jeg ved selv hvor mange tanker der ryger igennem hovedet.

Så ring til dem, så kan du eventuelt sende dig videre hvis det er en anden afdeling du skal snakke med 

Anmeld Citér

15. september 2016

Umut

grinny skriver:

Kender ikke selv til fragmin og om det evt. gives ved en anden form for blodprop eller sygdom.

Jeg ville helt klart kontakte den afdeling du blev indlagt på for at få flere informationer for det lyder lidt som om du bare er sendt hjem! Og det er slet ikke godt hvis du sidder tilbage med en masse spørgsmål for jeg ved selv hvor mange tanker der ryger igennem hovedet.

Så ring til dem, så kan du eventuelt sende dig videre hvis det er en anden afdeling du skal snakke med 

Jeg bruger igså blodfortyndende der hedder clopidrogel.. Og har gjordt det hele i min periode med ingen gener...har sund og dejlig dreng på 5 år

Anmeld Citér

15. september 2016

quindelist

Fragmin og Innohep er stort set det samme. Lavmolekylær Heparin. Det afhænger af de enkelt sygehuse/regionens indkøbsordning om man bruger det ene eller det andet. I Hovedstaden og region Sjælland bruger man Innohep.

clopidogrel frarådes under graviditet. Det eneste der anses for sikkert under graviditet er lavmolekylær Heparin.

De har rigtig meget erfaring end gravide og fødende der er i Innohep/Fragmin behandling og din behandlende læge/obstetriker kan fortælle præcis hvordan retningslinierne er på dit fødested.

jeg var selv i behandling med 18.000IE Innojep under hele min graviditet i 2011. Det havde de helt tjek på.

Anmeld Citér

15. september 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg var i behandling med blodfortyndend medicin fra uge 12 af, da jeg var gravid med Alberte.

De havde så bare glemt at fortælle mig at jeg sku stoppe med medicinen 14 dage før fødslen, da der ellers er ret stor risiko for styrt blødninger efter fødslen. 

Jeg fik så en styrtblødning efter Alberte var født, og de mente det var pga medicinen!

Dette fandt jeg ud af nogle dage inden min planlagte igangsættelse.

Jeg fik det dog i pilleform, og ka ik huske hva det hed!

Det er 4 år siden, og i Herning. Vh stine

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.