hvad koster det...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.240 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. oktober 2009

lotte32

Hæj...

Mig og min kæreste har prøvet at blive gravide i snart et år uden held, og i næste uge har vi så fået en tid ved lægen, for nu skal det altså undersøges, hvorfor det ikke vil lykkedes.

Igår kom vi så til at snakke om hvilke regler der er for barnløshedsbehandling. jeg har to børn i forvejen, men vi har ingen fælles børn (endnu) mit spørgsmål er så: er der nogen her der kender reglerne? kan man få hjælp til mere end et barn, og hvad koster det egentligt?? ikke at det er så vigtigt med prisen, men det er nu meget rart at vide hvad man cirka skal regne med

Håber der er nogle af jer kloge kvinder herinde, der kan hjælpe mig

KnuSs Lotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2009

Berg

Så længe I ikke har nogle fælles børn, kan I blive behandlet på det offentliges regning. I skal selvfølgelig selv betale medicinen.
Barn nr. 2 må I selv betale for.

Anmeld

1. oktober 2009

oo

det er meget forskel på priserne, da der jo findes en del forskellige behandlinger alt efter hvad jeres problem er. vi er uforklarligt barnløse og er igang med inseminationsbehandlinger og de koster omkring 1300 kroner i medicin. du skal huske på, at du jo sparer bonus op på dit sygesikringsbevis, så medicinen bliver billigere og billigere for hver måned. Jeg er nede og give omkring 80 kroner nu for mine hormoner, så det er jo en kolossal forskel fra første runde!

Lisbeth2910 har fortalt, at hvis det lykkedes en at blive gravid ved insemination, så kan man senere få behandling på statens regning til andet barn også. dette sikkert fordi inseminationsbehandling er ret lille og den tid du bruger på klinikken og af hospitalets tid er minimal i forhold til de større behandlinger i fx IVF.
Jeg har en veninde der lider af PCO og hun går igennem en helt anden behandling end mig, der er meget dyr i medicin.

men ellers er det et barn på det offentliges regning og flere børn for egen regning på privatklinikker

ja og så skal man jo også huske at lægge sine transport udgifter oveni! vi har en time hver vej til OUH, så det løber hurtigt op På den anden side, som du selv siger, så er pengene underordnede. dvs..jeg vil ikke sidde og være arrogant og sige, at man ikke skal tænke på pengene, for det er nogle af os jo nødt til om vi vil eller ej og vi var meget nervøse for hvor meget vi skulle punge ud med til medicin første gang. på den anden side, så vil man jo virkelig gerne have et barn, når man siger ja til at gå igennem fertilitetsbehandling.

Rigtig meget held og lykke med udredningen og evt behandling

Anmeld

1. oktober 2009

Pia

Når i ikke har et fælles barn sammen, så kan i få hjælp til 3 iui (alm inseminations forsøg) gratis og 3 ivf ( reagensglasfosøg) hvis altså ikk det lykkes ved iui..
Altså gratis på den måde at i "kun" betaler for medicinen og ikke selve behandlingen.
Er i så så heldige og kan blive gravide ved alm iui, så kan i få hjælp til alle de børn i ønsker ved det offentlige og det er netop fordi det er den "lette" metode som også Thjul skirver..
Ender i med ivf og er så "heldige" og få æg til frys, ja så kan i igen få hjælpen gratis næste gang i evt vil have et barn.
Men er der ingen æg til frys, så skal i på privat kliknik næste gang..
Det er et noget kringlet system og oven i købet er det ikke ens i alle kommuner..

Og kan da så lige oplyse hva vi gav for behandling i det private for et år siden..
Vi gav  24000 kr for et forsøg og 4000 kr for medicin.
Men her er der igen også stor forskel fra kliknik til kliknik.

Held og lykke..

Kh Pia.

Anmeld

1. oktober 2009

lotte32

Hæj Alle

Tak for jeres fine svar alle sammen, ved ikke om jeg fik formuleret mig forkert, for self. har vi ikke uanede mængder penge til rådighed, det jeg mente var, at vores ønske om et barn er så stort, at det ikke er så vigtigt hvor meget vi selv skal betale men det er rart lige at få af vide hvor meget vi cirkus skal regne med at skulle betale

Så nu er det bare med at komme igang, skal som sagt til lægen i næste uge, og jeg glæder mig, syntes jeg bliver mere og mere ´depressiv´ hver gang jeg får mens.  så det bliver dejligt at der nu endelig sker noget... samtidig er jeg dog også lidt ked af det, syntes det er svært at skulle tale med lægen om dette emne.. ville jo helst bare selv blive gravid...

Anmeld

1. oktober 2009

oo

lotte30 skriver:

Hæj Alle

Tak for jeres fine svar alle sammen, ved ikke om jeg fik formuleret mig forkert, for self. har vi ikke uanede mængder penge til rådighed, det jeg mente var, at vores ønske om et barn er så stort, at det ikke er så vigtigt hvor meget vi selv skal betale men det er rart lige at få af vide hvor meget vi cirkus skal regne med at skulle betale

Så nu er det bare med at komme igang, skal som sagt til lægen i næste uge, og jeg glæder mig, syntes jeg bliver mere og mere ´depressiv´ hver gang jeg får mens.  så det bliver dejligt at der nu endelig sker noget... samtidig er jeg dog også lidt ked af det, syntes det er svært at skulle tale med lægen om dette emne.. ville jo helst bare selv blive gravid...

jeg syntes også det var rigtig svært at tale med lægen om det, for det blir hurtigt så teknisk og sterilt det hele og i virkeligheden er der jo rigtig mange følelser med og ens tanker omkring hvorfor det mon ikke lykkes og hvad der mon er galt osv osv. det er ikke ret sjovt, men når I kommer til klinikken er det bedre. det syntes jeg i hvert fald. sygeplejerskerne er mere vant til, at man er skrøbelig og ja...lægerne er jo vildt nørdede med deres fag

nej, forresten, jeg forstod godt det med, at I var helt villige til at betale og vi har det på samme måde som jer: pengene er ikke voldsomt store, men det her er en meget høj prioritet i livet! men du kan altid spørge på klinikken og om ikke andet kan du få navnet på den medicin du skal have og så ringe og høre priserne på apoteket - det gjorde jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.