"Afhængig " af scanninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.515 visninger
10 svar
12 synes godt om
12. september 2016

Falk43

jeg er førstegangsgravid og nu i uge 15 + 2 og har haft et par MA tidligere , derfor er jeg meget nervøs . Alt har været fint . Baby er fin og vokser som den skal . Men jeg har betalt for ekstra scanninger 2 gange nu og sidste var en uge siden . Nu kører det rundt i hoved på mig igen , for jeg " føler mig ikke rigtig gravid " ( flad mave og har det fantastisk kun tissetrangen x 3 natten og store bryster ) og så er det jo nær liggende at betale for en scanning mere .. Men jeg synes selv at det er ret åndssvage at blive scannet en gang om uge. . Er der andre der her været der og hvad gjorde i for at komme på andre tanker 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2016

AnoMom

Falken42 skriver:

jeg er førstegangsgravid og nu i uge 15 + 2 og har haft et par MA tidligere , derfor er jeg meget nervøs . Alt har været fint . Baby er fin og vokser som den skal . Men jeg har betalt for ekstra scanninger 2 gange nu og sidste var en uge siden . Nu kører det rundt i hoved på mig igen , for jeg " føler mig ikke rigtig gravid " ( flad mave og har det fantastisk kun tissetrangen x 3 natten og store bryster ) og så er det jo nær liggende at betale for en scanning mere .. Men jeg synes selv at det er ret åndssvage at blive scannet en gang om uge. . Er der andre der her været der og hvad gjorde i for at komme på andre tanker 

Jeg fik aldrig nogen tryghedsscanninger selvom jeg var konstant nervøs for om der skulle ske noget med bebs frem til Md scanning. 

Men gjorde det at jeg blev ved at sige til mig selv at en scanning ikke ville gøre nogen forskel på liv eller død uanset hvad scanningen ville kunne vise. Og så priste jeg mig bare lykkelig for at jeg ikke led af alle mulige gener. Det hjalp for mig

Anmeld Citér

12. september 2016

KissMeKissMeKissMe

Falken42 skriver:

Jeg har haft det på præcis samme måde. Det gik væk, da jeg begyndte at mærke liv. Har mærket hende flere gange om dagen siden uge 16, og der forsvandt behovet. Jeg har stadig en helt flad mave (er i uge 19 nu), men hver gang jeg tvivler, så lægger jeg mig i sengen og så begynder hun at sparke. 

Anmeld Citér

12. september 2016

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg kender også følelsen. Da jeg var gravid efter min MA fik jeg også en del scanninger simpelthen fordi jeg ikke kunne klare tanken om igen at skulle gå med et dødt foster i maven flere uger uden at vide det.

Tror ikke der er så meget andet at gøre end at anerkende at man har det sådan - og så prøve at berolige sig selv og tænke positivt. Som andre skriver bliver det nemmere, når man kan begynde at mærke det lille myr.

Jeg synes også at det blev nemmere som tiden gik og alting blev ved med at være ok.

Held og lykke

Anmeld Citér

12. september 2016

Sprit25

Min historie følger og den er ikke for at skræmme dig, men for at bede dig holde øje med signaler. 

Jeg havde det ligesom dig, jeg var konstant angst for at miste. KONSTANT! Mit endte ud i en fødselsdepression. En jeg stadig slås med her knap to år efter. Derfor få snakket med din jordmoder om alt det her så de kan være mere obs på dig

Anmeld Citér

12. september 2016

Falk43

AnoMom skriver:

Jeg fik aldrig nogen tryghedsscanninger selvom jeg var konstant nervøs for om der skulle ske noget med bebs frem til Md scanning. 

Men gjorde det at jeg blev ved at sige til mig selv at en scanning ikke ville gøre nogen forskel på liv eller død uanset hvad scanningen ville kunne vise. Og så priste jeg mig bare lykkelig for at jeg ikke led af alle mulige gener. Det hjalp for mig

TAK :-)  jeg ved godt at en  scanning ikke gør  nogen forskel . Jeg  så selv hjerte glimt  i uge 7  på en der senere  blev en MA i uge  10 .

Der er bare rigtig lang tid til næste scanning ( misdannelsesscanning i uge  20 ) og jeg har endnu ikke fået tid til Jordmoder ( tænker det  kunne være godt at få talt om  sine bekymringer der også ) 

men tak for du tog dig tid til svar . 

Anmeld Citér

12. september 2016

AnoMom

Falk43 skriver:

TAK :-)  jeg ved godt at en  scanning ikke gør  nogen forskel . Jeg  så selv hjerte glimt  i uge 7  på en der senere  blev en MA i uge  10 .

Der er bare rigtig lang tid til næste scanning ( misdannelsesscanning i uge  20 ) og jeg har endnu ikke fået tid til Jordmoder ( tænker det  kunne være godt at få talt om  sine bekymringer der også ) 

men tak for du tog dig tid til svar . 

Forstår udemærket din bekymring. Men prøv at tænk positiv. Du er over de kritiske uger nu og risikoen for noget går galt er meget lille nu :-) 

rigtig god ide at snakke med jm om dine bekymringer så de kan holde øje med dig og hjælpe dig :-)

Anmeld Citér

12. september 2016

Falk43

drabo skriver:

Jeg kender også følelsen. Da jeg var gravid efter min MA fik jeg også en del scanninger simpelthen fordi jeg ikke kunne klare tanken om igen at skulle gå med et dødt foster i maven flere uger uden at vide det.

Tror ikke der er så meget andet at gøre end at anerkende at man har det sådan - og så prøve at berolige sig selv og tænke positivt. Som andre skriver bliver det nemmere, når man kan begynde at mærke det lille myr.

Jeg synes også at det blev nemmere som tiden gik og alting blev ved med at være ok.

Held og lykke

nøjagtigt som jeg har det  , men samtidig synes jeg også at det er lidt " sygt " at rende til scanning en gang om ugen, specielt når alt er fint , jeg prøver at holde ud til jeg  mærker liv ( første gangs fødende , så  jeg venter med længsel eller til scanning i uge  20 )

tak for svar

Anmeld Citér

12. september 2016

Anabantids

Jeg forstår dig så godt! Har selv en historik med fire aborter i bagagen og mange års barnløshed. Købte selv en del ekstra scanninger i løbet af graviditeten med min søn, men mit bedste køb var nok en baby doppler, så jeg altid kunne finde hjertelyd, når jeg blev bekymret. Misbrugte den langt fra, men cirka en gang i ugen. Min moderkage lå fremtil, så kunne ikke altid mærke baby så godt, så i de tilfælde var den guld værd i stedet for at skulle ringe til fødeafdelingen konstant.

Anmeld Citér

12. september 2016

modesty

Falk43 skriver:

Som Elsa siger - let it go! 

Jeg var gennem IVF for at blive gravid og døjede efterfølgende med ekstremt mange plukveer fra uge 16. Var til to ekstra scanninger fordi jeg var så bange for at miste/føde for tidligt. Og til sidst tvang jeg simpelthen mig selv til at stoppe og tro på at alt nok skulle gå. Og det var rart at tvinge mig selv til den overvindelse.

Du slipper nok ikke for nervøsiteten, men du kan arbejde med den og tage magten fra den - så den ikke tager magten fra dig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.