Få barn med en kendt sæddonor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.343 visninger
9 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. september 2016

CK81

Hej med jer  

Jeg er 35 år og er gift med min mand på 55, der har 2 børn (21 og 23 år). Vi har lige været i en lang og svær proces idet jeg har fundet frem til at jeg inderligt vil være Moder og min mand vil ikke have flere af flere grunde og jeg har fuld respekt for ham og hans valg. Han er et andet sted i sit. Jeg negligerede det da jeg giftede mig med ham sidste år. Min mand og jeg har endelig fundet en løsning hvor begge parter får sine ønsker og behov opfyldt: Vi sælger hus, flytter under hver sit tag, jeg får børn på egen hånd og vi bliver skilt - men vil være kærester - fordi vi ikke vil leve uden hinanden. Jeg har fundet min skytsengel her på jorden og vi gør hinanden så godt 

Spørgsmålet er så nu... jeg har været på www.regnbuebarn.dk og fundet en mand der gerne vil levere sæd og hjælpe mig med at få børn. Han vil ikke have ansvaret og det har jeg det fint med. Jeg har det også rigtig godt med at vide hvem der er far til mine børn i modsætning til at jeg tager på fx Cryos Sædbank og vælger som i et kartotek... Sidstnævnte er så kunstigt og unaturligt... men jeg er bare så i tvivl om hvad det rigtige er... 

Er der nogen herinde der kan stille de rigtige spørgsmål - så jeg kan finde de rette svar? 

På forhånd mange TAK 

Bedste hilsner. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2016

Anonym

Er jo svært for os at "stille de rette spørgsmål", for det der er rigtigt for en, er ikke rigtigt for andre..

Derud over skal du huske på, at hvis han ikke vil stå på papirene, har du ikke andet udvej end at skrive ukendt, og der vil du så blive indkaldt af Statsforvaltningen til et møde, hvor du så vil blive udspurgt om det virkelig kan passe, at du ikke kender faren. Tror de ikke på dig, bliver du sendt videre til retten..

Og så skal du også lige huske på, at du ikke vil kunne ståå som enlig forsørger, når du har en kæreste.. Godt nok bor i ikke sammen, og han er ikke far til dit barn, men det vil være bedrageri hvis du står registreret som enlig forsørger, høster de ekstra tilskud og fripladser det giver, og du så faktisk er i forhold..

Anmeld Citér

10. september 2016

CK81

Hej "Anonym". 

Jeg takker for det du har skrevet og for de tanker det nu har sat igang. Jeg har slet ikke tænkt tanken om det med friplads mm. - det er jo ikke derfor jeg vælger det jeg har valgt. Jeg vælger at blive alene-mor fordi jeg gerne vil have børn. Men min mand er efter hans mening for gammel til at få børn og han er som tidligere skrevet i en anden fase i sit liv. Vi har begge fuld respekt for hinandens valg, men elsker hinanden så højt, at vi ikke vil undvære hinanden. Om vi er kærester eller ej - vil jeg være enlig forsørger lige meget hvad - er det ikke korrekt? Min nuværende mand som på sigt vil være min kæreste, (fordi vi vil blive skilt) - kommer ikke til at stå til ansvar for noget overhovedet. Jeg vil jeg udfra det du skriver, være på den sikreste side, hvis jeg vælger at blive moder med en sæddonor valgt på fx Cryos Sædbank og ikke ham "Den kendte sæddonor". For det vil jo være lyv og svindel hvis jeg skriver "ukendt" når jeg ved hvem faderen er - hvis jeg altså vælger ham. Det har du ret i. Jeg er 99% sikker på hvad jeg skal nu. Tak for hjælpen.

Mvh CK81  

Anmeld Citér

10. september 2016

Anonym

Hvis du vælger en privat donor vil du skulle skrive ham på som far. Han vil derfor få rettigheder til samvær og pligt til at betale børnepenge. - Det kan I dog lave en intern aftale om at han ikke skal betale og at der intet samvær er. Dog vil du juridisk set til en hver tid kunne søge om børnepenge fra ham med tilbagevirkende kraft, og han kan til en hver tid søge om samvær med barnet. - Skulle en af jer ombestemme jer. 

Med en sæddonor fra f.eks. Cryos er både du og donor bedre sikret juridisk. 

Mht om du kan være enlig forsørger og have en kæreste så kan du GODT det. I kan ikke bo sammen, han kan ikke bidrage til din husholdning, I må maks overnatte hos hinanden så og så meget, og han må ikke have ting som f.eks. en tandbørste hos dig, da I så anses for at være i et ægteskabslignende forhold. 

Jeg har selv en profil på regnbuebarn.dk dog ikke med henblik på at finde en donor, men for at finde en regnbuefar. Altså en mand der ønsker et barn lige så brændende som jeg, men som heller ikke har fundet kærligheden, eller evt et bøssepar.

Anmeld Citér

10. september 2016

CK81

Jeg har også været på Regnbuebarn og dermed fundet donoren... Men overvejer at gå derind igen og faktisk finde en god fyr der også brænder for at få et barn og ja måske til og med hjælpe et homoseksuelt par. Den tanke havde jeg ikke tænkt. Dejlig tanke. Så kan vi hjælpe hinanen.... Åh jeg synes det hele letter selvom det i tarvet virkede noget kompliceret at få børn... Vi bor jo ikke i et bureaukratisk land for ingenting! ;-) 

Tak for hjælpen :-) - og det med kæresten og sove hos hinanden. Jeg kan godt forstå at reglerne er så'n, da der jo er nogen der kan udnytte det :-) 

Mvh CK81. 

Anmeld Citér

10. september 2016

mpr

Profilbillede for mpr
Mirakler kommer ikke af sig selv.
CK81 skriver:

Hej med jer  

Jeg er 35 år og er gift med min mand på 55, der har 2 børn (21 og 23 år). Vi har lige været i en lang og svær proces idet jeg har fundet frem til at jeg inderligt vil være Moder og min mand vil ikke have flere af flere grunde og jeg har fuld respekt for ham og hans valg. Han er et andet sted i sit. Jeg negligerede det da jeg giftede mig med ham sidste år. Min mand og jeg har endelig fundet en løsning hvor begge parter får sine ønsker og behov opfyldt: Vi sælger hus, flytter under hver sit tag, jeg får børn på egen hånd og vi bliver skilt - men vil være kærester - fordi vi ikke vil leve uden hinanden. Jeg har fundet min skytsengel her på jorden og vi gør hinanden så godt 

Spørgsmålet er så nu... jeg har været på www.regnbuebarn.dk og fundet en mand der gerne vil levere sæd og hjælpe mig med at få børn. Han vil ikke have ansvaret og det har jeg det fint med. Jeg har det også rigtig godt med at vide hvem der er far til mine børn i modsætning til at jeg tager på fx Cryos Sædbank og vælger som i et kartotek... Sidstnævnte er så kunstigt og unaturligt... men jeg er bare så i tvivl om hvad det rigtige er... 

Er der nogen herinde der kan stille de rigtige spørgsmål - så jeg kan finde de rette svar? 

På forhånd mange TAK 

Bedste hilsner. 

Med hensyn til det som der blev skrevet af en anden omkring at være enlig, ja tror man kunne få lov til at være kærester med en mand, så længe man overholder visse ting.. Men har man været gift tror jeg faktisk at reglerne er anderledes.. Uden at være helt sikker.

At vælge privat vil jo så kunne betyde at du risikere at barnet skal leve som dele barn, altså du kan risikere hvert andet år ikke at have barnet hjemme til jul, nytår, fødselsdag osv. For selvom man laver alverdens aftaler før det hele går igennem, så vil den biologiske far altid kunne søge samvær med eller uden forældermyndighed, og med alderen ville han endda kunne søge bopæl hvis han lige pludselig ikke mener du gør det godt nok, eller du har lyst til at flytte og han ikke er enig. Selvfølgelig behøver det ikke gå sådan. Men tænker virkelig man skal tænke det godt igennem.. Man har jo hørt alle de historier der har været med folk i skilsmisser selvom de måske starter ud som enige så har det jo hos mange pludselig ændret sig. Med ukendt donor har du ikke de risici. Jeg ville slet ikke turde, hvis mit ønske var at have mit barn altid.. Men held og lykke!

Anmeld Citér

11. september 2016

CK81

Tak for melding og jeg ved at jeg skal være varsom, men i stedet for at tænke negativt - vil jeg være positiv og håbe på det bedste og jeg ved, at vi her i verden får hvad vi har brug for  

Bedste hilsner fra CK81

Anmeld Citér

11. september 2016

Anonym

Bare en tanke.. Hvis i bliver ved med at være kærester og han ikke vil have noget med barnet at gøre tror du så ikke der vil komme nogle problemer i jeres parforhold? og senere vil barnet måske føle at din kæreste har fravalgt ham?? 

Jeg ville ikke selv kunne have en kæreste der ikke ville have noget at gøre med mit barn 

Anmeld Citér

11. september 2016

CK81

Vi lever i 2016! - Det bedste for ens barn/børn er at man er lykkelig og det er jeg med min mand, derfor at jeg ikke fravælger ham. Men jeg vil ikke fravælge det at få børn, idet jeg har i meget lang tid har haft det træls, fordi jeg har negligeret det. 

Selvfølgelig vil han have noget med barnet at gøre! Det kan jo ikke undgås, men han har ikke ansvaret - det er mig, fordi det er mit barn og ikke hans. 

Hvis jeg nu var single og valgte at få et barn med en sæddonor og efterfølgende fandt en kæreste, som var kommet til det punkt i hans liv, at han ikke vil have flere børn og vi så valgte at være kærester på hver sin adresse - (som efterhånden så mange gør), så vil det være fuldstændig det samme som det min mand og jeg går i møde. Vi gør det bare i en anden rækkefølge Hvor svært kan det være?!  

Vi er lykkelige med beslutningen og vi ved ikke hvordan det vil være før vi er i det - men så'n er det jo med alle valg her i livet. Vi elsker hinanden og respektere hinandens valg. Hvem siger at det rigtige her i livet er mor og far på samme adresse er lykken?!... Hvis vores løsning er lykken?  

Måske du ikke vil ku leve med det - men jeg er 99% sikker på at jeg kan. Jeg får nemlig både i "pose og i sæk"  

Men tak for din mening! Altid godt at blive prikket til!

Mvh CK81.

Anmeld Citér

18. september 2019

raylewis

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.