bruge sleepbag/voksi istedet for dyne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.910 visninger
7 svar
8 synes godt om
7. september 2016

Marts17

Jeg har brug for erfaring  vi vælger nok en lift da vi synes den er praktisk af mange årsager. Samtidig synes jeg sådan en sleepbag virker tryg og varm. Så nu tænker jeg om man kan bruge sådan en istedet for en dyne? Bliver det for varmt med sådan en om sommeren? Hvad er jeres erfaringer med sådan en? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2016

Karina84

Jeg synes ikke det ene kan erstatte det andet...

Voksi, slebee, sovepose hvad end man nu kalder dem, er fantastiske om efterår/vinter i barnevognen. Babydynen brugte jeg til alt! Både når jeg ammede/gav flaske, når de sov i deres vugge/lift/tremmeseng, og generelt bare uundværlig. Den er bare mere fleksibel end den anden og knap så varm.

De andre findes også med sommerdyne i, og er virkelig også gode, især om vinteren, hvor der er brug for at putte dem mere og det er koldt udenfor.

Så jeg kunne ikke undvære enten den ene eller andet 

Anmeld Citér

7. september 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Marts17 skriver:

Jeg har brug for erfaring  vi vælger nok en lift da vi synes den er praktisk af mange årsager. Samtidig synes jeg sådan en sleepbag virker tryg og varm. Så nu tænker jeg om man kan bruge sådan en istedet for en dyne? Bliver det for varmt med sådan en om sommeren? Hvad er jeres erfaringer med sådan en? 

Jeg fik en sleepbag til vores yngste og har efter 1 år aldrig brugt den.

Vores datter er meget varm. Og selv sidste vinter hvor hun har 6 mdr.Var det nok for hende at sove med trøje og strømpebukser samt lille hue. I barnevognen.

Så hos os er den ikke blevet brugt.

Dynen er brugt rigtig meget. Til amning på gulvet når hun legede. osv.

Anmeld Citér

7. september 2016

MissTas

Marts17 skriver:

Herhjemme har vi både en god lækker babydyne og en voksipose. Voksipose primært til efterår/vinter. Derudover er den nem at have med, bruge som legetæppe på gulvet når man er ude mm. 

Ville ikke undvære nogle af delene til vores kommende søn. 

Havde også begge dele til vores datter og de blev begge brugt flittigt

Anmeld Citér

7. september 2016

migxher

Jeg ville ikke bruge en vokse(eller anden pose af den slags) indenfor, og slet ikke om sommeren. Selv med sommerdyne i har vores voksi været alt for varm om sommeren. Vi har brugt voksi i barnevognen om vinteren og efterår/forår, men dyne indenfor i sengen. 
Vi har bare brugt voksi istedet for lift, da vi har haft en kombivogn. 
Mne helt klart en pose(om det så er voksi eller noge andet) i uld. Uld er super godt til at regulerer varmen. 

Anmeld Citér

7. september 2016

tarkoflen

Jeg ville bruge voksi i stedet for lift, det gjorde vi. Vi lagde dog en liftmadras i i steder for pladen, så den ikke var så hård. Men jeg ville ikke undvære en babydyne. Vores datter på 3 år elsker stadig sin babydyne

og jeg stemmer i, køb en pose med ulddyne, den regulerer varmen så godt og baby kan sove uden en masse tøj på

Anmeld Citér

7. september 2016

modesty

Jeg tror at det bliver for varmt til indendørs-brug.

Men man kan jo få sommerpose til Voksi.

Men kan du ikke bare købe en brugt babydyne til en halvtredser eller noget i den stil?

Jeg elskede min Voksi og brugte den meget, men en dyne er uundværlig efter min mening.

Anmeld Citér

7. september 2016

modesty

Hov og - nu er det efterhånden lang tid siden jeg har haft en baby - men jeg er ret sikker på at en voksi er for stor til en lift. Man bruger jo voksien i stedet for liften. Enten lift og dyne - eller voksi.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.