Overspisning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.658 visninger
9 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. september 2016

Anonym trådstarter

Hej 

Er der nogen af Jer der lider eller kender til overspisning og som har lyst til at fortælle lidt om det? Og hvordan I "kom ud af det" eller tænker I kan komme ud af det. Hvad symptomerne er.osv.

Det er tilladt at svare anonymt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2016

Anonym

Hmm bum bum - om jeg er ude af det. Nej det er jeg nok ikke. Men jeg er bevidst om det og kan holde det nogenlunde i skak. Jeg har lavet en aftale med mig selv, at det er ok at overspille, bare det bliver i grønt. Jeg har lavet bokse med agurker, selleri og gulerødder. Det og så drikker jeg er stort glas vand inden jeg åbner køleskabet 

http://klinikforspiseforstyrrelser.dk/overspisning

Anmeld Citér

6. september 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej 

Er der nogen af Jer der lider eller kender til overspisning og som har lyst til at fortælle lidt om det? Og hvordan I "kom ud af det" eller tænker I kan komme ud af det. Hvad symptomerne er.osv.

Det er tilladt at svare anonymt.

Jeg er overspiser, uden tvivl! Jeg har haft utrolig svært ved at tackle det og komme ud af det på en sund og fornuftig måde. I lang tid så var det meget enten eller. Enten overspiste jeg ellers så spiste jeg slet ikke. 

De seneste år er jeg blevet lidt bedre til at styre det, men har stadig dårlige perioder. Faktisk er jeg inde i en rigtig dårlig periode ligenu og har taget 7 kg på siden juli 

Jeg har sat nogle regler op for mig selv. 

1. Drik 1-2 store glad vand før jeg spiser 

2. Spis når jeg spiser (ingen tv, mobil, avis osv.) 

3. Spis ikke imens jeg laver mad. 

4. Når jeg keder mig, aktivere jeg mig selv med det samme. Ellers begynder jeg ALTID at overspiste! 

Held og lykke med det hele 

- Hilsen M 

Anmeld Citér

6. september 2016

B&J

Jeg stoppede ikke med at overspille der for fik jeg en Gastric bypass også gik jeg til psykolog. Desværre efter 5 år med min gb har jeg taget lidt på igen men arbejder heller ikke pt og stresse uden jeg kan håndterer det ja så spiser jeg mere ind jeg burde eller retter spiser forkert, men når jeg er lækker sulten går jeg ud og spiser en klapsammen mad og drikker en masse vand fordi tit er man ikke sulten med tørstig osv. 

Lov dig selv du gør noget inden det bliver for meget lige som ved mig. Hvis jeg ikke havde fået hjælp havde jeg æt mig selv ihjel. 

Anmeld Citér

6. september 2016

Anonym

B&J skriver:

Jeg stoppede ikke med at overspille der for fik jeg en Gastric bypass også gik jeg til psykolog. Desværre efter 5 år med min gb har jeg taget lidt på igen men arbejder heller ikke pt og stresse uden jeg kan håndterer det ja så spiser jeg mere ind jeg burde eller retter spiser forkert, men når jeg er lækker sulten går jeg ud og spiser en klapsammen mad og drikker en masse vand fordi tit er man ikke sulten med tørstig osv. 

Lov dig selv du gør noget inden det bliver for meget lige som ved mig. Hvis jeg ikke havde fået hjælp havde jeg æt mig selv ihjel. 

"Man kan ikke blive opereret i maven for noget, man fejler i hovedet". Det viser sig sandt gang på gang og specielt langtidsstudierne fra USA, der viser, at op mod 90% af opererede efter 15 år har taget en stor del af det tabte på igen, et provokerende stort antal har taget mere på.

Jeg siger ikke, at det bliver gældende for dig, men der er en meget stor risiko, når årsagen til overspisningen ikke er fjernet.

Anmeld Citér

6. september 2016

B&J

Anonym skriver:

"Man kan ikke blive opereret i maven for noget, man fejler i hovedet". Det viser sig sandt gang på gang og specielt langtidsstudierne fra USA, der viser, at op mod 90% af opererede efter 15 år har taget en stor del af det tabte på igen, et provokerende stort antal har taget mere på.

Jeg siger ikke, at det bliver gældende for dig, men der er en meget stor risiko, når årsagen til overspisningen ikke er fjernet.

Også der for jeg skrev jeg gik til psykolog også 

for jeg ved en GB ikke kan rede det hele. Men desværre er der noget i mit liv jeg aldrig for redet 1 00% ud da min far ikke er her mere så kan ikke få løst den del som jeg ønsker.

men jeg kæmper hver dag og det skal man også selv om man har fået en operation. Men det vigtigste er at få den hjælp man skal have.

Anmeld Citér

6. september 2016

Anonym trådstarter

Hej 

Tusind tak for jeres gode råd mv. Det er altid rart at høre fra andre der er i samme båd som én selv. Det giver ihvertfald stof til eftertanke det i fortæller.

Anmeld Citér

6. september 2016

Anonym

Jeg har ikke været i behandling. Hvornår er man en overspiser?

Har dog voldsomme ædeflip og har haft vægtøgninger flere gange på op til 25 kg ad gangen. Har gået på tanken om natten efter schokolade. Jeg føler jeg har "styr på det" indenfor de sidste 7 uger. For kun 2. Gang i mit liv. Men jeg prøver virkelig ligesom en tørlagt alkoholiker at holde mig 100% fra slik kager kiks pasta brød kartofler cola osv. Alt det usunde. Når sulten er slem, spiser jeg gulerødder med chilidip. Jeg går en bestemt rute i supermarkedet, styrer uden om de værste ting, bliver hjemme, spiser ikke ude. Takker nej til middage med venner- indtil jeg kan styre det. Har kun få og sunde madvare på køl. Føler det går bedre hver dag. Men det er stadig- og var en kamp for mig. 

Anmeld Citér

14. december 2016

Anonym

Du kan søge professionel hjælp til at overkomme din spiseforstyrrelse. Alternativt kan du få hjælp og støtte fra andre tvangsoverspisere i OA (overeaters anonymous).

Anmeld Citér

14. december 2016

Anonym

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.