Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Åh hvor går det dog forbandet hurtigt! Felix er nu snart 7mdr og skal starte i dagpleje mandag d.3 oktober jeg har søgt to jobs og er faktisk ret klar til at komme på arbejdsmarkedet igen. Glæder mig over at kunne gemme hele 14 ugers barsel til senere, fx når lillemand skal starte op i børnehave og skole engang. Lige lidt billeder af min mindste dreng, han er simpelthen så nem og skøn at jeg er klar til en nr.4 God aften til alle
Anmeld Citér
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Shit det går stærkt altså
Hvordan kan det være du vælger at gemme noget barsel? Og kan man "nemt" det ift et nyt job? Jeg tænker, skal man informere dem om det ved samtale/ansættelse at man har barsel til gode?
Ej hvor er han altså sød!!
held og lykke med job og dagplejestart - han skal nok få det skønt
Jeg tror lige du skal tjekke op på om du overhovedet kan gemme barsel når du ikke har en arbejdsgiver.. Det kunne jeg nemlig ikke for 3 år siden.. Men det kan være reglerne er blevet ændret..
Loa skriver: Shit det går stærkt altså Hvordan kan det være du vælger at gemme noget barsel? Og kan man "nemt" det ift et nyt job? Jeg tænker, skal man informere dem om det ved samtale/ansættelse at man har barsel til gode?
Det har de vel ikke pligt til at vide hos et nyt job at man har barsel til gode. Jeg er simpelthen træt af at gå hjemme har gjort det i over et år. Og jeg vil gerne have at Felix starter i dagpleje så han kan blive tryg ved dagplejemor inden han bliver så stor at han forstår når mor går!
GUSO skriver: Jeg tror lige du skal tjekke op på om du overhovedet kan gemme barsel når du ikke har en arbejdsgiver.. Det kunne jeg nemlig ikke for 3 år siden.. Men det kan være reglerne er blevet ændret..
Det kan man. Det er kun hvis du er på kontanthjælp du ikke kan.
Mullesmith skriver: Det kan man. Det er kun hvis du er på kontanthjælp du ikke kan.
Jeg var ikke på kontanthjælp.. Jeg fik af vide at man skal have en aftale med sin arbejdsgiver om at udskyde barsel.. Nå meN godt det kan lade sig gøre nu..
Jeg var på dagpenge uden job, jeg kunne ikke gennem barsel for 2 år sidden..
Tjek lige op med din a-kasse, jeg tror kke du kan gemme barsel og gå på dagpenge, men er ikke sikker
Jeg kunne heller ikke gemme barsel for 4 mdr siden og jeg var ikke på kontanthjælp men på barselsdagpenge og havde et job under opsejling.
En fra min mødregruppe gjorde som du beskriver og har nu efterfølgende fundet ud af hun har mistet retten til det hun troede hun havde gemt så jeg ville nok lige dobbeltjekke for en sikkerhedsskyld
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128