Det var så snart den barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.413 visninger
14 svar
11 synes godt om
5. september 2016

Mullesmith

Åh hvor går det dog forbandet hurtigt! Felix er nu snart 7mdr og skal starte i dagpleje mandag d.3 oktober  jeg har søgt to jobs og er faktisk ret klar til at komme på arbejdsmarkedet igen. Glæder mig over at kunne gemme hele 14 ugers barsel til senere, fx når lillemand skal starte op i børnehave og skole engang.  Lige lidt billeder af min mindste dreng, han er simpelthen så nem og skøn at jeg er klar til en nr.4  God aften til alle 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2016

Loa

Shit det går stærkt altså 

Hvordan kan det være du vælger at gemme noget barsel? Og kan man "nemt" det ift et nyt job? Jeg tænker, skal man informere dem om det ved samtale/ansættelse at man har barsel til gode?

Anmeld Citér

5. september 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Ej hvor er han altså sød!! 

held og lykke med job og dagplejestart - han skal nok få det skønt 

Anmeld Citér

6. september 2016

GUSO

Jeg tror lige du skal tjekke op på om du overhovedet kan gemme barsel når du ikke har en arbejdsgiver.. Det kunne jeg nemlig ikke for 3 år siden.. Men det kan være reglerne er blevet ændret.. 

Anmeld Citér

6. september 2016

Mullesmith

Loa skriver:

Shit det går stærkt altså 

Hvordan kan det være du vælger at gemme noget barsel? Og kan man "nemt" det ift et nyt job? Jeg tænker, skal man informere dem om det ved samtale/ansættelse at man har barsel til gode?

Det har de vel ikke pligt til at vide hos et nyt job at man har barsel til gode. Jeg er simpelthen træt af at gå hjemme har gjort det i over et år. Og jeg vil gerne have at Felix starter i dagpleje så han kan blive tryg ved dagplejemor inden han bliver så stor at han forstår når mor går!  

Anmeld Citér

6. september 2016

Mullesmith

GUSO skriver:

Jeg tror lige du skal tjekke op på om du overhovedet kan gemme barsel når du ikke har en arbejdsgiver.. Det kunne jeg nemlig ikke for 3 år siden.. Men det kan være reglerne er blevet ændret.. 

Det kan man. Det er kun hvis du er på kontanthjælp du ikke kan. 

Anmeld Citér

6. september 2016

GUSO

Mullesmith skriver:

Jeg var ikke på kontanthjælp.. Jeg fik af vide at man skal have en aftale med sin arbejdsgiver om at udskyde barsel.. Nå meN godt det kan lade sig gøre nu.. 

Anmeld Citér

8. september 2016

san

Mullesmith skriver:

Jeg var på dagpenge uden job, jeg kunne ikke gennem barsel for 2 år sidden.. 

Anmeld Citér

8. september 2016

Flomse

Tjek lige op med din a-kasse, jeg tror kke du kan gemme barsel og gå på dagpenge,  men er ikke sikker

Anmeld Citér

8. september 2016

amkjaer

Jeg kunne heller ikke gemme barsel for 4 mdr siden og jeg var ikke på kontanthjælp men på barselsdagpenge og havde et job under opsejling.  

En fra min mødregruppe gjorde som du beskriver og har nu efterfølgende fundet ud af hun har mistet retten til det hun troede hun havde gemt så jeg ville nok lige dobbeltjekke for en sikkerhedsskyld 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.