Udmalkning - hvad gør jeg forkert?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

919 visninger
9 svar
0 synes godt om
3. september 2016

Anonym trådstarter

Jeg har her til morgen forsøgt at malke ud med den manuelle brystpumpe jeg har købt. 

Har været igang siden kl 6 i morges og har ikke engang fået 50 ml.. Langt fra faktisk - det dækker knapt bunden i den anden sutteflaske. 

Hvis jeg bruger fingrene så springer der 4-5 stråler ud, men hvis jeg bruger pumpen, så kommer der knap en dråbe - enkle stråler engang imellem. 

Har prøvet forskellige tempoer, men det fungere ikke rigtigt. Hvad gør jeg forkert?! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2016

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Du skal mase den godt ind i brystet samtidig med du laver laaaaange pumpe bevægelser. 

Anmeld Citér

3. september 2016

GrønStjerne

For mig tog det HELT vildt langt tid at få fanget tricket i at bruge pumpen.

Jeg var så frustreret, og det ville slet ikke virke. Prøvede alle mulige forskellige hastigheder, og det ville bare ikke.

Til sidst tog jeg en dag hvor jeg ikke skulle bruge mælken, men bare havde masser af tid til at få det til at virke, og bare slappe af med det. Så  en film, og gav det heeeelt vild god tid. Så de dybe langsomme pumpebevægelser, og så fik jeg til sidst fat i det, og så har det virket siden. Men det krævede lidt at få brystet til at samarbejde, for for mig er det en meget anderledes mekanisme når jeg pumper ud. Brystet "skulle også ligesom fange den", altså at det der sug også betød at der skulle mælk ud...

Men til at starte med troede jeg bare mine bryster aldrig ville kunne virke med en pumpe..

Anmeld Citér

3. september 2016

Anonym trådstarter

Mor-til-Alfred skriver:

Du skal mase den godt ind i brystet samtidig med du laver laaaaange pumpe bevægelser. 

Det må jeg forsøge så.  tak

Anmeld Citér

3. september 2016

Anonym trådstarter

GrønStjerne skriver:

For mig tog det HELT vildt langt tid at få fanget tricket i at bruge pumpen.

Jeg var så frustreret, og det ville slet ikke virke. Prøvede alle mulige forskellige hastigheder, og det ville bare ikke.

Til sidst tog jeg en dag hvor jeg ikke skulle bruge mælken, men bare havde masser af tid til at få det til at virke, og bare slappe af med det. Så  en film, og gav det heeeelt vild god tid. Så de dybe langsomme pumpebevægelser, og så fik jeg til sidst fat i det, og så har det virket siden. Men det krævede lidt at få brystet til at samarbejde, for for mig er det en meget anderledes mekanisme når jeg pumper ud. Brystet "skulle også ligesom fange den", altså at det der sug også betød at der skulle mælk ud...

Men til at starte med troede jeg bare mine bryster aldrig ville kunne virke med en pumpe..

Det er nemlig frustrerende! Tror jeg har fået 20 ml ud og startede som sagt kl 6.. 

Jeg må prøve at give det tid. Du gjorde mig da lidt optimistisk om at det kan lade sig gøre. 

Hvor meget kan i malke ud pr. Gang? 

Anmeld Citér

3. september 2016

GrønStjerne

Anonym skriver:

Det er nemlig frustrerende! Tror jeg har fået 20 ml ud og startede som sagt kl 6.. 

Jeg må prøve at give det tid. Du gjorde mig da lidt optimistisk om at det kan lade sig gøre. 

Hvor meget kan i malke ud pr. Gang? 

Altså da det ikke virkede kunne jeg dække bunden i en flaske, ca 10 ml.
Da der kom "hul igennem" kom jeg op på at kunne fylde en lille avent flaske, dvs 125 ml. pr. bryst. Det var i den periode hvor jeg ammede mest, dvs. da baby var 3-5 måneder..

Anmeld Citér

3. september 2016

Anonym trådstarter

GrønStjerne skriver:

Altså da det ikke virkede kunne jeg dække bunden i en flaske, ca 10 ml.
Da der kom "hul igennem" kom jeg op på at kunne fylde en lille avent flaske, dvs 125 ml. pr. bryst. Det var i den periode hvor jeg ammede mest, dvs. da baby var 3-5 måneder..

Okay.. Jeg er så der hvor du startede med at dække bunden. Min søn er også 12 uger, med en sund appetit. Mine bryster føles tit ret "slappe", men det virker som om at han bliver mæt og tilfreds og han følger hans vægtkurve.. 

Men er det måske derfor? At de er for slappe? 

Jeg holder lige pause med lillefyren, og så kaster jeg mig videre ud i projektet. Lidt optimistisk for at det skal lykkedes, efter din historie.. 

Anmeld Citér

3. september 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Jeg har altid brugt hånden det fingerede langt bedre for mig. 

Anmeld Citér

3. september 2016

GrønStjerne

Så ikke lige at du havde svarede igen. Tror også sagtens at det kan lykkes

Jeg tror klart at det er smart at prøve at time det så du malker ud der hvor de er mest spændt og fyldte. Hvis du gør det lige efter han har spist vil jeg sige at 20 ml malket er ret flot Det kan selvfølgelig være svært, men hvis du nu prøver midt mellem hans måltider..

Anmeld Citér

3. september 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Det kan være at tragten dit bryst er i ikke er det korrekte mål. 

Ydermere at den pumpe du har ikke kan danne nok varkum. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.