Forbehold efter blodprop?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

461 visninger
0 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. september 2016

Anonym trådstarter

Kære baby.dk, håber nogen her måske har prøvet noget ligende og kan svare mig 

Jeg har ikke akut brug for svar og har tænkt mig at ringe til egen læge mandag, leder blot efter erfaringer fra andre lige nu.

Jeg fik i fredags en blodprop i hjertet. Jeg blev indlagt og onsdag gik de ind via pulsåren i min arm og tjekkede mit hjerte. Det var ikke nødvendigt med en ballonudvidelse, dog fik jeg lavet en undersøgelse med kontrast. Jeg blev udskrevet ret hurtigt og uden at få super meget info, andet end jeg ikke måtte bære boget over to kg i to døgn.

Derudover er jeg startet på tre forskellige slags medicin, to mod forebyggende blodpropper og en mod for høj kolesteroltal. 

På sygehuset fortalte de at jeg var genetisk betinget og derudover blev jeg bedt om at smide mine p-piller. Jeg hverken ryger eller er overvægtig og dyrker dagligt motion, så her skulle jeg bare fortsætte som jeg plejer. 

Derudover fik vi ikke rigtig talt om så meget. Jeg blev udskrevet hurtigt fordi jeg havde udtrykt ønske om at komme hjem og de manglede sengepladser, så det gik pludselig stærkt og fik ikke spurgt om alt. 

Er der nogen her der har prøvet noget ligende og evt ved hvornår jeg må begynde at løbe igen? Må jeg tage ud og drikke et glas vin med min veninde? Jeg spurgte om jeg måtte tage i skole mandag og det sagde de ja til, andet fik jeg slet ikke spurgt om.

Som skrevet tidligere, ringer jeg naturligvis mandag og taler med min læge, men det kunne jo være én herinde havde oplevet noget ligende og havde nogle erfaringer jeg kunne sammenligne med 

god aften og weekend 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.