Glæder mig IKKE til vuggestuestart

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

975 visninger
5 svar
5 synes godt om
2. september 2016

Enheldigkartoffel

Så bliver det også snart vores tur til at aflevere mini-ministeren i vuggestue og nøj hvor mor her ikke glæder sig! 

Jeg har en rigtig sød og glad pige, men hun er lidt forsigtig blandt fremmede til tider og har brug for meget tryghed / kærlighed hos mor og far. Hun er 8 måneder og starter i vuggestuen 9 måneder gammel.

Vi har fået en akutplads og så vidt jeg har forstået, kan vi derfor ikke bare "betale" for pladsen og gå hjemme med hende lidt længere.

Vi ville have valgt en dagpleje men her er ingen tæt på os  Så det blev vuggestue, heldigvis en som virker rigtig god og imødekommen.

Hun er dog stadig nysgerrig og er man fx i en park eller udendørs, så går der ikke 5 minutter før hun kravler væk fra en og skal ud og opleve verden 

Jeg håber, at det er normalt at jeg har det så skidt med at skulle aflevere min tryghedselskende baby til nogle helt fremmede. Har sat en måned af til indkøring og så starter jeg i nyt job efterfølgende.

Jeg ville allerhelst bare have lov og gå hjemme indtil jeg selv synes hun virkede klar til vuggestue og trængte til daglig kontakt med andre babyer, men økonomisk set er dette ikke en mulighed.

Jeg tror egentlig bare jeg leder efter nogle solskinshistorier fra andre mødre, som måske havde det lidt ligesom mig? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2016

esioul

Enheldigkartoffel skriver:

Så bliver det også snart vores tur til at aflevere mini-ministeren i vuggestue og nøj hvor mor her ikke glæder sig! 

Jeg har en rigtig sød og glad pige, men hun er lidt forsigtig blandt fremmede til tider og har brug for meget tryghed / kærlighed hos mor og far. Hun er 8 måneder og starter i vuggestuen 9 måneder gammel.

Vi har fået en akutplads og så vidt jeg har forstået, kan vi derfor ikke bare "betale" for pladsen og gå hjemme med hende lidt længere.

Vi ville have valgt en dagpleje men her er ingen tæt på os  Så det blev vuggestue, heldigvis en som virker rigtig god og imødekommen.

Hun er dog stadig nysgerrig og er man fx i en park eller udendørs, så går der ikke 5 minutter før hun kravler væk fra en og skal ud og opleve verden 

Jeg håber, at det er normalt at jeg har det så skidt med at skulle aflevere min tryghedselskende baby til nogle helt fremmede. Har sat en måned af til indkøring og så starter jeg i nyt job efterfølgende.

Jeg ville allerhelst bare have lov og gå hjemme indtil jeg selv synes hun virkede klar til vuggestue og trængte til daglig kontakt med andre babyer, men økonomisk set er dette ikke en mulighed.

Jeg tror egentlig bare jeg leder efter nogle solskinshistorier fra andre mødre, som måske havde det lidt ligesom mig? 

Nu arbejder jeg godt nok i en børnehave og er overrasket over så hurtigt børnene falder til. 

Nogle er lidt kede af det, men så snart forældrene er kørt går det over 

Anmeld Citér

2. september 2016

Victoriasmor88

Det er bare hårdt , men de små bliver lynhurtigt glad for at komme ud og så lærer man også som forældre at acceptere det. 

Jeg havde det hårdt med min datter i henholdsvis dagpleje og børnehave og jeg tror det er en naturlig reaktion - der kommer en dag hvor de ønsker at komme afsted selvom muligheden for en fridag faktisk er tilstede.  - det er OGSÅ en hård erkendelse, hehe. 

Anmeld Citér

2. september 2016

rytteriet

Selvfølgelig kan I betale og så holde hende hjemme nogle måneder 

Anmeld Citér

10. september 2016

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Pyha, jeg har det på præcis samme måde. Forstår dig så godt! Vores skulle afleveres som 10 mdr, men jeg har forlænget min barsel, så han er knap 12 mdr, når han skal starte.. Man ved jo godt, at børnene som regel trænger til mere stimulering og andre børns selskab - og at de gerne falder hurtigt til, men jeg har det svært med at skulle aflevere MIN baby til andre 

Held og lykke til jer. Det skal helt sikkert nok gå så fint 

Anmeld Citér

10. september 2016

tarkoflen

Jeg sad og tudede overfor pædagogen den første dag vi skulle ned i vuggestuen med vores datter, hun kunne hverken gå eller kravle, og jeg synes bare hun var lille bitte i forhold til alle de andre, og jeg havde så svært ved at give slip, så du er ikke alene! 

Hun havde en fantastisk vuggestuetid og nu går hun i børnehave og elsker det. Så det var nok mere morens behov end datterens, at hun skulle blive hjemme hos mig  

held og lykke med det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.