Info til alle der har aborteret!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2016

Rockertand

ønskebørn74 skriver:

Måske denne er god nok.. 

https://dk.medicarium.net/ureaplasma-urealyticum.html

For det første er Medicarium jo ikke en valid kilde.

For det andet er der ikke påvist sammenhæng mellem de 2, som påstået i denne tråd, ergo smider trådstarter (igen) et halmstrå i vinden, det er meget uheldigt at bringe sådanne ting i søgelyset på baggrund af lidt klikken rundt på nettet, det er ikke fair overfor alle de kvinder, der kæmper kampen derude (hvoraf nogle nu vælger at tage til egen læge med krav om testning, hvor der overhovedet ikke er belæg for det).

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2016

PB2013

Er helt enige med jer i at man skal være kildekritiske, og at det sikkert ikke for alle er løsningen, men statens serum institut skriver faktisk at gentagende spontane er indikation for at tjekke for de to.. Og hvis det så sku vise sig at det kun er en ud af ti hvor det er årsagen, så er en lille antibiotika kur nok mindre omfangsrig end diverse hormon Kure osv.. 

Har selv tre aborter i bagagen og jeg tænker da at blive tjekket.. 

Anmeld Citér

6. september 2016

ønskebørn74

Rockertand skriver:

For det første er Medicarium jo ikke en valid kilde.

For det andet er der ikke påvist sammenhæng mellem de 2, som påstået i denne tråd, ergo smider trådstarter (igen) et halmstrå i vinden, det er meget uheldigt at bringe sådanne ting i søgelyset på baggrund af lidt klikken rundt på nettet, det er ikke fair overfor alle de kvinder, der kæmper kampen derude (hvoraf nogle nu vælger at tage til egen læge med krav om testning, hvor der overhovedet ikke er belæg for det).

Nu vez jeg ikke om du kender min historie?

Dette var årsagen til mine mistede børn og for tidlige fødsel. 12,5 års kamp, fordi de ikke automatisk screener for det herhjemme.. 

Anmeld Citér

6. september 2016

ønskebørn74

Abracadabra skriver:

Det er lidt svært at gennemskue, hvem der har skrevet artiklen, og den bærer præg af ukritisk brug af Google-translate (som altid bør få alarmklokkerne til at ringe), men det betyder jo ikke entydigt, at konklusionen er forkert.

Omkring halvdelen af os har ureaplasma, så hvor stor betydning bakterien har er jo (alene af den årsag) til diskussion.

http://www.ssi.dk/Diagnostik/DiagnostiskHaandbog/600-699/676.aspx

Statens Serum Institut skriver lidt om det.

Det er behageligere at tænke, at 10 dages antibiotika vil medføre en graviditet end at skulle forholde sig til uvisheden omkring infertilitet.

For enkelte vil antibiotika være løsningen, for flertallet er det formentlig ikke.

Nu ved jeg ikke om du kender min historie?

Dette var årsagen til mine mistede børn og for tidlige fødsel. 12,5 års kamp, fordi de ikke automatisk screener for det herhjemme.. Inseminationer, IVF og ICSI.. 

Anmeld Citér

6. september 2016

Abracadabra

ønskebørn74 skriver:

Dette var årsagen til mine mistede børn og for tidlige fødsel. 12,5 års kamp, fordi de ikke automatisk screener for det herhjemme.. Inseminationer, IVF og ICSI.. 

Nej, selvfølgelig kender jeg ikke din historie. Og (har du læst mit indlæg, før du svarede på det?) kan ureaplasma formentlig være forklaringen for få - men ikke til 'alle', der har aborteret.

Hvis man screenede automatisk, ville man finde halvdelen af os positive. Man indfører i øvrigt først screening, hvis man mener, at fundet har en betydning. Og det mener man ikke (endnu). Måske bliver vi klogere om nogle år - men måske finder vi ud af, at ureaplasma er en del af normalfloraen og ingen betydning har.

Du har haft glæde af en antibiotikakur. Men det er ikke sikkert, at alle vil have det. 

Anmeld Citér

7. september 2016

Rockertand

Abracadabra skriver:

Nej, selvfølgelig kender jeg ikke din historie. Og (har du læst mit indlæg, før du svarede på det?) kan ureaplasma formentlig være forklaringen for få - men ikke til 'alle', der har aborteret.

Hvis man screenede automatisk, ville man finde halvdelen af os positive. Man indfører i øvrigt først screening, hvis man mener, at fundet har en betydning. Og det mener man ikke (endnu). Måske bliver vi klogere om nogle år - men måske finder vi ud af, at ureaplasma er en del af normalfloraen og ingen betydning har.

Du har haft glæde af en antibiotikakur. Men det er ikke sikkert, at alle vil have det. 

Hørt!!! 

Anmeld Citér

16. september 2016

CK13

16. september 2016

CK13

ønskebørn74 skriver:

Anmeld Citér

16. september 2016

Muhmi

Anonym skriver:

Det var da et ubehageligt svar når man kun prøver at hjælper andre. Virkelig flabet.

Dette forum er virkelig fucked up på mange områder, hvorfor jeg også valgte at være anonym.

Som om jeg har bygget det hele på en artikel fra ude og hjemme!? Hvor dum tror du lige jeg er?

Jeg bygger det på timers af research og 

jeg kommer faktisk lige fra min egen læge.. som før mig havde et par inde som havde haft 4 aborter. Er blevet tjekket for bakterien og nu har en baby.

Men nej jeg gider ikke sidde og forsvare mig selv her overfor dig, som er så utålelig flabet.. 

Wow.. ro på.. Der bliver da absolut ikke skrevet flabet til dig.. Hvis du ser det, så er det vidst dine egne dæmoner der spøger..

Må være helt enig med den moderator du sidder og går amok på, for det første virker din kilde ikke særlig troværdig og for det andet, virker det også utroligt utroværdigt at en læge sidder og forklarer dig hvad en anden patient fejler og om deres meget private liv.

DET virker lidt tyndt.

Anmeld Citér

17. september 2016

CK13

70121416 skriver:

Sys det er dejligt kvinderne deler deres erfaring og deres årsager til at det lykkedes med at blive gravide og beholde! 

Alle der står med en udfordring tager vel med kys hånd mod alle tænkelige råd til at ting skal lykkedes. 

Tak for et opråb om denne bakterier, som tilsyneladende er overset af læger, gynækologer mv. Mange beretter på andre forum's at det lykkedes efter behandling. 

Op mod 70% af raske mænd og kvinder har denne bakterie. 

Ved fælles indsats kan mange formentlig hjælpes 

Jeg er helt enig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.