Aftensmad- inspiration!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.057 visninger
7 svar
4 synes godt om
31. august 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg har lige fået fjernet en visdomstand. Av for fanden siger jeg bare! Måtte have 3½ gange almindelig dosis bedøvelse før jeg var ordenligt bedøvet, og den er allerede pist væk nu en time efter jeg var færdig. 

SÅ! Jeg mangler nogle idéer til NEM aftensmad der hverken er varm, hård eller mælkeprodukter. Jeg havde tænkt at spise yoghurt, men det sagde tandlægen jeg skulle lade være med. Mælk, ost og yoghurt skal jeg holde mig fra, lød ordren. 
Så jeg er lidt blank, aner ikke hvad jeg skal finde på. Help mee...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2016

Aristocats

Gazpacho 

Anmeld Citér

31. august 2016

Pianisten

Hvorfor må du ikke få mælkeprodukter? Det virker ret mærkeligt. Jeg fik ingen ordrer på at holde mig fra ting da jeg fik mine visdomstænder fjernet, jeg KUNNE bare ikke spise noget ordentligt. 

Nå, men det eneste jeg sådan umiddelbart kan tænke på er lyst, blødt brød? Så blødt at det kan tygges med læberne Evt med syltetøj/peanutbutter eller andet, som er "flydende"? Ellers skal du næsten lave en suppe som du lader køle så meget af at den er på stadiet før kold

Anmeld Citér

31. august 2016

God-mor

MummiT skriver:

Jeg har lige fået fjernet en visdomstand. Av for fanden siger jeg bare! Måtte have 3½ gange almindelig dosis bedøvelse før jeg var ordenligt bedøvet, og den er allerede pist væk nu en time efter jeg var færdig. 

SÅ! Jeg mangler nogle idéer til NEM aftensmad der hverken er varm, hård eller mælkeprodukter. Jeg havde tænkt at spise yoghurt, men det sagde tandlægen jeg skulle lade være med. Mælk, ost og yoghurt skal jeg holde mig fra, lød ordren. 
Så jeg er lidt blank, aner ikke hvad jeg skal finde på. Help mee...

Jeg skulle spise lunken supper eller is fik jeg at vide i vinters da jeg fik opereret to visdomstænder ud.

Anmeld Citér

31. august 2016

MamaGulloev

Pianisten skriver:

Hvorfor må du ikke få mælkeprodukter? Det virker ret mærkeligt. Jeg fik ingen ordrer på at holde mig fra ting da jeg fik mine visdomstænder fjernet, jeg KUNNE bare ikke spise noget ordentligt. 

Nå, men det eneste jeg sådan umiddelbart kan tænke på er lyst, blødt brød? Så blødt at det kan tygges med læberne Evt med syltetøj/peanutbutter eller andet, som er "flydende"? Ellers skal du næsten lave en suppe som du lader køle så meget af at den er på stadiet før kold

Jeg tror det har noget at gøre med bedøvelsen, da jeg fik ret meget af den. Noget med at det kan give en ubehagelig reaktion hvis man så indtager mælkeprodukter. Er ikke sikker, men hun understregede ret kraftigt at det skulle jeg holde mig fra. 

Det lyder som en god idé med blødt brød, det må jeg have lidt af.

Er kommet i tanke om at jeg faktisk har en blendet suppe i fryseren, så den må jeg hive op!

Anmeld Citér

31. august 2016

Bshizzle

Jeg har for er par mdr siden været igennem samme tur.. 

Jeg lavede kartoffelmos og spiste cocktail pølser til (da de er ret bløde). 

Men jeg fik osse meget bedøvelse.. Så undrer mig over du ikke må spise mælkeprodukter 

Jeg spiste yoghurt og drak mælk om aften 

Anmeld Citér

4. september 2016

MamaGulloev

Pianisten skriver:

Jeg fandt forresten ud af hvorfor det var med de der mælkeprodukter. Det er et tysk råd (klinik ejeren er tysk) og grunden er at der i mælkeprodukter er nogle bakterier der kan gå ind og give infektion. Men det er de færreste danske tandlæger der bruger det råd da risikoen vist ikke er så stor 

Anmeld Citér

4. september 2016

Skouboe

Lun tomatsuppe med suppehorn og lyst brød uden skorpe

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.