BLW opstart om lidt - men kan ikke sidde selv!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.677 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. august 2016

Anonym trådstarter

Hej 

Min søn bliver 6 måneder d. 13 september og så skal der jo andet mad en modermælkserstatning indenbords. Jeg ser mig nødsaget til at bruge BLW-metoden da han klapper i som en østers når jeg har forsøgt med grød (har prøvet mange slags) Han vil til gengæld gerne sidde med skeen selv. Jeg er dog lidt bekymret da jeg har læst at en af reglerne ved BLW er at den lille skal kunne sidde selv før man må begynde og det kan han ikke endnu... Han er mit første barn så har ikke nogen erfaring at trække på... Har i nogle opmuntrende ord til en mor der er bange for at komme i gang med fast føde for sent? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Hej 

Min søn bliver 6 måneder d. 13 september og så skal der jo andet mad en modermælkserstatning indenbords. Jeg ser mig nødsaget til at bruge BLW-metoden da han klapper i som en østers når jeg har forsøgt med grød (har prøvet mange slags) Han vil til gengæld gerne sidde med skeen selv. Jeg er dog lidt bekymret da jeg har læst at en af reglerne ved BLW er at den lille skal kunne sidde selv før man må begynde og det kan han ikke endnu... Han er mit første barn så har ikke nogen erfaring at trække på... Har i nogle opmuntrende ord til en mor der er bange for at komme i gang med fast føde for sent? 

1. Det er aldrig for sent 
  2. Blw siger også at "All food before one is for fun"  (har jeg ladet mig fortælle) 

Du har ikke travlt  

Anmeld Citér

31. august 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej 

Bare rolig, der sker ikke noget ved at vente lidt. Min nevø var 9 mdr før han begyndte at spise fast føde. Min søster forsøgte fra han var 6 mdr, men han var  ved at blive kvalt hele tiden. Så han blev fuldammet til 9 mdr, og startede på almindelig mad der. I dag er han 3 år, og helt normal omend en smule småtspisende.

Anmeld Citér

31. august 2016

anonym12

Jeg ville ta det roligt og evt læse "jeg kan godt selv".

De må godt sidde på skødet og spise, bare ikke i en skråstol, da det så er sværere for dem at hoste maden op igen.

Min dreng er først i en alder af 9 mdr begyndt at få meget mad ned, men han bliver også stadig ammet MEGET. 

Så slap af og meld dig evt ind i blw grupperne på fb.

Anmeld Citér

31. august 2016

anonym12

Og så ville jeg vente til han er 6 mdr, hans tarme er ikke klar før.

Anmeld Citér

31. august 2016

migxher

Kan han ikke sidde i højstol ? min dreng var 10 måneder inden han sad selv uden støtte, men kunne fint sidde i højstol den tid et måltid tog.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.